Când te inspiri dintr-o anumită cultură, e indicat să fii precaut vizavi de subiectul pe care îl transformi în produs. Și dacă până acum astfel de nuanțe nu erau remarcate (și, dacă erau, reacțiile nu aveau puterea de a se face auzite), ultimii ani au arătat că lucrurile se schimbă în acest sens. Iar companiile și brandurile ar trebui să fie mai atente la diferențele lumii înconjurătoare, mai ales dacă se inspiră din ele.
Așa ajungem la cea mai recentă colecție Dior pe care o promovează Jennifer Lawrence și care a fost inspirată de escaramuzas: femeile din Mexic care participă la rodeo-uri tradiționale. ”Am crescut călărind cai”, povestește actrița, ”așa că asta îmi amintește de un timp fără frică și libertate”.
Ceea ce se dorea o celebrare a culturii mexicane a devenit o sursă de supărare. Oamenii au întâmpinat campania surprinși în mod neplăcut, arătând nepotrivirea între o actriță albă și sursa inspirației.
Cea mai frecventă întrebare a fost aceasta: nu existau și actrițe sau modele mexicane care să promoveze această colecție?
Reprezentanții brandului nu au făcut nicio declarație în legătură cu acest subiect, dar pe pagina de Instagram a brandului au apărut, recent mai multe postări care arată că proiectul acestei colecții a presupus implicarea mai multe personalități mexicane:
Moment bun să aducem aminte de o altă inspirație a brandului Dior, românească de data aceasta, care încă își cere recunoașterea. Aducem aminte, cu această ocazie, și de interviul cu Andreea Tănăsescu, fondatoarea Give Credit.