Lumea este impartita intre cei care abia asteapta Craciunul si iarna, respectiv cei care n-au niciun chef de nebunia asta anuala. Dar cu totii suntem emotional capabili sa apreciam reclamele frumoase care apar in perioada de final de an. Unele dintre aceste spoturi sunt clasice, altele un pic mai altfel; dar cele bune starnesc toate ceva in noi.
Suntem in noiembrie, deci, iar lantul de supermarketuri Iceland a scos pe piata adul sau de Craciun. Retailerul britanic (adica locul unde te duci pentru produse congelate, in general, daca stai in UK) a pus binele urangutanilor mai presus de orice si a cheltuit vreo 500 de mii de lire ca sa iasa productia asa cum trebuie.
Problema a aparut cand adul a ajuns in browserele celor care reglementeaza publicitatea in Marea Britanie. Iar oamenii aia au spus: ”Mmmmmnu. Reclama asta este prea politica”. Asa ca au interzis-o pe TV; iar acum, ea ruleaza numai in online, prin bunavointa celor care cred ca unele chestii chiar trebuie spuse.
Asadar, daca esti publicitar roman si vrei sa te muti in UK ca sa iti faci meseria, sa stiti asta: atunci cand faci un spot in care reclami taierea padurilor si punerea in pericol a unei specii intregi de animale, faci politica.