Între 2 și 5 noiembrie 2018 are loc un nou eveniment de promovare a Bucureștiului și a României, cu 50 de invitați de top, creatori de conținut de succes, ce vin de pe 5 continente pentru a susține destinațiile turistice românești.
#ExperienceBucharest și #ExperienceRomania, cele mai mari proiecte de promovare independentă a României, aflate deja la cea de-a patra ediție, au adunat peste 300 de invitați internaționali, bloggeri, jurnaliști, Instagrameri, vloggeri și specialiști pe Twitter ce au creat conținut de calitate, au promovat Bucureștiul și diverse regiuni ale României, obținând expunere și vizibilitate sporită pentru România în mediul online.
Industria turismului din România înregistrează creșteri, potrivit ultimelor rapoarte INS. În anul 2017, numărul turiștilor străini a crescut cu 11,3% față de anul precedent, însă acesta rămâne semnificativ mai mic în comparație cu alte țări.
”Online-ul și social media au devenit canalele principale pentru a atrage turiști în cele mai de succes destinații din lumea întreagă. România si Bucureștiul au nevoie de prezență în mediul online și de cât mai multă promovare. În acest context, #ExperienceBucharest este un proiect unicat ce va oferi vizibilitate orașului București ca destinație turistică prin generarea unui conținut cât mai divers, în diferite limbi străine și pe diferite canale online: articole, presă scrisă internațională, Instagram, Facebook și Twitter. Conținutul generat va ajunge la o audiență internațională de peste 50 de milioane de persoane din întreaga lume. Ca și exemplu, doar 4 dintre participanți însumează pe canalul de Instagram un număr de 3.490.000 de urmăritori! (@pearlcyprus,@kyrenian,@dotzsoh,@lacerti)”, declară fondatorul proiectului Tudor Maxim.
Toți invitații se vor bucura de tururi culturale inedite ce presupun vizite la cele mai importante monumente de for public din București (Arcul de Triumf va fi deschis special pentru acest eveniment), muzee, precum și alte experiențe alternative: ”Povestea Bucureștiului”, în care participanții vor descoperi mai bine de 500 de ani de istorie, ”Patrimoniul Cultural rrom” care abordează tema sensibilă a discriminării rrome, ”Viața Reală a Uriașilor de Pantelimon” unde participanții vor descoperi o altă latură a vieții din București, ”Turul alternativ” ce deschide apetitul pentru artă urbană, "Turul comunist” ce prezintă peste 40 de ani de istorie care au format Statul Român contemporan dar și multe altele. În sprijinul evenimentului s-a alăturat și Compania Națională de Transporturi Aeriene a României -TAROM.
Pe 5 noiembrie, în ultima zi a proiectului, va fi organizată cea mai importantă Conferință Internațională din România dedicată turismului și social media, la Hotel Radisson Blu din București.
Specialiștii invitați vor prezenta și dezbate cele mai bune practici în implementarea campaniilor de marketing online, ultimele tendințe în social media și turism mondial, studii de caz de branding de succes al unor destinații turistice din lumea întreagă.
Evenimentul va reuni profesioniști din domeniul turismului, influenceri internaționali și români, jurnaliști, reprezentanți ai autorităților locale din București, Oradea, precum și reprezentanți ai Autorităților de Promovare Turistică din Thailanda, Grecia, Dubai și Austria.
Printre aceștia se numără:
- Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR);
- Mihai Jurcă, Președintele Asociației pentru Promovarea Turismului în Oradea;
- Cezar Dumitru, Autor al blogului românesc de succes, ImperatorTravel.ro;
- Stephen Chrisanthus, Manager al destinației turistice Florida, USA;
- Alex Filip, fondator Bucharest City App;
- Flavia Voinea, Director București FM;
- Tudor Maxim, Fondatorul #ExperienceBucharest și #ExperienceRomânia;
Proiectul este susținut de Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic.
#ExperienceBucharest și #ExperienceRomania sunt cele mai mari proiecte de promovare turistică a Bucureștiului și respectiv a României, cu scopul de a promova cu succes destinațiile și brandurile din România în online și social media.
#ExperienceBucharest și #ExperienceRomania au generat pe blogurile, conturile de Instagram și Twitter, pe canalele de YouTube și pe paginile de Facebook a peste 300 de influenceri mondiali de top (cu followeri și cititori cumulat la peste 50 de milioane de persoane) peste 26.5 mii de postări doar pe Instagram, cu #ExperienceBucharest, și 23.7 mii de postări cu #ExperienceRomania, clipuri video de milioane de vizualizări și sute de articole pe cele mai populare site-uri de travel și turism.
Toate acestea au rezultat în urma unui program de experiențe, tururi și evenimente organizate în București și în diverse regiuni din România, de către organizatorii inițiativelor și partenerii acestora.