In 2017, 2.000 dintre angajatii Leroy Merlin s-au pronuntat cu privire la diverse aspecte privind experienta ca angajat in companie in cadrul unui proiect intern. Una dintre principalele probleme identificate a fost cea a tinutelor de lucru, la nivel de model, materiale, functionalitate si estetica. Anul acesta, compania a desemnat un grup de lucru care, cu ajutorul a 750 dintre angajati, a aprofundat problema si a depistat o solutie.
Care au fost mai precis feedbackurile consultantilor de vanzari din magazinele Leroy Merlin? Ne raspund, pe marginea observatiilor proprii, urmatorii HR Manageri: Alexandra Balau (Suceava), Ana-Maria Curelea (Ploiesti), Andra Pascu (Bucuresti), Raul Rusu si Maria Suciu (Targu Mures).
Iar pe tine te asteptam pe TheCreator, cu tot cu inscrieri (pai nu?), pana pe 2 decembrie. Ce-ai de facut pe scurt? Declinarea conceptului 'crafted fashion' in cele 4 piese vestimentare care compun uniforma consultantului de vanzari Leroy Merlin. Pe lung? Explicat aici.
Recrutarea locala
Ana Maria Curelea - Ploiesti: Avand in vedere ca rata somajului in Prahova este mica, 2.79% (luna august, conform AJOFM Prahova), numarul de candidati care aplica la noi e la fel. In paralel, oferta de locuri de munca in Prahova este mare, motiv pentru care o parte din candidatii care, totusi, aplica la noi, opteaza pentru alte joburi si nu se mai prezinta la interviuri.
Andra Pascu - Bucuresti: Amplasarea magazinului Leroy Merlin Colosseum este o problema la acest capitol. Am recrutat deja forta de munca din proximitatea acestuia, iar orientarea catre alte zone ale Bucurestiului duce la un timp mai mare de deplasare catre locul de munca - un impediment in a face din magazinul Colosseum prima alegere pentru un nou job.
Raul Rusu - Targu Mures: Orasul Mures transfera mare parte din populatie catre Cluj, Brasov si Sibiu (ele aflandu-se la o medie de 2 ore distanta). Tineretul migreaza in aceste orase pentru a se dezvolta profesional si uita sa revina acasa.
Ramane populatia stabila, cei cu familie, casa, care isi schimba greu locul de munca, nefiind prea familiarizati cu noile canale de recrutare (media, online sau targuri de cariere). Asa incat gasirea de colegi noi - atat pentru zona mea, cat si pentru toata Romania - devine o adevarata "vanatoare de comori".
Feedbackul si satisfactia angajatilor
Alexandra Balau: Imbunatatirea gradului de multumire a echipei este o prioritate; sunt prezenta pe suprafata de vanzare, ascult colegii si incerc sa gasesc solutii favorabile pentru a avea un mediu placut de lucru. Multumirea echipei este vizibila prin buna relationare pe care o au cu clientii si colegii, dar si prin atmosfera din magazin.
Raul Rusu: Anul trecut, la putin timp dupa ce am ajuns in magazinul Targu Mures, am amplasat o urna in care i-am invitat pe colegi sa transmita feedback privind experientele lor; am avut o implicare ridicata, in jur de 80 de colegi au lasat mesaje. Dincolo de asta, cred ca apropierea individuala si deschiderea te ajuta foarte mult; comunicarea face minuni.
Privind gradul de multumire, cred ca cel mai bun indicator este stabilitatea; cand vedem o diminuare a fluctuatiei de personal, inseamna ca gradul de multumire a colegilor este unul bun. Totodata, este vizibil si prin modul in care oamenii aleg sa se implice in viata magazinului, in proiecte noi, in grupuri de lucru.
Maria Suciu: Comunicam continuu cu fiecare coleg din echipa, oferim suport in orice problema. Satisfactia colegilor se reflecta atat in rezultatele obtinute in relatia cu clientii, cat si in confortul emotional pe care il transmit catre noi.
Problema tinutei Leroy Merlin
Alexandra Balau: Colegii au sesizat acest aspect cu fiecare context: intalniri de sector, debriefuri, intalniri individuale. Tinuta este un factor esential care te ajuta sa ai incredere in tine, care te reprezinta in fata clientilor; prin urmare, colegii au transmis direct catre mine si manageri ca nu se simt multumiti de tinuta actuala.
Ana Maria Curelea: Am remarcat problema primind feedback-uri constante si zilnice de la colegii din magazin, din propria experienta, din feedback-urile colegilor nou angajati inca din prima zi de activitate.
Andra Pascu: La nivelul magazinului Colosseum, colegii solicitau din ce in ce mai des inlocuirea anumitor produse din tinuta pe diferite motive. Initial, am acordat mai multe produse vestimentare colegilor pentru a ne asigura ca acestia se simt "ingrijiti" atunci cand apar in fata clientilor. Ulterior, a fost creat grupul de lucru pentru imbunatatirea tinutelor, ca urmare a rezultatelor obtinute la Proiectul de Companie.
Cu alte cuvinte, am acordat colegilor din magazin chestionare privind tiparul, materialul si comoditatea tinutelor actuale. Rezultatele au aratat un grad scazut de multumire, acest feedback fiind intens dezbatut alaturi de colegi din toata tara, care au operat local in mod similar.
Raul Rusu: Cred ca era imposibil sa nu sesizezi. Cand discutam cu un coleg legat de modul in care se prezinta in fata clientilor, mi se spunea adesea ca nu este potrivita camasa pentru momentul alimentarii la raft, fiind dificil sa ramana curata sau, conform regulamentului, sa fie tinuta in pantalon.
Aveam clar o problema a tinutei, neadaptata nevoilor din magazin. Introducerea tricourilor polo, pe care vor lucra si creativii in cadrul competitiei, e un inceput foarte bun.
Asteptari de la creativii comunitatii IQads
Alexandra Balau: In primul rand, modelul ar trebui sa ne reprezinte, iar tiparul sa fie unul confortabil pentru toti colegii nostri.
Ana Maria Curelea: Ma astept ca designul tinutelor propuse de creativi sa raspunda nevoilor practice si estetice ale colegilor nostri. De luat in considerare activitatile depuse in magazin, modernitatea tinutelor, comoditatea si libertatea de miscare.
Andra Pascu: Imaginea pe care o ofereau colegii clientilor nu ii facea sa se simta mandri. Ne asteptam ca designul noii tinute sa corespunda cererilor colegilor nostri, atat din punct de vedere estetic, modern, cat si din punct de vedere calitativ. Cele mai importante puncte de care am vrea sa se tina cont sunt: libertatea de miscare si adaptarea la activitatile pe care le desfasuram in cadrul magazinului.
Raul Rusu: Ne dorim un raport optim intre imaginea-fashion pe care o expunem clientilor nostri si confortul pe care-l oferim fiecarui coleg in activitatea de zi cu zi. Ecusoanele trebuie sa ramana la vedere, potrivit regulamentului intern. Important ar fi si ca tinutele sa fie usor de intretinut.
Maria Suciu: Ne dorim idei practice si, in acelasi timp, care tin seama de trendurile fashion, pentru imbunatatirea imaginii noastre in ochii clientilor, dar si pentru nivelul de satisfactie a colegilor nostri, care simt ca actualele tinute sunt invechite.
Poate n-ar strica sa-ti notezi principalele observatii de mai sus si sa le corelezi, bineinteles, cu brieful complet al competitiei de design Leroy Merlin & IQads; in care, iata, n-avem o singura vedeta. Ci patru.
Patru piese vestimentare asteapta sa fie gandite de la zero, pe conceptul "crafted fashion", si inscrise nu mai tarziu de 2 decembrie. Zis de noi, facutul e la tine.