IAB MIXX Awards, singurul festival internațional de digital din România, invită agențiile de pe piața românească de advertising să-și înscrie campaniile realizate în 2018 pe site-ul mixxawards.ro până pe 21 octombrie. Cele mai creative, mai interesate și mai noi proiecte din industrie pot intra în competiție în cadrul uneia din cele zece categorii precum: "Most Experimental and Innovative Campaign", "Best Interactive Experience" sau "Best Native Advertising Campaign/Project".
Inainte de inchiderea perioadei de inscrieri, reprezentantii IAB au adresat cateva intrebari unor manageri din industria de digital marketing.
Adrian Alexandrescu, Managing Partner, Interactions
Ce înseamnă pentru tine a fi creativ?
Inseamna sa percepi cuvintele ca pe niste seminte. Unele pot sa infloreasca in mintea ta un camp de idei. Sa vezi solutii acolo unde altii vad probleme si sa incerci sa privesti mereu lumea din toate unghiurile posibile.
Dacă brainstormingul ar fi un film, care ar fi?
Blade Runner 2049 - intrebarea nu este daca esti om sau replica (sau Ryan Gosling), ci daca esti creativ sau nu. Sau daca ideea ta creativa e buna sau nu. Mereu exista un dubiu.
Insight-ul de acasă nu se potrivește cu cel din târg. Care sunt problemele de care te-ai lovit în timpul unui research pentru a obține o idee bună?
Idealismul sau experienta de viata limitata. Insight-urile care nu se bazeaza pe realitate, ci pe perceptia noastra despre realitate. Mica bula in care traim fiecare dintre noi ne face sa privim lumea din jur doar printr-o gaura de cheie.
Cum îți dai seama că o idee are potențial?
Revenim la semintele de la punctul 1. O auzi povestita, eventual oamenii din jur se entuziasmeaza cand o aud si ideea deja rodeste in mintea ta si vezi cum se formeaza planul.
Ce te determină să alegi dintre două idei foarte bune, pe cea potrivită?
Testul "relatable". Cu cat se identifica mai multa lumea cu ideea respectiva, cu atat e mai buna.
Cum ai descrie drumul de la idee la implementare?
Transformare. Uneori, produsul final nu mai are nicio legatura cu ideea initiala, pentru ca procesul este de multe ori lung si presarat cu feedback-uri sau razgandiri.
Prima idee de care te-ai îndrăgostit, în care ai crezut, dar nu s-a întâmplat?
Inca mai cred in ea si e secreta. Ideile bune nu se spun, ci se pun la pastrat in camara ideilor bune. O idee care ne-a venit acum: GDPR-ul ideilor, cineva trebuie sa protejeze si ideile. :))
Încotro te îndrepți atunci când ideea în care crezi nu vede lumina implementării? O abandonezi sau te legi de ea?
Atunci cand cred intr-o idee, nu o abandonez niciodata. Sigur va sosi si momentul ei.
Ideile nefăcute pot fi resuscitate. Yay or nay?
Yay!! Daca reciclam hartie, de ce sa nu reciclam si idei bune, care nu au reusit inca sa fie transformate in ceva concret.
Te-ai gândit vreodată să îți înscrii ideile nefăcute la un festival?
Da. Dar pana atunci, le-am pus pe pagina noastra de Facebook sub #BrandsWeLove.
Despre IAB MIXX Awards 2018
Criteriile de jurizare pentru campaniile înscrise sunt bazate pe standardele internaționale folosite în toate țările în care este organizată competiția IAB MIXX Awards. Obiectul este acela de a identifica idei și proiecte care inspiră și educă piața din România cu privire la puterea comunicării în online.
Finaliștii și câștigătorii festivalului vor fi anunțați și premiați în cadrul unei gale organizată la Beans&Dots pe 16 noiembrie.
În plus, campaniile care sunt remarcate în cadrul festivalul din România au acces la IAB MIXX Awards Europe și IAB MIXX Awards SUA, acolo unde pot concura împotriva câștigătorilor din alte țări.
Sponsorii IAB MIXX Awards Romania 2018 sunt: Beck's, Staropramen, Group M - mPlatform, Renault Romania, Cramele Averesti, Tchibo, Douglas Romania
Parteneri media: Ringier, InternetCorp, ProTV, RCS&RDS, ThinkDigital, ArboMedia, 2Performant, NetGeo, Femeia.ro, Cosmopolitan, IQads.