7,9 kilograme de bicicletă premium, produsă de publicitari

7,9 kilograme de bicicletă premium, produsă de publicitari

Cunoasteti voi o industrie care sa aduca laolalta oameni mai plurivalenti si complecsi decat publicitatea? O exista, dar nu bagam mana-n foc. Povestea de azi incepe asa: doi publicitari, art+copy, au decis sa faca biciclete premium, asa ca au inceput sa faca biciclete premium. Daniel Moisa si Catalin Stanciu. Au in spate niste ani de experienta in agentii de publicitate precum Graffiti BBDO, McCann, Propaganda, MullenLowe sau Cohn & Jansen JWT.

In mod traditional, ai un produs, apoi ii cauti un nume si o pozitionare. La noi a fost invers: numele si pozitionarea, apoi produsul. Numele - Panamea - ne-a obligat sa cream o bicicleta care sa sustina numele, adica usoara.

O bicla de la Panamea are o greutate de 7.9 kilograme si e mai scumpa decat majoritatea de pe piata. Productia cadrelor, de exemplu, se face in China (orasul Shenzhen), componentele usurele si aratoase vin de la furnizori de top din Europa, iar magia, adica asamblarea produsului final, are loc in Romania.

Se diferentiaza binisor de tot ce exista pe piata, spun ei, iar unul din factorii astia e cadrul:

Designul cadrului e un mix din tot ce am gasit mai bun pe piata actuala. Nu ne laudam ca am reinventat cadrul de bicicleta, dar mixul pe care l-am facut il face unic. 

 

Echipa Panamea

Salutare! Panamea Bike e facuta de o echipa de creativi: Daniel Moisa si Catalin Stanciu. Avem peste 10 ani de experienta in agentii de publicitate pe branduri mari.

 

Aparitia pe piata

Desi venim din aceeasi industrie, procuparile noastre extra job erau usor diferite. Unul reconditiona biciclete vintage (Atelierele Grivita), celalalt avea (si inca are) un site cu tricouri moldovenesti. Unul a venit cu pasiunea pentru biciclete, celalalt a adaugat know-how-ul de business si din mixul asta a aparut ideea de a face un brand de biciclete romanesc.

 

Cum ati inceput?

Procesul facerii acestui brand a fost cumva netraditional. Daca, in mod traditional, ai un produs, apoi ii cauti un nume si o pozitionare, in cazul nostru lucrurile au stat invers: prima data a aparut numele si pozitionarea, apoi produsul. Numele - Panamea - ne-a obligat sa cream o bicicleta care sa sustina numele, adica usoara.

Si ca sa fie usoara - Panamea are doua variante: single speed si fixie. Au urmat 2 ani de investigat materiale, designuri de cadre, construirea unui prototip pe hartie, de adunat piese in functie de cele trei criterii: design, fiabilitate si greutate redusa.

Dar, toata zbaterea si dezbaterea celor 2 ani dispar in momentul in care vedem cum oamenii intorc capul dupa ea, cand suntem compesiti de feedbackul pozitiv de la cei care o testeaza sau pur si simplu o urmaresc pe social media.

 

Investitii, resurse

Tipul asta de business e unul care necesita investitii medii la inceput. E greu sa te ia in serios o fabrica la o comanda mica. Pe langa produs, e nevoie si de dezvoltarea unui kit complet de brand.

Cu branding, platforma de e-commerce, poze in studio, materialele video am fi ajuns usor la peste 50 mii de euro, daca nu am fi facut multe din lucruri in-house.

 

Procesul de design si implementare

Pasul 1 a fost cadrul. Design-ul cadrului e un mix din tot ce am gasit mai bun pe piata actuala. Nu ne laudam ca am reinventat cadrul de bicicleta, dar mixul pe care l-am facut il face unic.

Asa ca, dupa ce am avut o schita am cautat o fabrica unde sa facem productia, asa am ajuns la o fabrica din Shenzhen unde am gasit o linie de productie mai avansata si moderna care sa ne poata produce ce aveam noi nevoie: forme aerodinamice si suduri foarte bine finisate. Acolo am gasit profesionisti cu multi ani de experienta care produc cadre pentru multe alte brand-uri de top.

In pasul 2 am cautat cele componente care sa fie usoare, fiabile si sa arate bine. Au urmat luni in care am cautat, cantarit si testat mai multe pana am ajuns la configuratiile actuale.

 

Furnizori si productie

Productia cadrelor se intampla in Shenzhen, un oras foarte high tech din sudul Chinei, in apropiere de Hong Kong, iar componentele le adunam de la mai multi furnizori din Europa.

Asamblarea produsului final o facem in Romania.

 

Clientii

Ne adresam in prima faza celor din Bucuresti care au mai avut pana acum cel putin o bicicleta daca nu mai multe, cunoscatori in ale bicicletei. Sunt oameni care stiu ca o bicicleta de oras trebuie sa fie usoara, ca sa nu ajungi transpirat la destinatie.

Sa fie agila, ca sa te poti strecura printre masini si sa fie single speed, pentru ca pe flat nu ai nevoie de viteze, ci de un raport foaie/pinion bun, lucru pe care Panamea il are.

Sunt cei care au trecut de etapa in care sa se mai mire ca o bicicleta poate costa cat o masina la mana a doua.

 

Feedback primit

Pentru multi 7,9 kg nu inseamna putin cand vad scris pe site dar cand ridica bicicleta Panamea raman surpinsi cat de usoara e. Unii zic ca e pacat ca nu are frane pe disc sau ca nu are viteze, dar dupa ce o testeaza ne spun zambitori ca franele tin foarte bine iar ca raportul foaie-pinion e excelent. Deci, feedback-ul e mai bun decat ne asteptam.

 

Partea de pricing

Am ajuns la pretul asta pentru ca forma cadrului are nevoie de echipamente de productie mai avansate si sunt putine fabrici care au tipul asta de dotari. In plus, am ales piesele sa fie de calitate, fiabile, sa fie usoare si sa arate bine. Iar cand am facut totalul a iesit destul de mult. Am luat decizia sa nu le schimbam cu unele mai ieftine. Asa se intampla cand construiesti ceva cu gandul sa fie misto.

Si pentru ca ne dam seama ca pretul e cu mult peste bugetul mediu alocat de romani pentru o bicicleta, ne gandim ca nu strica putina autoironie legata de pret.

 

 

 

Comunicarea Panamea

Majoritatea lucrurilor de branding, comunicare si web facem in-house. Mai externalizam cand avem nevoie de ajutor. Pe fotografie de exemplu am lucrat si lucram cu Vitalie Brega.

 

Promovarea

Am inceput de putin timp sa promovam Panamea Bike. Brand-ul e proaspat lansat si suntem in etapa in care experimentam mai multe strategii de online, sa vedem ce functioneaza. Ne dorim sa prezentam produsul cat mai natural, ca oamenii sa fie curiosi si sa vina la test drive.

 

Asteptari pentru 2019

Un brand la inceput are nevoie de awareness si apoi are obiectiv de vanzari. Cifra noastra de afaceri o masuram acum in oamenii care stiu de noi si avem aprox 200 de mii de oameni care au auzit de brand-ul Panamea Bike. Pentru 2019 avem in plan sa ne cunoasca si mai multi.

 

Alte planuri?

Planul de viitor este ca Panamea Bike sa fie top of mind in Romania cand te gandesti la o bicicleta premium, usoara si de oras, care sa arate bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related