[Uite, sex!] Ioana Enache (MRM//McCann): Vinde el ideologie, daramite produse

[Uite, sex!] Ioana Enache (MRM//McCann): Vinde el ideologie, daramite produse

Ce e nou la sexul in reclame, observa Ioana Enache, Senior Copywriter la MRM//McCann, e ca daca vrei sa vinzi un produs cu vedere la sutien, esti taxat. Controversele apar acum cand publicitatea perpetueaza stereotipiile de gen (la noi mai putin) sau cand continua sa faca obiecte din femei. 

Ne-am mai deschis la minte, feminism is on a rise, sexismul e taxat, generatia millennials da deja directori de creatie. Toate astea influenteaza si felul in care se face publicitate, spune Ioana.

 Si totusi: mai vinde sexul? De ce? Care e noul sex? Ce se mai intampla in brainstorminguri in privinta asta? Vedeti mai jos:

 

Mai vinde sexul? 

Vinde el ideologie, daramite produse ;) Asta nu cred ca o sa se schimbe prea curand. Ce s-a schimbat insa, sau mai bine zis mutat, e linia aia fina intre sex(ualitate, -zare) si obiectificare. Daca acum ceva timp nu se sesiza mai nimeni cand incercai sa vinzi o vodca cu vedere la sutien, azi un brand care musca linia asta e taxat. La noi poate mai putin, la altii mai mult.

 

Raţionamentul unui om influenţat de sex pentru a cumpăra

Fie vrei sa fii tu in imaginea aia, fie vrei sa atragi pe cineva care e ca-n imaginea aia. Vanitate, ego trip, basic instinct…

 

Intre controverse si obisnuit

E clar ceva obisnuit, nu mai socheaza pe nimeni o imagine sau o insinuare sexi. Controversa apare cand reclama perpetueaza stereotipuri de gen, sau obiectifica, si mai ales in cazul brandurilor mari — cand ai bani sa comunici pe toate gardurile, responsabilitatea sociala trebuie sa fie proportionala. 

 

”Noul sex”

Nu stiu daca a incercat sa-l inlocuiasca propriu-zis. Trendurile in creatie urmaresc schimbarile sociale, pana la urma. Ne-am mai deschis la minte, feminism is on a rise, sexismul e taxat, generatia millennials da deja directori de creatie. Toate astea influenteaza si felul in care se face publicitate.

Brandurile au inceput si ele sa fie mai activiste — vorbesc de empowerment, de inegalitate sociala, critica -fobii si -isme. Sigur, aici incepe alta discutie, poti sa faci mai mult rau miscarilor pentru egalitate daca esti “woke” in ad-uri, dar in companie ai inca pay gap sau discriminezi femeile care vor copii. Mno, thin lines everywhere.

 

Sexul in brainstorming

Nu-mi amintesc, nu cred. Mai apar capete de idei in brainstorminguri, dar daca nu poti sa faci un statement pozitiv cu asta, mai bine eviti rezolvarea unui brief cu sex doar de dragul sexului.

 

Asa DA

Ceva recent asa da, care e si despre sex:

 Si ceva gresit on so many levels:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related