[In gura lumii] O inghetata simpla, naturala, cu background in Computer Science

[In gura lumii] O inghetata simpla, naturala, cu background in Computer Science

Ce daca a venit frigul si noi va aratam poze cu inghetata? Asa s-a intamplat si cu Sebi Costache. A inceput afacerea iarna, dupa o idee venita vara. Isi zice "omul cu inghetata" la Molipops. Are 34 de ani, e licentiat in Computer Science si a terminat un master in Marketing strategic, dar a lasat companiile de software in urma. Anume, pentru a face singur inghetata pe care n-o gasea nicaieri s-o cumpere. Culmea, una simpla, doar din fructe si ingrediente naturale, fara nimic in plus.

La birou ma simteam un pic sufocat si trebuia sa fac ceva, asa ca am inceput sa ma documentez si sa experimentez in bucatarie.

Greul a venit apoi: de unde sa ia congelatoarele, unde gaseste masina pentru popsicles, cum sa faca cu vama, va fi un produs bun? Retetele sunt creatie proprie, iar inspiratia vine si de pe Pinterest, si din Obor. 

In alta ordine de idei, si la Cupa Agentiilor la Gatit by Selgros se lucreaza cu aceeasi intrebare: oare va fi bun? Mancam si raspundem pe 17-19 octombrie, cand se vor confrunta in 4 probe de concurs taman membrii industriei publicitare. Dar ca sa facem toate astea, stiti, trebuie sa trecem de birocratie - formularul de inscriere e chiar aici.

 

Cine?

Sebastian Costache, 34 ani, licentiat in Computer Science la Fac. Automatica si Calculatoare, master in Marketing Strategic, ASE Bucuresti. Sunt Inginer Software si am fost Senior Technical Team Lead la una dintre companiile mari de outsourcing din Bucuresti... pana am vrut si altceva.

 

Cand?

Hmmm, nu cred ca pot spune cu exactitate cand a inceput drumul culinar, a fost mai degraba ceva de genul, imi e foame, hai sa imi gatesc ceva. Oricum, dupa facultate, cand m-am mutat in chirie si aveam bucatarie. Si imi amintesc ca puneam multe mirodenii si iesea cam prea “incarcata” mancarea. Asa ca mi-am dat seama ca totul trebuie pastrat cat mai simplu.

Nu cred ca pot spune cu exactitate “asta e un moment definitoriu”, mai mult a fost si este o dezvoltare naturala. Imi place sa stau in bucatarie, ma relaxeaza.

 

De unde?

Legat de business, am invatat ca nu stiu multe si ca nu eu detin un produs excelent si clientii trebuie educati, ci ca tu trebuie sa vii in intampinarea clientilor. Sa inovezi e ok, dar musai sa rezolvi o nevoie, o cerere. Legat de inghetata, invat de pe cateva site-uri de specialitate, din articole despre chimia inghetatei. Chimia e baza!

 

Cum?

M-am decis sa pornesc Molipops in iarna dupa o idee care mi-a venit in vara. Eu nu mananc dulciuri, incerc sa tin sub control o hipoglicemie, dar inghetata e placerea vinovata la care nu pot renunta. Problema era ca nu gaseam o inghetata simpla, din fructe. Apoi am citit cateva articole pe IncomeMagazine si pe Business Insider si m-am gandit ca ar fi o idee buna sa fac eu, sigur mai sunt oameni ca mine, care cauta asa ceva.

La birou ma simteam un pic sufocat si trebuia sa fac ceva, asa ca am inceput sa ma documentez si sa experimentez in bucatarie. Apoi am strans ceva bani, un imprumut la banca si m-am hotarat sa dau drumul.

Greul a venit apoi, de unde imi iau congelatoarele, de unde imi iau masina pentru popsicles, cum fac cu vama? Daca produsul meu nu va fi bun? Ultima intrebare era si cea mai importanta. Si inca o am, undeva in spate. Si cred ca e bine pentru ca doar asa poti progresa. Daca ajungi sa crezi ca inghetata ta e cea mai buna si ca gata, poti sta linistit, te vei blaza si o vei lua pe o panta descendenta inevitabil.

Acum, pe langa temerile vechi e temerea legata de venit, de cash flow. Ceva normal, in opinia mea. Analizezi, vezi ce merge, vezi ce poti dezvolta, cauti noi oportunitati de desfacere.

Pe partea de promovare, functioneaza word of mouth word of internet. Facebook Ads, Google SEO.

 

Ce?

Noi vindem in general pachete variate, sa poti gusta din cat mai multe fructe. Pot spune ca cele mai apreciate sortimente raman ciocolata, capsune, zmeura, tropicana. Personal, anul acesta am ajuns sa iubesc fructul pasiunii si ma bucur ca am reusit sa gasesc o reteta pentru inghetata de cafea si pentru inghetata cu lime.

 

Retetele sunt in general creatie proprie, dar inspiratia ne vine din diverse locuri: Pinterest, Piata Obor, sugestiile prietenilor.

Imi place ca incep sa gasesc ingrediente cat mai bune. Un punct bun este ca inca avem piete agroalimentare si ca sunt tineri care au inceput afaceri in acest domeniu. Mai putin bun este, cum am spus, accesul general la educatie. Si fiscalitatea, si birocratia.

 

Pentru cine?

Romanii educati cauta sa manance mai bine. Un pic normal, de altfel. Factorii? Exact asta, educatia, accesul la informatie, contactul cu alte locuri de pe glob (nu ma refer la Vestul Europei, unde mancarea nu e neaparat excelenta).

Astfel, clientii nostri sunt cei care cauta sa manance sanatos, cei care depun un pic efort pentru a manca mai bine. Si conectati la trendul simple food, good food. Musai internet savvy.

Observ preferinta consumatorilor pentru lucruri artizanale, dar este un trend supraestimat. De fapt segmentul este unul mic si se bat foarte multi pe el si ramane marea masa care nu este adresata. Este analogia “pool full of sharks / empty blue oceans”.

 

Asa da, asa nu

Imi plac mancarurile simple, paste aglio e olio peperoncino, pizza cu 3-4 ingrediente.
Ce nu as manca? Cred ca as incerca orice, macar o data. Evident, excludem animale de companie :P
Si majoritatea animalelor salbatice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related