Sunt românii consumatori avizi de dulciuri?

Sunt românii consumatori avizi de dulciuri?

9 din 10 români consumă dulciuri în mod regulat. În ciuda faptului că aceștia le consideră nesănătoase, doar puțini se pot abține din a le consuma, majoritatea preferând să reducă din cantitatea zilnică.

Ultimul studiu realizat de Starcom România și-a propus să afle în ce măsură sunt prezente dulciurile în viețile românilor și cât de mult contribuie consumul lor în crearea unei stări de bine sau ale amintirilor de familie.

Dulciurile făcute în casă sunt preferate într-o măsură mai mare însă consumate mai puțin de către respondenți. Acest lucru se datorează cel mai probabil faptului că aceștia consideră că dulciurile făcute în casă sunt mai sănătoase decât cele cumpărate din magazine, însă sunt mult mai costisitoare ca și timp sau pur și simplu nu știu să le prepare.

9 din 10 respondenți sunt consumatori înrăiți de dulciuri: 42% dintre aceștia consumă zilnic produse dulci, iar 47% consumă de 2-3 ori pe săptămână. Intervalul orar 16:00-20:00 al unei zile reprezintă perioada în care oamenii consumă cele mai multe dulciuri, cel mai probabil ca o recompensă după o zi de muncă sau într-un moment de relaxare.

Atunci când vine vorba de tipul de dulciuri consumate, 9 din 10 respondenți aleg ciocolata. Aceasta este urmată îndeaproape de înghețată (81%), dulciuri făcute în casă sau prăjituri/ torturi (72%). Ciocolata este primul aliment menționat de respondenți atunci când se gândesc la dulciuri.

Dulciurile dintr-un magazin de specialitate sunt deseori alese alături de un partener de cumpărături (61%), iar selecția se bazează pe preferințele fiecăruia. Pe de altă parte, dulciurile făcute acasă sunt preparate de o singură persoană (38%) și depind de inspirația personală. De cele mai multe ori, de coptul prăjiturilor în casă se ocupă o figură feminină, mama sau soția în 20% dintre cazuri. Întreg procesul este văzut ca o oportunitate de a împărtăși momente frumoase în familie.

 

 

Gustul și calitatea produsului sunt principalele criterii în alegerea dulciurilor.

Totodată, principalul motiv în achiziționarea sau prepararea dulciurilor este ”de fiecare dată când îmi e poftă de ceva dulce”. Deși respondenții afirmă faptul că le este mai ușor să cumpere produsele dintr-un magazin decât să le prepare în casă. Însă, atunci când vine vorba despre evenimente speciale sau importante, precum sărbători sau aniversări, respondenții spun că preferă să pregătească dulciurile în casă, pentru că timpul acordat acestei activități contează mai mult, iar încărcătura emoțională este mai mare.

Jumătate dintre respondenți consideră consumul ridicat de dulciuri nesănătos și încearcă să modereze cantitatea consumată sau să rărească intervalul de timp în care vor să mănânce ceva dulce. Există însă și consumatorii înrăiți de dulciuri, care declară că le-ar fi greu să se oprească din a le mânca (30%), pentru că iubesc gustul lor și reușesc să le inducă o stare de relaxare și de bine atunci când au nevoie.

 

 

Dulciurile sunt prezente în amintirile de familie ale românilor.

Respondenții consideră dulciurile făcute în casă un motiv principal de a aduce familia împreună. În ciuda semnificației atât de importante, oamenii nu mai știu să le prepare. Un alt statement este faptul că fiecare familie respectă tradiția de a avea dulciuri pe masă de sărbători, iar în vizitele la copii nu pot merge fără ceva dulce.

1 din 4 respondenți declară că își amintesc prima dată când au mâncat dulciuri. Aceștia nu își amintesc exact produsul consumat, însă au recreat experiența în minte și își pot aminti până și persoanele alături de care erau în acel moment. Analizând acest fapt după o perioadă mai lungă de timp, experiența de a împărtăși acel moment alături de cineva drag a fost mai importantă decât gustul produsului.

Dulciurile reprezintă o amintire de familie importantă. Persoanele menționate de respondenți ca fiind asociate cu aceste produse sau cu momentul în care erau consumate sunt părinții, bunicii sau un prieten din vecini.

Gustul ciocolatei este asociat în cea mai mare măsură cu perioada copilăriei. Acesta este urmat de bomboane, prăjituri făcute în casă sau gustul înghețatei.

Fericirea este termenul care descrie cel mai bine dulciurile, în opinia respondenților. Acesta este urmat de alte sentimente pozitive precum entuziasm, energie, recompensă, bucurie, mulțumire/ recunoștință.

Informațiile au fost extrase din ”Sweets study” realizat de Starcom România și se bazează pe date provenite de la 2022 de consumatori de dulciuri din mediul urban, cu vârsta peste 18 ani.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related