Sa aduci teatrul si muzica, plus un public neobisnuit cu ideea de musical in aceeasi sala, de cel putin sase ori. Si, mai ales, sa convingi zeci de mii de oameni sa plateasca un bilet cu un pret peste medie, intr-o piata aglomerata cu festivaluri si evenimente gratuite.
Cam asa aratau provocarile proiectului „Mamma Mia!”, atunci cand organizatorilor le-a venit ideea sa aduca unul dintre cele mai faimoase productii muzicale si artistice de acest tip, in Romania.
Rezultatul?
„Sase spectacole, dintre care patru in Bucuresti, unul in Cluj si unul in Alba-Iulia, toate sold out. Sase sali pline si peste 21.000 de spectatori. Au existat cereri de la aceiasi cumparatori chiar si pentru cate trei reprezentatii”, spune Coca Coteanu (unul dintre producatorii showului).
Daca tragi linie, acestea sunt cifrele. Dar cum s-a ajuns la ele? Care au fost factorii care au facut din „Mamma Mia!” un succes? Cei trei „clasici”: productia, distributia si mixul media de promovare, realizat de o echipa client – ThinkDigital – iaBilet.ro.
Productia aduce in fata publicului peste 200 de costume, 17 coregrafii si peste 20 de piese ale trupei ABBA traduse si adaptate pentru limba romana de Ernest Fazekas (foto), chiar unul dintre actorii care il interpreteaza pe Harry Bright.
Si, desigur, distributia:
- Loredana Groza/ Mirela Vaida – Donna
- Ana Munteanu/ Bianca Purcarea / Sophie
- Aurelian Temisan/ Cornel Ilie/ Ciprian Teodorescu – Sam Carmichael
- Horia Brenciu/ Ernest Fazekas – Harry Bright
- Adrian Nour / Bill
- Jazzy Jo (Ioana Sihota) / Anca Turcasiu – Tanya
- Ecaterina Ladin/ Anca Sigartau – Rosie
- Sebastian Seredinschi / Silviu Mircescu – Sky
Cum a fost conceputa campania de promovare?
In ceea ce priveste promovarea, s-a folosit un mix de media conceput special pentru a atinge o audienta cat mai diversificata si mai numeroasa: publicitate outdoor; parteneriate media care au asigurat aparitia in emisiuni si showuri tv precum „Vorbeste lumea” sau „Romanii au talent”; prezenta pe radio; campanie digitala targetata pe publicul tinta.
Campania online, gandita de ThinkDigital, a propus o strategie online defasurata pe doua directii: awareness si peformance.
Siteurile locale de news, entertainment si lifestyle, aflate in portofoliul ThinkDigital – a doua cea mai mare retea locala de media digitala din piata - , precum si alti parteneri media, au preluat evenimentul, in timp ce campania de performance s-a axat pe conversii, respectiv pe vanzarea de bilete prin intermediul celor doua mari platforme, Google si Facebook.
In plus, rezultatele au fost amplificate printr-o stransa colaborare cu datele oferite de procesatorul de bilete oficial al productiei, iabilet.ro, care a derulat la randul sau campanii de direct marketing si custom audiences.
„In proiectul „Mamma Mia!” a ajutat, desigur, vasta experienta a echipei noastre de strategie media in gestionarea conversiilor online-offline pentru evenimente – lucru pe care il exersam an de an in cazul festivalului iCEE.fest. Ne bucuram sa constatam ca abordarea functioneaza, din punct de vedere tehnic, si pentru un eveniment de entertainment, de amploare. Pe langa datele platformelor globale, in acest caz am inclus in mix date culese de colegii de la IaBilet.ro si audiente obtinute prin utilizarea eficienta a noului data management platform lansat de BRAT”, explica Iuliana Ghiorghita (director media strategy and sales la ThinkDigital).
Dupa cum arata cifrele, rezultatele au fost cele asteptate si biletele pentru toate cele sase spectacole s-au vandut integral cu mult inainte de datele la care erau programate.
Pe 22 si 23 septembrie incepe etapa de toamna: „Mamma Mia!” revine in Bucuresti, la Sala Palatului. Biletele pentru cele doua date deja anuntate se vand tot prin iabilet.ro. Parteneri principali ai proiectului sunt Telekom si MagicFM.
„Mamma Mia!”, here We Go Again...