S-au scos la bătaie 6 joburi part-time de festival și s-au ocupat toate

S-au scos la bătaie 6 joburi part-time de festival și s-au ocupat toate

Circula nu demult pe Facebook o glumă: "Îi spune 'ploaie de vară' pentru că durează toată vară". Într-adevăr, vara lui 2018 a avut parte de descărcări electrice de tot felul, dar lumea își amintește numai binele: revederile, vacanțele la mare și la munte, cărțile citite, cuvintele nou-învățate, meciurile urmărite și jucate. Iar dacă printre toate activitățile astea n-ai reușit să ajungi la niciun festival, avem o veste bună și una proastă pentru tine. Începem cu cea bună: stați liniștiți, norocoșii care au ajuns au fost nevoiți să se angajeze (nasol tare!). Și continuăm cu cea proastă: joburile pe care s-au angajat erau al naibii de amuzante, pentru că nu erau obișnuite. Erau... „de festival”.

Nestrăin de astfel de activări, Kaufland aducea la Untold prin 2017 un Blind Taste Bar cu Free Drinks personalizate și un Survival Kit post-festival (conținând cele de trebuință ca să nu te doară capul, dar și scutiri pentru birou, în caz că durea prea tare).

În 2018, vizitând NeverseaUntold și Summer Fest ChișinăuKaufland a venit cu altă idee, tot din zona de employer branding: joburi part-time pentru oamenii de festival. Și, pe toată durata celor 3 evenimente, chiar s-au angajat o sumedenie de festivalieri. Cu badge-ul la gât și uneltele în desagă, oamenii s-au pus pe livrat rezultate. Acum poate vă gândiți ”hei, dar chiar au acceptat să muncească în timpul lor liber?!”. Exact.

La "Biroul de angajare" Kaufland mergeau toți dornicii de muncă, să aplice disciplinat. Iar acolo aflau surpriza - titlurile joburilor (la fel ca și descrierile lor) erau inspirate din viața de festival.

Degustătorul de cocktail-uri. Un rol pentru care nu e nevoie de o pregătire anterioară foarte densă, din câte se pare. Cei care erau angajați gustau băuturile la bar și ofereau feedback barmanilor. Epuizant! Sperăm că nu a intervenit burnoutul.

Asistentul de selfie. Un job pentru care te naști pregătit, niciun training necesar, toți suntem fotografi. ”Angajații” îi ajutau pe participanți să își facă selfie-uri.

Răcoritorul. Era cald tare pe acolo, deci cineva trebuia să fie responsabil cu vaporii de apă rece.

Ridicătorul pe umeri. Un job altruist. Făcut de oameni simpatici care-i ridicau pe umeri pe alți oameni simpatici. 

Încărcătorul mobil de festival. Așa cum îi spune și numele, jobul a presupus folosirea unui echipament (un ghiozdan cu baterii reîncărcabile + cabluri). Cei care au aplicat pentru acest job s-au plimbat cu echipamentul prin festival și i-au ajutat pe cei rămași fără baterie. Jobul acesta a mai fost poreclit de către participanți și ”Slavă Domnului, că mai aveam doar 4%”.

Asistentul de DJ. Norocosul pământului, adică. Oamenii urcau pe scena alături de un DJ.

Toți aplicanții au primit câte un "kit de angajare": badge + șnur cu jobul ales, stickere plus echipamente suplimentare acolo unde era nevoie. Și au primit și răsplată, că jobul e job, până la urmă: borsete, free drinks, participări la tombole, boxe portabile sau brățări de fitness. 

Iar o activare de tipul ăsta nu putea lipsi din ecosistemul vloggerilor. Horia de la Zaiafet a documentat ce era de documentat:

Piața de recrutare din România a devenit din ce în ce mai dinamică, iar târgurile de joburi și evenimentele clasice de carieră nu mai  reprezintă o prioritate în preferințele tinerei generații atunci când vine vorba de identificarea unui job potrivit. Pentru a fi cât mai aproape de așteptările și nevoile candidaților atunci când intră în contact cu un potențial angajator, am decis să explorăm teritorii noi, precum festivalurile de muzică.

Acolo am putut interacționa cu targetul nostru într-un mod distractiv, adaptat contextului și în același timp strategiei noastre de recrutare. - Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director.

Când vorbim de marketing de festival, ne gândim în special la activările de brand pentru consumatori și mai puțin la cele de employer branding. Iar pentru noi, provocarea principală a fost să gândim activările cât mai contextual, astfel încât să eliminăm riscul cel mai mare: ca participanții, în căutare de distracție și dornici să se deconecteze de job, să respingă din start o activitate conexă cu zona de recrutare.

Lucru care, din fericire, nu s-a întâmplat. Pentru asta, ne-am pus în papucii oamenilor de festival și le-am pregătit câteva experiențe neconvenționale, prin care am reușit să le trezim curiozitatea. - Adina Teleucă, Employer Branding Coordinator.

Pentru la anul nu știm ce va fi, dar numărul festivalurilor crește, iar Kaufland nu duce lipsa de idei. Deci rămânem atenți, desigur, la contextualele viitoare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Sectiune



Branded


Related