Unii s-au cam supărat când Norvegia apărea într-o reclamă la supermarket drept țara fiordurilor și a chlamidiei. La fel s-a întâmplat și în Rusia, când Burger King îndemna rusoaicele să facă sex cu străini. Alții au râs. Așa cum se întâmplă cu orice subiect rostogolit pe net, au existat și cei care au înclinat blazat din cap și au spus că sexul nu mai vinde de acum două vieți. Nu mai vinde, dar continuă să enerveze încă.
O campanie turistică din Lituania promovează capitala țării, Vilnius, în manieră ironico-sexuală, ceea ce nu a fost deloc pe placul Bisericii Catolice, cu atât mai mult cu cât Papa Francisc va vizita țara în septembrie. Preoții din Lituania și-au arătat îngrijorarea față de folosirea sexualității femeilor în reclamă și faptul că oamenii își pot face o idee greșită despre Vilnius.
Reclama arată o femeie care strânge cearceaful Europei, părând că se concentrează la ceva important, cu textul:
Nimeni nu știe unde e, dar când îl găsești, e nemaipomenit. Vilnius, punctul G al Europei
Campania va fi lansată joi în Londra și Berlin. În urma acestor reacții, premierul Saulius Skvernelis a declarat că nu crede că reclama jignește în vreun fel standardele decenței publice, dar e de acord că momentul e puțin ciudat, scrie NY Times.
”Cred că e o alegere publicitară ciudată, dar nu încalcă limita într-o țară democratică. În ceea ce privește momentul, vorbim de o vizită foarte importantă pentru Lituania, așa că poate ar fi trebuit să ne coordonăm mai bine, dar asta a fost decizia celor din Vilnius”.
De altfel, autoritățile lituaniene le-au cerut celor din Vilnius să amâne campania până după vizita papei. Reclama a fost făcută în ianuarie de doi studenți, Jurgis Ramanauskas, de 25 de ani, și Skaistė Kaurynaitė, de 27 de ani, în timpul unui curs de publicitate de la The Atomic Garden School din Vilnius, potrivit Euronews. Ea a atras atenția agenției Go Vilnius care o folosește acum în campania internațională care a supărat mai mulți reprezentanți ai Bisericii Catolice.