"E foarte important ca, daca iti propui sa inovezi din interiorul culturii corporate, sa te distantezi de ea destul de mult." Asta spunea Alex Bogusky prin 2013, la 3 ani dupa ce parasise agentia pe care a co-fondat-o pentru a se orienta spre antreprenoriat social si design sustenabil, intre alte preocupari. Pe parcurs, Bogusky a reintrat pe teritoriul publicitatii in postura de investitor/consultant, iar in 2018 revine la CP+B in rol de Lead Creative Engineer, implicandu-se in creatie, inovatie, strategie si recrutare, potrivit unui comunicat emis de agentie.
Intoarcerea lui Bogusky la CP+B coincide cu o perioada mai slaba in businessul agentiei - Scott Kauffman (CEO, MDC & Partners, compania care detine CP+B) a numit rezultatele din Q1 ca fiind "inacceptabile", potrivit AdAge.
"Cand Alex a fost ultima data aici, am reinventat impreuna ce insemna o agentie de publicitate; si cred ca industria are nevoie de asta azi mai mult ca niciodata. In noua lume trebuie sa fii destept, rapid, sprinten si prolific. Cred ca marketerii isi doresc asta, iar oamenii talentati isi doresc sa traiasca in aceasta lume", a declarat Chuck Porter (Chairman, CP+B).
In toamna anului trecut, CP+B a inchis biroul din Miami, cel in care si-a inceput activitatea in 1988, ramanand in prezent active filialele din Boulder si Los Angeles.
"Traim un moment decisiv pentru viitorul industriei de publicitate. Nevoile brandurilor s-au schimbat si e cazul sa reexaminam care este cea mai potrivita abordare creativa pentru a le indeplini. In mare parte, mi-am dedicat timpul din afara publicitatii lucrand si investind in start up-uri tech, unde am invatat despre toate procesele care duc la aceste succese. Cred ca agentiile de publicitate au de castigat de pe urma practicilor optimizate si agile care au revolutionat atatea alte industrii. [...]
Brandul CP+B a fost dintotdeauna despre redefinirea advertisingului, iar oportunitatea de a reconstrui ce inseamna o agentie de creatie de top este prea atragatoare ca sa o refuz. Timingul e bun", a spus Alex Bogusky.
O sursa apropiata agentiei a declarat pentru AdAge ca CP+B si-ar dori sa redobandeasca "magia de altadata". Despre magia produsa de Alex Bogusky in agentia care a inceput sub denumirea "Crispin & Porter Advertising" am povestit si noi pe indelete, cu ocazia unei campanii de teasing pentru un festival local de creatie - se numea el Premiile FIBRA.
L-am pus atunci pe Bogusky fata in fata cu David Droga intr-o confruntare absurda cu episoade multiple din care nu putea iesi decat un singur castigator.
Etapele campaniei FIBRA #1 pornite pe Twitter care a adus directori de creatie de top din toata lumea pentru a juriza campaniile romanesti sunt desfasurate aici.
Chiar daca David Droga a "iesit" castigator, Alex Bogusky ne scria in 2016 ca "pasiunile si businessul lui se concentreaza in alte zone" decat publicitatea. Ramane de vazut cum se vor impaca publicitatea, sustenabilitatea si presiunile de business ale agentiei in viitoarele campanii semnate CP+B.