O mare parte din publicitate se hrănește cu frica noastră. Frica de a nu fi suficient de frumoși, de sensibili, de înalți, de competenți, frica de a nu avea dinții perfect albi și părul perfect așezat, frica de boală, frica de a nu fi singuri, frica de a nu fi acceptați. Iar frica asta este luată și ambalată frumos în spoturi care îți oferă o viață mai bună.
Dar există și un trend subversiv recent, care vorbește despre fricile astea fără cosmetica perfecțiunii. Care le arată așa cum sunt ele. Spotul înspăimântător de la Velux. Oda de groază a mamelor de la Walmart. Femei cu păr pe picioare și la subraț. Am tot scris de exemplele astea, în care oamenii devin reali chiar și în reclame.
Acum, Samsung zice: Există o frumusețe ascunsă în frică. Și a făcut o campania chiar despre asta, în colaborare cu producătorul ‘Home sweet home’, un joc online din Thailanda care a devenit un fenomen internațional. Frica e primită moștenire de la părinți, frică e dată de societate, frica e ascunsă în cele mai intime colțuri sufletești. Poate fi învinsă doar dacă nu o ignorăm.