[De la second hand] Raluca Pavaluta (Monda): "Avem inclusiv clienti care sunt persoane publice si ne viziteaza magazinele in mod frecvent"

[De la second hand] Raluca Pavaluta (Monda): "Avem inclusiv clienti care sunt persoane publice si ne viziteaza magazinele in mod frecvent"

Aceasta este filosofia vintage: sa recupereze trecutul si sa il foloseasca in prezent. Pana si magazinele second hand se supun acestei filosofii: dupa explozia si fascinatia care le-au insotit la aparitie, imediat dupa Revolutie, ele devin iar populare printre tineri si adolescenti. Scotocim astfel, intr-o noua serie IQads, printre thrift shopuri, vintage boutique-uri sau magazine mai mari in cautarea resorturilor acestui nou vechi fenomen. 

Monda este o afacere de familie care a aparut in 2007 si s-a extins treptat, ajungand la 9 magazine in Bucuresti, spune Raluca Pavaluta, Directorul Comercial al companiei. Pentru ca magazinele second hand erau privite cu reticenta, au lucrat in primul rand la elemente de design interior. Au amenajat locul astfel incat oamenii sa intre cu incredere.

In Romania piata SH se afla pe un trend ascendent, in special in ultimii 5 ani aceasta a capatat o popularitate crescuta. Exista o generatie noua de cumparatori, in special tineri, care pun pret inclusiv pe conceptul de reciclare si de sustenabilitate al mediului inconjurator.

 Despre consumatori tineri sau in varsta, obisnuiti sau persoane publice, drumul hainelor printre vietile lor, moda sustenabila si fenomenul cultural din jurul ei, in textul de mai jos:

 

Inceputul

Monda a aparut in anul 2007, an in care am deschis primul magazin. Apoi procesul de expansiune a fost unul constant, incat ne-am propus in fiecare an sa deschidem cate un centru comercial. In momentul actual sub brand-ul Monda isi desfasoara activitatea 9 magazine in Bucuresti.

Monda este un business de familie pe care ne-am propus sa il transmitem si catre generatiile viitoare. Membrii fondatori sunt: Harapu Andrei, Harapu Catalin, Nicolae Podaru si Alin Pavaluta.

In anul 2007, in urma prospectarii pietei magazinelor SH am constatat ca in Bucuresti exista un deficit de astfel de centre comerciale care sa puna accentul pe calitate. Mai mult decat atat, ne-am dorit sa lansam un nou concept prin care articolele second hand sa nu mai fie privite cu reticenta de catre potentialii clienti.

Raluca Pavaluta

Asa ca am creat magazine cu un ambient placut, similar cu cel al altora ce comercializeaza brand-uri de renume. Ne-am dorit ca oamenii sa ne treaca pragul cu drag si incredere ca vor gasi articole de calitate, intreg procesul de shopping desfasurandu-se intr-un mediu placut.

 

Cum a evoluat piata

In Romania piata articolelor SH se afla pe un trend ascendent, in special in ultimii 5 ani aceasta a capatat o popularitate crescuta.

Interesul ridicat fata de magazinele cu acest profil se explica prin dorinta persoanelor de a-si achizitiona produse de calitate ce apartin unor brand-uri renumite la preturi accesibile. Mai mult decat atat, exista sansa de a gasi articole unicat, deosebite, la care altfel nu ar avea acces. Exista de asemenea o generatie noua de cumparatori, in special tineri, care pun pret inclusiv pe conceptul de reciclare si de sustenabilitate al mediului inconjurator.

 

Un fenomen cultural

Cultura formata in jurul conceptului  SH se manifesta in special prin dorinta de a gasi articole unicat, incat piata este suprasaturata de produse de serie. Mai mult decat atat, exista principiul cautarii asa numitelor "comori", acele produse foarte valoroase (branduri de lux) care ofera clientului o satisfactie imensa atunci cand le descopera in magazinele SH.

 

Consumatorii

Consumatorii nostri se afla intr-un segment vast de varste, de la tineri (chiar adolescenti) pana la cei mai in varsta. Acest lucru se datoreaza faptului ca in magazine exista o varietate mare de produse, pentru toate categoriile de varsta.

In ceea ce priveste ocupatia acestora, avem inclusiv clienti care sunt persoane publice si ne viziteaza magazinele in mod frecvent. Cei care ne trec pragul sunt pasionati de shopping, aceasta activitate ii relaxeaza si le face o deosebita placere sa caute prin multitudinea de produse acele articole pe care si le doresc cu adevarat.

 

Drumul hainelor

Principalele criterii de selectie ale produselor sunt: brand-ul de care apartin acestea, calitatea materialelor, unicitatea produsului si pretul.

Avem o varietate mare de furnizori din cele mai dezvoltate tari europene, cum ar fi Olanda, Germania, Austria, Anglia si Elvetia.

Furnizorii sunt selectati in functie de calitatea produselor pe care le ofera dar si in functie de cererea de pe piata romaneasca. In ceea ce priveste produsele pe care le comercializam, acestea variaza de la imbracaminte, incaltaminte, genti si diverse accesorii, pana la articole decorative pentru casa cum ar fi perdele, draperii, tablouri si multe alte decoratiuni.

Procesul de selectie al hainelor este unul foarte riguros. Odata ajunse in depozitele noastre, articolele sunt atent sortate pe categorii si selectionate doar cele care indeplinesc criteriile stabilite de noi spre a fi comercializate in cadrul magazinelor.

Punem accentul pe calitate, gradul de uzura care trebuie sa fie minim sau inexistent, si pe nivelul de incadrare in moda actuala (incercam sa selectam doar produse la moda ce sunt de actualitate in domeniul fashion).

 

Produse populare

Incat ne adresam unui public foarte larg, fiecare tip de produs comercializat are un nivel ridicat de popularitate. Avem cerere pentru incaltaminte sport dar si eleganta, imbracaminte din toate categoriile, genti, accesorii, dar si pentru articole decorative pentru casa. Prin urmare, nu am putea numi doar anumite articole ca fiind cele mai populare.

 

Relatia romanilor cu hainele pe care le poarta

Spre deosebire de deceniile anterioare, in prezent moda se schimba frecvent, acest lucru reflectandu-se asupra dorintei oamenilor de a-si schimba cat mai des garderoba. Majoritatea persoanelor isi achizitioneaza noi articole in functie de fluctuatiile modei, ceea ce ne indeamna si pe noi sa tinem in permanenta pasul cu tendintele actuale in materie de fashion.

 

Moda sustenabila

Din fericire, acest trend a inceput sa fie vizibil si in Romania, desi procesul de culturalizare al populatiei in acest sens este inca in plina desfasurare si pe alocuri anevoios. Avem clienti care pun accentul pe ideea de reciclare si de moda sustenabila, acesta fiind un motiv de baza pentru care aleg sa ne viziteze magazinele frecvent.

Cu totii stim ca productia in masa a articolelor vestimentare presupune si un nivel de poluare ridicat incat fabricile functioneaza la capacitate maxima pentru a satisface cererea din domeniul vestimentar.

Prin reutilizarea  articolelor din domneiul fashion, pe termen lung, nivelul de poluare poate fi redus si din cate observam noi, si romanii au inceput sa isi insuseasca aceasta ideologie.

Manifestarea culturii de sustenabilitate se reflecta prin insasi cererea ridicata din cadrul magazinelor noastre. Cu toate acestea, spre deosebire de alte tari europene, in Romania populatia nu este inca suficient formata spre ideea de reciclare, incat nici legislatia actuala nu sustine suficient aceste principii.

 

Promovare

Folosim canalele standard de comunicare cum ar fi site-ul nostru de prezentare www.monda.ro si pagina noastra de Facebook, Monda. De asemenea, folosim insasi magazinele ca modalitate de comunicare directa cu clientii nostri.

Avem grija sa ii mentinem in permanenta informati cu privire la produse si promotii. Avantajul nostru competitiv consta atat intr-un raport corect calitate/pret dar si in crearea unui mediu ambiental placut (am investit mult timp si idei in design-ul interior al magazinelor) astfel incat sa oferim o experienta placuta clientilor nostri.

 

Second hand-uri online 

Mediul shopping-ului online difera destul de mult de cel al shopping-ului fizic, in special in domeniul comercializarii articolelor vestimentare. Bineinteles, un magazin online poate avea costuri de functionare mai mici, acesta fiind un avantaj al mediului online.

In sfera SH produsele nu sunt de serie, de regula sunt unicat si acest lucru poate fi un dezavantaj pentru magazinele SH online. Pentru a vinde cantitati mari de produse este nevoie sa se si adauge pe aceste site-uri cantitati considerabile, ceea ce de multe ori este dificil din punct de vedere logistic. In schimb, magazinele fizice permit punerea la dispozitie mult mai usor a unor cantitati mari de articole. Cu toate acestea, este mult mai usor sa accesezi piete noi prin comert online fata de cel offline. Consider ca printr-o logistica bine stabilita si comertul SH online poate castiga teren in viitorul apropiat.

 

Peisajul SH din Romania

In momentul de fata exista o piata matura, bine definita a magazinelor SH offline si o piata in crestere a celor SH online. Desi ambele comercializeaza acelasi tip de produse, exista diferente considerabile intre cele doua, in special in ceea ce priveste tipologia consumatorilor.

De regula comertul online atrage un segment mai tanar al populatiei in timp ce magazinele offline atrag categorii mult mai ample de varsta. Cu toate acestea, comertul SH online a inceput sa ia amploare si cu siguranta in viitor va activa pe propria sa nisa de piata bine definita.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related