Intr-o vizita de lucru in Romania, Steve Harding (Global Chief Executive Officer, Geometry) s-a intalnit si cu cateva intrebari despre ce am putea numi subiectele "momentului" (poate nu inca peste tot la noi, dar prevalente pe alte meleaguri): incotro duce revolutia digitala, care este potentialul AI-ului in comunicare, cum evolueaza modelele de business ale agentiilor, si bineinteles, cum traieste Geometry mutatia inevitabila catre "mai mult tech" in comunicare de la infiintarea sa, in 2013.
Steve nu crede ca tehnologia ar fi buna sau rea; pur si simplu, este. Si, din intamplare, aduce multe oportunitati de rezolvare a unor probleme. Asa ca cine ar fi mai adecvat sa-si asume drumul catre rezolvari decat industriile creative?
Cum mentioneaza mai jos, printre premiile adjudecate de Geometry anul acesta la Cannes se numara un Silver (Outdoor Lions / Innovation >Technology) si un Bronze (Mobile Lions / Innovative Use of Technology) pentru Tele2 - "Rain Wi-Fi" semnata Geometry Global Moscova. Apoi, un Silver (in cadrul Digital Craft Lions / Innovative Use of Technology) si trei Bronze-uri (Digital Craft Lions / Technological Achievement in Digital Craft; Health & Wellness Lions/Health & Wellness Tech; Innovation Lions / Technological Development) pentru campania Neurodigital - "Touch Masterpieces", realizata de Geometry Praga.
Cele doua campanii au adus lumii primul router 4G activat de ploaie si, respectiv, un set de manusi cu ajutorul carora persoanele nevazatoare au putut "experimenta" opere de arta in VR .
Revolutia digitala si businessul Geometry
"Revolutie" e un cuvant bun; nu cred ca exista vreo latura a businessului nostru care nu a fost influentata si transformata de digital. Spiritul inovatiei digitale se afla in intreg flow-ul companiei si este evidentiat de premiile pe care tocmai le-am castigat la editia 2018 a festivalului Cannes Lions, unde am fost recunoscuti pentru inovatie tehnologica, modul in care am utilizat mobile-ul si tehnologia, digital craft si digital design.
Suntem specialisti in intelegerea oamenilor si a modului in care cumpara, asa ca expertiza noastra se manifesta pe tot parcursul traseului de cumparare, de la retailul fizic si digital pana la packaging si experienta de brand.
Clientii din FMCG au fost intotdeauna core-ul nostru, insa pe masura ce tehnologia a produs "disruperea" tot mai multor sectoare, schimband comportamentele de cumparare ale oamenilor, expertiza noastra a devenit relevanta pentru mai multe tipuri de companii.
Asa ca ne-am concentrat pe largirea bazei noastre de clienti si extinderea proiectelor noastre de-a lungul mai multor sectoare si industrii.
Focus in continuare?
Ca specialisti in shopper behaviour si retail, suntem interesati in special de dezvoltarea accelerata a ecommerce-ului. Potrivit Statista, vanzarile ecommerce s-au dublat la nivel global in perioada 2014-2018; si se vor dubla din nou pana in 2021. Cresterea este incredibila si aduce oportunitati enorme pentru clientii nostri - si pentru noi. Cred ca industria noastra abia incepe sa realizeze ca ecommerce-ul este un spatiu creativ, care trebuie abordat ca atare.
Marketingul experiential in era digitala
Experientialul presupune crearea unor interactiuni face-to-face intre oameni si branduri, pentru ca aceasta conexiune poate imbunatati engagementul rational si emotional care creste, la randul lui, aprecierea fata de brand - si inspira catre actiune.
Experientialul nu depinde de tehnologie, dar tech-ul ne ajuta sa interactionam cu consumatorii si sa le imbunatatim experientele.
Sa luam un exemplu simplu: daca poti intampina invitatii unui eveniment prin Bluetooth in loc sa folosesti metode traditionale de registration, poti reduce timpii de asteptare, creand un proces de inscriere mai lin si mai satisfacator.
Cum vezi impactul AI asupra industriei de comunicare?
Sunt printre cei care cred ca tehnologia este neutra si nu ca poseda vreo caracteristica intrinseca pozitiva sau negativa. Este o constanta si face parte din viata cotidiana a tuturor, asa ca trebuie sa o folosim in avantajul nostru, bineinteles. Multe probleme - mari si mici - ar putea fi rezolvate de tehnologie. Si cine ar fi mai potrivit sa-si puna competentele in joc decat o industrie care intelege omul in profunzime (si unele dintre cele mai creative minti ale lumii)?
Actualul model de business al agentiilor. Modelul Geometry
Modelele de business sunt fluide; am vazut multe agentii schimbandu-se intern odata cu vremurile.
Cererile clientilor vor avea, inevitabil, impact asupra competentelor pe care agentiile vor dori sa si le integreze, ajungand in cele din urma sa afecteze structurile actuale de agentie. Agentiile de succes se vor replia in asa fel incat sa poata sustine creativitatea si inovatia.
E dificil sa incerci anticiparea viitorului in ziua de azi - dar, daca am invatat ceva pana acum, este ca one size does not fit all. Modelul nostru de business poate parea diferit intre tari sau clienti; ramane, insa, constant focusul nostru pentru creativitate sporita, care aduce rezultate clientilor nostri.