Urmasele reginei Maria, sarbatorite impreuna cu societatea civila

Urmasele reginei Maria, sarbatorite impreuna cu societatea civila

Ca societatea civila din Romania sa isi continue drumul si sa faca bine in continuare e nevoie ca eforturile ei sa fie cunoscute. Iar promovarea, de multe ori, nu este una dintre prioritatile acestor oameni, dupa cum ne-au spus chiar ei in seria Cum promovezi binele. Din 2002, Gala Societatii Civile chiar asta incearca sa faca: sa promoveze si sa premieze initiativele de implicare sociala. Dar si ea are nevoie, la randul ei, de promovare. Campania de anul acesta a avut in centru Reginele nestiute ale societatii civile. Autorii ei, Alina Gavrila - Bortun, Dan Popov, Iulian Fecioru si Dragos Botcau, de la Gavrila si Asociatii, povestesc drumul de la idee pana la realizare si cum au gasit cele 9 avataruri ale Reginei Maria, dar si despre evolutia si nevoile societatii civile din Romania.

 

Regina Maria si Gala Societatii Civile 2018

Tema setata pentru campania GSC 2018 era centenarul, asa ca am cautat sa segmentam acest vast teritoriu in cautare de ceva specific. Suprapunand peste tema centenarului matricea valorilor promovate de GSC de la prima editia si pana astazi, am ajuns la concluzia ca la intersectia ethos-ului societatii civile cu istoria Romaniei se gaseste figura Reginei Maria. 

Targetul primar al campaniilor GSC il reprezinta universul oamenilor care activeaza in sectorul non-guvernamental. Dincolo de acest nucleu se afla zona stakeholder-ilor din domeniu: cei care voluntariaza (sau au voluntariat), contribuind cu timpul si energia lor la dezvoltarea sectorului ONG, autoritatile publice centrale si locale cu care organizatiile societatii civile interactioneaza, outlet-urile media ale caror preocupari vizeaza teme sociale si civice, departamentele de corporate affairs din companii. Iar pe urmatorul nivel se afla acea sectiune din publicul larg care are o sensibiltate fata de subiect – toti cei care au raspuns apelurilor la donatii sau au participat la evenimentele ONG-urilor, au share-uit povesti sau au cautat expunere la content din sfera non-guvernamentala, sub o forma sau alta.

 

Ideea

E greu daca nu imposibil de indicat cu exactitate momentul conceperii ideii “Reginele nestiute ale societatii civile”. A fost o evolutie naturala a discutiilor, facilitata de familiaritatea noastra cu istoria si echipa Galei – am fost de nenumarate ori in sala, asa ca stiam deja ca majoritatea covarsitoare a celor care au urcat pe scena pe parcursul timpului sunt femei.

Iar profilul acestor doamne – generozitatea, sacrificiul, serviciul credincios in slujba celorlalti – a determinat asocierea figurii Reginei Maria cu imaginea continuatoarelor sale spirituale. Asa ca, data fiind “nasterea” fireasca a ideii si entuziasmul cu care ea a fost imbratisata, nu au mai existat varianta B, C sau D.

 

9 "avataruri contemporane”

Am inceput prin a acumula o biblioteca de imagini cu Regina Maria – mai mult sau mai putin cunoscute. Dupa care am cautat intre castigatoarele de la Gala de pe parcusul anilor figuri care sa intrupeze ipostaze, stari, emotii pe care le-am regasit in aceste portrete.

Iar ultimul filtru a fost cel al disponibilitatii de timp – dat fiind ca, pentru eficientizarea procesului, noi pusesem la cale impreuna cu Alex Galmeanu o sedinta foto de o zi, de dimineata si pana seara, trebuiau sa poata fi prezente atunci si acolo.

 

Media

Datorita suportului din partea partenerilor media de care a beneficiat Gala Societatii Civile anul acesta, campania a avut executii pentru toate tipurile de media: spot TV, spot radio, afisaj outdoor & indoor, machete de presa, bannere web.

 

Asteptari si efecte

Campania, prin conceptul ales, a avut ca obiectiv, pe de-o parte, promovarea unor principii de viata si valori profunde care aplicate in viata de zi cu zi de fiecare dintre noi au potentialul de a schimba in bine societatea in care traim. Pe de alta parte, ne-am propus sa facem cunoscute initiativele mediului asociativ si, mai mult, oamenii din spatele acestor proiecte.

Un alt obiectiv important pe care ni-l propunem pentru fiecare editie a Galei Societatii Civile este cresterea comunitatii din jurul acestui proiect. In plus, ne dorim prezenta in sala, odata cu decernarea premiilor, a tuturor celor care sunt implicati activ in activitati cu impact social, dar si a celor care se simt atasati de acest gen de proiecte.

Gala Societatii Civile creste pe an ce trece si odata cu ea si vizibilitatea de care beneficiaza  sectorul neguvernamental.

 

Societatea civila din Romania

Initiativele sectorului neguvernamental sunt mai bine definite, au obiective mai clare si adreseaza azi probleme profunde ale societatii romanesti.  Se observa in ultimii ani o reusita din ce in ce mai conturata a mediul asociativ in incercarea sa de a aduce pe agenda publica interesele populatiei. Iar odata cu acest lucru se concretizeaza proiecte cu impact mare: se construiesc spitale, se modernizeaza sistemul de invatamant, persoanele cu dizabilitati sunt integrate in viata cotidiana si asa mai departe.

Intotdeauna este loc pentru mai bine, pentru evolutie si inovatie, dar ce credem ca este esential in prezent este ca societatea civila sa-si comunice sustinut proiectele. Astfel  alimenteaza un demers educational foarte important azi, care demonstreaza cu fapte cetatenilor ce impact pot avea initiativele lor pentru transformarea Romaniei intr-un loc unde tuturor sa ne fie bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related