4 dintre cele mai populare 5 spoturi comerciale vizionate pe YouTube de catre userii romani in primul trimestru al lui 2018 (perioada 1 ianuarie - 31 martie) sunt productii autohtone. Astfel, cu exceptia spotului aniversar Kinder 50 de ani care figureaza pe locul al doilea in clasament, campaniile preferate de catre romani online au fost: un experiment social Vichy Romania, un spot din campania Penny Market - "100 de ani de Romania", un spot Vodafone Smart Family, protagonisti Vlad Ivanov si Maria Popistasu, si, respectiv, o executie din campania promotionala OLX- "Tu ce ai face?" derulata inceputul anului.
YouTube Ads Leaderboard este o lista a celor mai populare reclame video care ruleaza pe YouTube.
Clasamentul este generat pe baza vizualizarilor realizate de utilizatorii de YouTube din Romania, urmarind mai multi indicatori relevanti, precum numarul vizualizarilor din Romania, rata de vizualizare (timpul mediu vizualizat dintr-o reclama) si raportul dintre vizualizarile organice si cele platite.
YouTube Romania Ads Leaderboard este un top trimestrial, publicat de IQads.
1. [Vichy Romania] - Privirile care lasa urme – un experiment social by Vichy Dermablend
2. [Kinder Romania] Kinder 50ani
3. [Penny Romania] 100 de ani de Romania
4. [Vodafone Romania] Vodafone Smart Family – Probam filtre
5. [OLX Romania] OLX.ro - Consola
Primul YouTube Ads Leaderboard al anului 2018 aduce multe branduri veterane ale topului nostru: Kinder, OLX si Vodafone. Kinder este prezent cu un clip aniversar clasic, OLX cu spotul TV, iar toti celelalti trei advertiseri au ales ca strategie de transmitere a mesajului pretextul experientelor autentice: un experiment social, un interviu sau un blog video", spune Aneta Plesa, Analytical Consultant, Google.
Despre campania care s-a clasat pe primul loc, Vichy Romania - "Privirile care lasa urme – un experiment social by Vichy Dermablend", echipa care a lucrat la proiect povesteste:
Intr-un proces continuu de transformare digitala, totul se invarte in jurul unor decizii de <start> si <stop> (directii, procese, abordare noi canale, technologie etc). Apar insa si efecte colaterale, asa numitele “butterfly moments” (wow sau din contra, ups moments). Si sunt clar momente profunde de invatare, ce aduc insight-uri valoroase. Campania Vichy Dermablend este unul dintre ele. Un wow moment, desigur.
Am schimbat agentia, am vrut un partener care sa ne provoace mai mult decat sa ne asculte, care sa inteleaga profund brand-ul si business-ul nostru, am mizat pe tehnologie si am contestat ideea preconceputa ca machiajul trebuie sa te scoata in evidenta, sa atraga priviri, sa te faca sa... <stand out>. Pentru ca, de fapt, multe dintre persoanele care sufera de acnee nu doresc decat sa treaca neobservate, sa… <blend in>, spune Anca Stefan, Digital & Consumer Intelligence Manager L'Oreal Romania.
Imperfectiunile de la nivelul tenului cauzate de patologii cum este acneea au un puternic impact asupra calitatii vietii. Ceea ce ne-am propus prin <experimentul> Dermablend a fost sa surprindem, cu ajutorul tehnologiei, emotiile neconstientizate ale persoanelor care se confrunta cu aceasta problema, ca raspuns la reactiile celor din jur. Desigur, constientizarea este doar un pas.
Rolul nostru ca lider pe piata produselor dermatocosmetice din Romania este sa incurajam diagnosticarea corecta a tenului, prin consultarea medicului dermatolog, a famacistului sau a dermoconsultantului. La fiecare pas al activitatii noastre ne concentram eforturile sa raspundem diverselor nevoi ale tenului in ceea ce priveste frumusetea dar, mai ales, sanatatea pielii.
Suntem siguri ca anii de cercetare stiintifica din spatele tuturor produselor Vichy, sustinute de sfaturile specialistilor in domeniu, sunt calea catre imbunatatirea calitatii pielii si catre evidentierea frumusetii aparte a fiecarei persoane, declara Enida Sitescu, Marketing Manager Vichy Romania & Bulgaria
Advertisingul si-a depasit de mult scopul initial de a informa sau a seduce. Suntem in anii in care comunicarea poate schimba lucruri substantiale in societate sau la nivel personal si, din aceasta perspectiva, campania <Privirile care lasa urme> de la Vichy Dermablend vine cu o propunere curajoasa, de explorare a trairilor provocate de privirile pe care le primesc din partea trecatorilor persoanele care sufera de semne vizibile la nivelul tenului si, in general, de impactul pe care contactul social de zi cu zi il are asupra lor.
Ne bucuram ca am gasit la L’Oreal deschiderea pentru un astfel de experiment si o altfel de campanie, pentru un advertising modern, in directa legatura cu tehnologia si viata, a adaugat Mugur Patrascu, Managing Partner, Screen Native