Spuneam că brandurile mai fac și politică uneori. De altfel, acesta este unul din argumentele celor care s-au alăturat boicotului recent din România, care cere companiilor să nu se mai promoveze pe televiziunile de știri care dezinformează: brandurile nu pot exista în vid și nici nu pot ignora mediul în care locuiesc.
În SUA, campaniile cu bătaie politică (mai subtile sau cât se poate de directe) s-au înmulțit odată cu alegerea lui Donald Trump, când au reacționat chiar și brandurile de bomboane. Au continuat, apoi, cu campanii punctuale, în care brandurile luau poziție față de declarațiile președintelui: imigrație, rasism, mediu, fake news. Cum ar fi Patagonia care a spus că Președintele fură. Sau companiile de media, care duc o luptă ascuțită cu Trump. CNN care îi explică noțiunea adevărului cu mere si banane, New Yorker și The Economist, cu prime pagini percutante. Zidurile lui au ajuns să fie atacate chiar și de brandurile din Suedia.
Acum, cel mai sensibil subiect este cel al emigrației. Airbnb i-a răspuns deja cu un spot în care îi arăta că, potrivit viziunii lui asupra lumii, America nu ar exista.
Zilele acestea, Dailey a lansat campania WhatDiversityGivesUs.com:
Iar Shinola și agenția Preacher au realizat un film de 5 minute în care arată ce au făcut imigranții în America: