Alexandra Cerbu, specialist în marketing online, despre cei 7 pași pentru crearea unei strategii de Social Media eficientă

Alexandra Cerbu, specialist în marketing online, despre cei 7 pași pentru crearea unei strategii de Social Media eficientă

Potrivit statisticilor, 30% dintre mileniali spun că se întâlnesc cu un brand în Social Media cel puțin o dată pe lună. Rămânând în sfera cifrelor, un element mult mai cunoscut și luat în considerare este faptul că rețelele sociale adună miliarde de utilizatori activi în fiecare lună:

  • Facebook: +2 miliarde de utilizatori activi
  • Instagram: +1 miliard de utilizatori activi
  • LinkedIn: +467 milioane de utilizatori activi
  • Twitter: +336 milioane de utilizatori activi

Din acest motiv, strategia de marketing în Social Media trebuie să fie mai mult decât prezentă în planurile brandurilor care vor să-și dezvolte activitățile de business pe rețelele sociale.

 

Ce reprezintă o strategie de social media marketing?

În linii mari, strategia de social media marketing reprezintă un rezumat al tuturor lucrurilor pe care îți propui să le realizezi în social media. Această strategie are rolul de a-ți ghida acțiunile și de a-ți stabili o serie de parametri care îți permit să știi în fiecare moment dacă te afli pe drumul cel bun.

În cele ce urmează îți voi arăta care sunt pașii de urmat în crearea unei strategii de social media marketing care să îți genereze rezultate superioare.

Înainte, însă, de a continua trebuie să ai în vedere următorul aspect:

Cu cât strategia este mai clară, mai specifică, obiectivelor pe care vrei să le atingi, cu atât va fi mai eficientă execuția. Așadar, creează o strategie:

  • clară
  • concisă
  • bine structurată
  • măsurabilă

Acum, că am lămurit acest aspect, iată care sunt pașii necesari în crearea unei strategii de social media marketing:

  1. Stabilește obiectivele

Definirea acestor obiective este necesara pentru înțelegerea exacta a rezultatelor obținute la finalul strategiei.

Iată câteva tipuri de obiective de stabilit într-o strategie de social media marketing:

  • Creșterea vizibilității de brand (brand awareness)
  • Atragere de lead-uri
  • Atragere de trafic pe site
  • Îmbunătățirea client service-ului
  • Targetarea unui public specific
  • … și altele

Foarte important în acest prim pas este că obiectivele strategiei de social media marketing să se alinieze cu obiectivele de business. Acest lucru va face mai ușor pentru tine să arăți valoarea afacerii tale, dar și să obții un ROI pozitiv.

  1. Stabilește audiența

O imagine clară asupra audienței-țintă și ce vrea acesta să vadă în social media reprezintă un factor extrem de important în procesul de creare de conținut care să fie pe placul lui, pe care acesta să îl aprecieze, să îl comenteze și să îl împărtășească cu ceilalți prieteni din comunitatea sa.

De asemenea, localizarea corecta a audienței (date demografice, vârsta, interese, obiceiuri de consum sau de petrecere a timpului, etc.) este esențială pentru planificarea modului de a-ți crea și dezvolta o comunitate de fani în social media sau chiar potențiali clienți pentru afacerea ta.

  1. Stabilește stilul și tonul vocii

Aceste doua elemente au rolul de a susține întregul proces de comunicare a brandului și presupun stabilirea unui mod distinct de adresare, inserat în campania de comunicare a brandului, care să fie adaptat fidel tipului de audienta ales.

Procesul de creare a unui stil și a unui ton al vocii distincte trebuie să includă, înainte de toate, o serie de elemente care au rolul de a crea în mintea audienței o anumită imagine despre brandul tău. Iată despre ce elemente este vorba:

  • Valorile de brand – acestea vor defini în principiu stilul și tonul vocii
  • Elemente stilistice – evitarea abrevierilor, utilizarea de fraze scurte, folosirea unui limbaj simplu, pe înțelesul audientei, etc.
  • Personalitatea de brand – crearea unei analogii între brandul tău și personalitatea unei persoane reale (jucăușă, amuzantă, serioasă, energică, etc.)
  • Tonul vocii – prietenos, cald, sfătuitor, ferm, autoritar, etc.

Stabilirea tonului și a vocii brandului joacă un rol esențial în modul în care audienta va percepe business-ul tău.

  1. Analizează competiția

Analiza competiției îți va permite, în primul rând, să îți localizezi competiția. De asemenea, vei fi în măsura să localizezi punctele lor tari și punctele slabe.

Mai mult, analiza competitorilor te va ajuta să înțelegi piața, vei fi în măsură să îți formezi anumite așteptări în ceea ce privește audiența pe care vrei să o targetezi, drept urmare vei deprinde o imagine mult mai amplă asupra modului în care vei realiza campaniile de social media marketing.

Analiza competiției îți va permite, de asemenea, să identifici anumite oportunități. De exemplu, unul dintre competitori este foarte activ pe Facebook, dar nu are o vizibilitate atât de mare pe Instagram. Ei bine, aceasta informație te va ajuta în stabilirea mai clară a canalelor.

  1. Lansează un audit pentru stabilirea canalelor de comunicare

Acest audit îți va permite să localizezi cele mai bune canale de social media pe care să îți lansezi campania.

Dacă ai deja setate conturi pe mai multe rețele sociale, auditul îți va oferi o imagine clară asupra scopului pentru fiecare dintre aceste conturi. Daca scopul unui cont nu este clar, gândește-te dacă merita să păstrezi acel cont.

Nu te grăbi însă să ștergi acel cont!

Acesta poate fi în continuare valoros, însă are nevoie doar de o redirecționare strategică. Dacă însă, este un cont învechit care nu mai merită să îți irosești timp și energie pentru resuscitarea lui, cel mai bine este sa îl ștergi.

Pentru a lua o decizie cât mai bună, începe prin a-ți pune următoarele întrebări:

  • Este publicul meu aici?
  • Daca da, cum utilizează aceasta platforma?
  • Îmi oferă acest cont sprijin în atingerea obiectivelor?

Răspunsurile obținute vor contribui la menținerea strategiei tale în parametri optimi, pe măsura ce îți crești prezența în social media.

  1. Creează un calendar de conținut

Acest calendar de conținut trebuie să afișeze datele și orele în care veți publica diferite tipuri de conținut pe fiecare canal. Acest calendar reprezintă locul perfect pentru planificarea activităților desfășurate în social media - de la imagini și partajarea de link-uri, la postări de blog și videoclipuri.

De asemenea, acest calendar conține atât postările de zi cu zi, cât și conținutul destinat campaniilor din social media. Prin utilizarea unui calendar, te vei asigura că postările sunt distribuite corespunzător și publicate la momente optime.

Atenție! Asigură-te că acest calendar reflectă obiectivele setate, astfel încât tot ceea ce postezi să contribuie la realizarea acestora într-un mod eficient.

  1. Testează, evaluează și ajustează strategia

Trebuie să ai în vedere în fiecare moment faptul că strategia ta de social media marketing reprezintă un proces extrem de important în economia business-ului tău. Drept urmare, nu trebuie să ai pretenția că aceasta va merge ceas, generând rezultatele așteptate din prima încercare.

Pe măsură ce implementezi campania, este foarte important să urmărești rezultatele și să intervii acolo unde campania nu funcționează conform planului.

Implementează. Creează. Testează. Acestea sunt în linii mari cele trei etape de urmat într-o campanie de social media marketing. Pentru a obține o performanță superioară, este necesar să știi foarte bine ce vrei, de la cine vrei să obții ceea ce vrei, dar și unde îi găsești pe cei de la care vrei aceste rezultate.

Procesul este unul complex și necesita mai multe încercări pentru a obține o imagine clară asupra lui.

"Dacă până acum nu te-ai prins foarte bine cu ce se mănâncă o strategie de social media marketing, pot să îți explic mai în detaliu tot acest proces complex dar extraordinar de provocator, în cadrul cursului de Social Media Optimization pe care îl voi susține pe 14 și 15 iulie, împreună cu agenția Creative Business Management.

Vom avea 14 ore la dispoziție, așadar vom avea destul timp să întoarcem strategiile de social media pe toate părțile." , Alexandra Cerbu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related