Citeam pe Quora, zilele trecute, despre parerea brazilienilor fata de propria tara. Pe scurt, parerea generala este ca Brazilia e un loc unde oamenii bogati o duc bine, iar cei saraci, foarte, foarte prost. Va suna cunoscut? Numai ca, spre deosebire de Romania, in Brazilia se mai intampla si chestii de genul asta. Unde o agentie si un client isi dau mana peste o campanie pentru drepturile comunitatii LGBT.
Fara sa speculam prea mult, este, speram, genul de campanie pe care noua generatie de publicitari romani spera sa o faca la un moment dat.
In Brazilia, ca si-n Romania sau Elvetia de altfel, exista numeroase feluri de a discrimina homosexualii. Cuvintele dor. ”Cola asta e o Fanta” spun brazilienii, adica un fel de ”tipul asta e pe invers”. Iar Ogilvy si Coca-Cola au zis sa dea un pic de substanta zicerii, transformand-o, in acelasi timp, din peiorativ in simpatic. Cu ocazia Internatioal LGBT Pride Day, a iesit campania ”This Coke is a Fanta. So what”. In care au scos o editie limitata de doze de Cola care au in ele... Fanta. Au amestecat borcanele cam cum faceam noi cand eram mici si amestecam cola cu fanta. Si le-a iesit ceva frumos.
Si tot cu o oarecare tangenta la Brazilia, caci Brazilia = Fotbal, cel mai recent spot al Coca-Cola cu ocazia Campionatului Mondial a fost produs de portarul echipei de fotbal a Islandei. Am scris si noi despre el, nitel cam entuziasti, aici.