Ba e misto, ba face stomatologia de ras. Pareri despre un cabinet cu vlog

Ba e misto, ba face stomatologia de ras. Pareri despre un cabinet cu vlog

Un cabinet stomatologic a inceput sa ia forma pe holul altei clinici. Acolo, Cristian Nedelcu, in practica fiind, il cunoaste pe motociclistul publicitar care-i da conceptul viitorului sau business: un cabinet care trateaza oamenii nonconformisti.

Si cum nu putea sa reinventeze stomatologia, a ales sa o comunice diferit. A inceput prin a o imbogati cu un cabinet cu jumatate de nume inspirat din "Pornhub" - asa a simtit autorul. Dentistry Hub este un cabinet deschis de doi tineri absolventi care n-au avut mai mult de 3.000 de euro dar au reusit sa-si asigure chiria pe 2 luni si aparatura elementara. Acum, doi ani mai tarziu, spun ca inca e greu sa transforme like-urile in clienti, dar sunt increzatori in stilul colocvial in care scriu pe Facebook si in care vorbesc in vlogul lor de pe YouTube.

Chiar daca nu ne incadram chiar la fix in descrierea targetului - 25-35 ani, corporate, Electric Castle - pagina a ajuns si la noi. N-am sarit cu programarea, dar tot le-am scris cu niste intrebari.

 

Catre stomatologie

Nu m-am gandit prea mult. Mama e medic de familie si medic cardiolog, nu m-a atras nici una nici alta. Sor-mea e medic stomatolog si seful ei pune implanturi. Mi-a parut mult mai misto. Plus ca sunt si destul de comod. Dupa cei 6 ani de facultate de stoma poti sa profesezi direct, nu-ti trebuie neaparat specialzare, adica inca 3-5 ani de scoala in sistem de stat (nu ma deranjeaza sa invat intruna, ci sa invat de la oameni de la care nu am ce invata).

 

Cu propriul cabinet - Dentistry Hub

O sa incerc sa spun povestea cat se poate de pe scurt. Eram in clinica in care lucreaza sor-mea si a venit un pacient imbracat in pantaloni de piele, geaca de piele, lant din zale, tatuaje, casca de Harley Davidson, ghete din piele negre. Misto om. Doar ca medicii il priveau ca pe un monstru cel putin, un ciudat, un "golan". Am aflat ca lucra in advertising si in timpul liber facea custo-uri pentru motoare. Un om deschis l-as numi eu. Vazandu-l, mi-am dat seama ca nu exista un serviciu stomatologic pentru astfel de oameni. Asa cum exista Vama Veche pentru cei care nu se distreaza in Mamaia la Loft, sau cum exista Electric Castle vs. Untold. 

Asa ca am zis ok, trebuie sa incerc sa fac un concept neconventional si nonconformist in stomatologie, exact asa ca omul nostru cu tatuaje si pantaloni de piele. Ar fi ceva nou, diferit si probabil singura sansa de a avea succes intr-o piata extrem de saturata de clinici stomatologice care mai de care mai luxoase.

 

Imi plac provocarile. Cine stie, poate povestea asta a fost triggerul a ceva ce deja exista in mine. Revenind la neconventional si nonconformist. Am gandit: ce anume e cel mai neconventional si tabu subiect despre care lumea evita sa vorbeasca? Pornografia. Perfect. Pornhub, Dentistry Hub ar putea fi o aluzie buna din punct de vedere al marketingului. Exista si o legatura intre pornografie si stomatologie? Da, gura. Super, avem poveste si slogan cu un pic de creativitate, exact ce consider ca lipseste in domeniu. Cam asta ar fi, cred. 

Apoi, din procesul de aducere la viata a acestui cabinet, cel mai greu lucru a fost sa gasesc pacienti. Increderea se castiga greu si banii pe un plan de tratament se dau si mai greu. Muuuult mai greu decat un like la pagina sau vlog. Dar ne bazam pe asta, vrem sa functioneze si marketingul "mouth to mouth", nu doar sa vina pacientul o data si gata, sa nu mai vorbeasca despre noi. Cel mai bun marketing fara serviciu de calitate e fix nimic. Am inceput cu vreo 3.000 de euro, insemnand chiria pe 2 luni, aparatura stomatologica si chestii de design care sa faca locul sa arate diferit. Intre timp am mai investit inca pe atat.

 

 

Promovarea, un must

Cu un an jumate inainte sa deschidem ne-am dat seama cat de importanta e. De atunci visam la conceptul asta si de atunci am inceput un vlog despre stomatologie. Am ales entertainment pentru ca am mirosit oportunitatea asta, sa zic asa. Nici noi nu stiam ce facem exact, dar stiam ca nimeni nu o face.

Toti vor sa ajunga la televizor, nimeni pe YouTube. Sa ajunga la pacienti prin prezentarea unor termeni complicati care mai mult ii sperie. Am decis sa avem o abordare cat se poate de neconventionala inca de la inceput si nu ne-am schimbat-o nici acum cand nu mai suntem studenti, ci medici. Astia suntem, nu vad de ce ne-am ascunde.

 

 

Cum s-au pregatit

Am citit multe carti de marketing, de business, de psihologie. Seth Godin, Simon Sinek, Gary Vaynerchuk, toti guru ai marketingului online spun sa faci ceva diferit chiar daca vei fi criticat. Nu-i poti multumi pe toti si nici nu trebuie sa incerci. Prezentandu-ne pur si simplu viata, oamenii care privesc pot empatiza. Empatia e un sentiment puternic si poate convinge pe cineva sa apeleze la serviciile noastre.

Researchul e din cartile autorilor mentionati si multi altii. Despre restul cabinetelor stomatologice am observat ca au un mod de a comunica plictisitor. Site-urile lor parca sunt trase la xerox. Daca pe mine ma plictisesc, da' pai pe un adolescent de 16 ani care sta si mai prost cu rabdarea si atentia?

 

 

Avantajele/dezavantajele comunicarii diferit

Avantajul cel mai mare e ca sunt fericit la locul de munca pe care mi l-am creat. Dezavantajul e ca banii se fac mai greu decat daca te-ai duce sa muncesti la cineva si ti-ar da pacienti. Dar probabil asa e orice inceput. Nu am calculat avantajele/dezavantajele.. nu am calculat mai nimic:)), ne-am ascultat instinctul.

 

 

Nevoia unui vlog de stomatolog

Pai am vazut ce succes au altii cu vlogurile lor si, de ce sa mint, m-am uitat cu jind inspre ei. Am zis ca nu exista nimic in sensul educatiei stomatologice pe YouTube, asa ca voila. Nu prea m-am inspirat de nicaieri ca nu mai e niciun dentist vlogger pe care sa-l cunosc. Ma inspir de la vloggeri americani precum Casey Neistat sau Dan Mace.

Cand vine vorba de stabilit subiectele: e dictatura, monarhie. Vorbesc ce am chef, oamenii asculta ce vreau eu sa zic :)). Uneori ne mai scriu urmaritorii pe Facebook sau YouTtube despre ce ar vrea sa afle si tinem cont de parerea lor.

Nu colaborez cu nimeni, nici pe partea de content scris, nici video, nici pe partea de post productie. Eu scriu, eu filmez, eu montez, eu editez (imi ia cam 4-5 ore, uneori 8-9). Doar pentru ultimul clip am platit un freelancer pentru filmat si editat. 

 

 

Targetul 

25-35 ani, corporate, Electric Castle, Vama Veche, stand-up comedy, photography, vlogging, blogging, books, good music - rock, red hot chili peppers - coldplay. Oameni cu mintea deschisa in principal, dar cam astea sunt interesele pe care le selectam cand facem campanii de ads pe Facebook. In ultimul timp tot apar oameni care spun ca au aflat de noi dintr-o postare sau ca au vazut ca am aparut pe alte pagini. Dar nu e coada. Probabil ca in timp. Dar, in jur de 75% din pacientii pe care i-am avut au venit din Facebook, Instagram, YouTube. Cel putin asa scriu ei cand raspund la intrebarea "Cum ati aflat de noi?".

 

In general, oameni spun ca se vor face studii despre comunicarea noastra ca brand si ca ii inspiram, altii spun ca suntem niste "tiristi care injura si fac de ras stomatologia".

 

Planuri

Nu avem planuri pe partea de comunicare daca te referi sa angajam o companie de PR. Prioritatile sunt altele momentan. Obiectivele sunt sa crestem calitatea actului medical si numarul de pacienti :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related