La Cannes se intampla lucruri, dar iata, nu mereu sunt mai importante ca cele din Romania. Zice asta responsabilul cu prognoza publicitara de la Cannes Lions, Costin Bogdan (GCD, McCann Worldgroup), devenit si corespondent special IQads pe perioada festivalului. In a patra zi a festivalului, Costin a aflat mai multe despre #metoo chiar de la fondatoarea miscarii, despre cum reclamele bune pompeaza dopamina in oameni si apoi a sarbatorit cu un rose.
Ziua 3. Salut. Ma uit la ce se intampla in tara si simt ca se intampla niste lucruri ceva mai importante acolo. Nu o sa fac niciun update azi. Cut. Ziua 4
Ziua 4. Si revenim, live, aproape, deloc, din Cannes.
Ziua 4 incepe bine pentru ca in ziua 3 am fost cuminte si m-am culcat devreme. Cred ca azi am prins cele mai tari seminarii din tot festivalul. Le-am vazut pe Tarana Burke, fondatoarea miscarii “me too” si pe Jeniffer Sey, global CMO la Levi’s, vorbind despre lupta impotriva abuzurilor si despre cum doar un hashtag sau un naming bun nu-i destul pentru o miscare. E nevoie de multa multa munca.
Apoi, in aceeasi sala, bagam sex, drugs rock’n’roll and advertising cu Andrew Robertson, presedinte si CEO la BBDO worldwide.
Practic, ne aduce dovezi stiintifice, ca reclamele bune pompeaza dopamina sau oxitocina in noi. Nu e important doar mesajul pe care il transimiti, ci si cum il faci pe om sa se simta. Continuam cu Wieden si KFC care l-au adus literalmente pe colonel inapoi din mormant.
Urmeaza un roast al celor mai tari campanii KFC din ultimul an care se incheie cu pui fript si roze, servite la iesirea din sala. Ziua se termina cu petrecerea Vice unde au adus niste sculpturi cu pene in gheata, flori in gheata, oase in gheata si bani in gheata.
He, he: bani, gheata.
Despre cine a castigat si ce, vorbim maine.
Cut, ziua 5. Bonus, o poza cu un baiat frumos de la Cannes.