[Noii publicitari] Anca Pătru (GAV): Deși la 19 ani mi se cereau 20 de experiență, la cele mai multe interviuri am dat de oameni cu mintea deschisă

[Noii publicitari] Anca Pătru (GAV): Deși la 19 ani mi se cereau 20 de experiență, la cele mai multe interviuri am dat de oameni cu mintea deschisă

Unii intră din întâmplare în publicitate și fac carieră. Alții au planul dinainte stabilit, se țin de el și se distrează în timpul ăsta. Anca Pătru (copywriter, GAV):

După ce am terminat facultatea de comunicare, am dat admitere la un master de publicitate și m-am angajat, în paralel, într-o agenție de social media. Au urmat, pe baza experienței dobândite, joburile în agențiile de publicitate. 

S-au schimbat multe în publicitatea ultimilor ani și, crede Anca, se vor shimba și mai multe în următorii ani. Tehnologia are grijă de asta. Industria va fi mai deschisă, iar trendurile din prezent vor fi și mai puternice: experiențial, tehnologic, diversitate. Ce nu s-a schimbat, însă? Criteriul experienței la angajare, indiferent de vârstă.

Expresia „avem nevoie de un om cu experiență” e folosită mai des decât își omoară George R.R Martin personajele.

 

Ai intrat în publicitate

Decizia a venit ca o continuare firească a spiritului meu artistic, în căutare permanentă de nou și, bineînțeles, datorită nontalentului meu desăvârșit la matematică. Îmi place să îmi petrec timpul cu oameni creativi și cu simțul umorului, de la care am ce să învăț. Agenția de publicitate nu e un loc de muncă, ci un loc în care mă întâlnesc cu prietenii.

 

Așteptări vs. realitate

Niște oameni cool care fac lucruri mișto.
Niște oameni foarte cool care fac lucruri foarte mișto.

 

Interviurile de până acum

E adevărat. Expresia „avem nevoie de un om cu experiență” e folosită mai des decât își omoară George R.R Martin personajele. Și deși la 19 ani mi se cereau 20 de experiență, la cele mai multe interviuri am dat de oameni cu mintea deschisă, care au putut să vadă dincolo de bullets-urile din CV-ul meu.

 

Primul job în industrie

Planul era setat de ceva vreme, voiam să lucrez în advertising. După ce am terminat facultatea de comunicare, am dat admitere la un master de publicitate și m-am angajat, în paralel, într-o agenție de social media. Au urmat, pe baza experienței dobândite, joburile în agențiile de publicitate.   

 

Workflow-ul și "introducerea practică" în publicitate

Am făcut ceva teorie înainte să trec la fapte, iar voluntariatul și activitățile practice din facultate m-au pregătit pentru viața din agenție. Apoi, colegii mi-au lămurit nelămuririle de fiecare dată și m-au încurajat să evoluez. Lucrurile se mișcă repede în advertising, dar treaba asta îmi place.  

 

Primul proiect

Unul dintre primele mele proiecte a fost campania Hutton - Paste cu personalitate. Trebuia să comunicăm faptul că produsele se pot găsi într-o mulțime de sortimente. Și cum gusturile diferă pentru că fiecare are felul său unic de a fi, împreună cu colegii mei de la JustAD, am lansat această campanie.

 

Publicitatea. Cu bune și rele :)

Sunt un om care pune răul în față. Hope for the best, but prepare for the worst. Nu visez cai verzi pe pereți, și nici nu am un orgoliu cât Casa Poporului. Când lucrurile nu merg așa cum vreau, mă pun în pantofii clientului.

Empatizez foarte mult și asta m-a făcut să aleg acest domeniu. Îmi place momentul în care trebuie să înțelegem ce e în mintea și sufletul consumatorului și cum putem, din perspectiva brandului, să îi facem ziua mai frumoasă. În rest, Predu are o vorbă: nu există probleme, există doar oportunități.

 

Ce cauți la un job în publicitate

Caut deschidere, creativitate și oameni care fug de blazare. Orice e posibil când ai mindset-ul ăsta.   

 

3 cărti de advertising

Poziționarea. Lupta pentru un loc în mintea ta - Al Ries, Jack Trout e o carte esențială pentru cei aflați la început de drum, care dau nas în nas cu o societate care comunică în exces. Cartea schimbă percepții și demonstrează că dacă vei cheltui bugete imense de marketing nu vei avea neapărat succes.

În cuvintele celebre ale autorilor – Poziționarea nu este ceea ce faci cu un produs, ci ceea ce creezi în mintea beneficiarului produsului respectiv.

Branduri senzoriale - Martin Lindstrom e o carte din care am realizat importanța celor cinci simțuri în construcția unor branduri memorabile, dar și fun facts-uri cum ar fi că mirosul de mașină nouă poate fi cumpărat la recipient de spray sau că, în laboratoarele de cercetare-dezvoltare ale brandurilor mari de mașini, se lucrează la inventarea sunetului perfect de portieră în momentul în care se închide.

La final, o să mai zic două titluri: Humor in the Advertising Business - Frank K. Beard, pentru că umorul e apanajul oamenilor inteligenți și Mid-Century Ads - Taschen, o colecție de printuri din Mad Men Era, o capsulă a timpului în cea mai glamour perioadă a advertisingului.   

 

Campanii preferate

Jos pălăria pentru toate campaniile sociale care sparg bariere și schimbă percepții. Dacă, pe deasupra, pot comunica mesajul într-o manieră neașteptată, care atrage atenția și stârnește emoție, pe mine m-au cucerit.  

Global: Sandy Hook Promise – Evan

 Local: Take a Seat/Together for MagicHOME

 

Anul este 2038

Eu cred că, mai devreme sau mai târziu, binili învinge. Industria va fi mai deschisă, iar trendurile din prezent vor fi și mai puternice:  experiențial, tehnologic, diversitate. Am un vis – ca să nu mai existe nicio dezbatere cu privire la cine ar trebui să spele vasele într-o casă, mi-aș dori să prind vremea în care vor rula reclame cu roboți care fac curat.   

 

Tehnologia?

Îmi place că lucrurile se mișcă repede și bine. Digitalul a preluat frâiele, multe nume ale companiilor din acest spațiu au devenit verbe, iar impactul tehnologiei asupra noastră e de necontestat.

 

Pensie de publicitar

Momentan, mă văd ca-ntr-un meme, cu 10 pisici, pe verandă cu prietenii mei, la un pahar de spirulină, cu un strop de țuică. S-ar putea să mă pensionez făcând această meserie, sau nu.

Dar asta nu înseamnă că o să mă desprind complet de această industrie. Totul e comunicare, în fiecare zi ne facem publicitate când postăm un selfie sau mai dăm un like. Ceea ce îmi doresc este să fac în continuare lucruri care îmi plac, mă entuziasmează, mă scot din zona de confort și care aduc oamenilor un beneficiu și/sau un zâmbet.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related