Mastercard a avut o idee buna, dar s-a hotarat sa o anunte cum nu se poate mai prost. Conform The Independendent, compania a decis ca pe perioada Campionatului Mondial de Fotbal din Rusia, care incepe peste cateva zile, sa doneze zeci de mii de mese copiilor din America de Sud. Pana aici, super fain. Problema este ca au conditionat actele de caritate de bocancul celor mai bogati jucatori din lume. Iata cum a aratat anuntul initial, facut de Mastercard pe Twitter.
Goals that changes lives: for each goal scored by Messi or Neymar Jr. Mastercard will donate the equivalent of 10,000 meals to @WFP to fight childhood hunger and malnutrition in Latin America and the Caribbean #TogetherWeAre10 #StartSomethingPriceless https://t.co/URfIp77ElN pic.twitter.com/Ckq61oJgld
— Noticias Mastercard (@MastercardLAC) May 31, 2018
Lumea a reactionat rapid si vehement, iar principalul argument a urmat logica urmatoare: "Ai banii, stai cu fundul pe ei, dar nu-i folosesti pentru a ajuta copiii aia decat ca parte dintr-o actiune de marketing care presupune goluri si pase de gol".
In ciuda criticilor venite si de la fani ai fotbalului, si de la fani ai brandului, Mastercard nu a modificat in vreun fel campania, iar postarile legate de acest demers au fost pastrate la "Pinned post" pe conturile lor de social media.
Mastercard este un partener vechi si de incredere al World Food Programme, asa cum spun si purtatorii de cuvant ai organizatiei:
"Mastercard is a valued partner of the World Food Programme and over the past five years has driven a multi-million dollar investment in the agency’s life-saving work. As part of its current campaign, Mastercard has already raised funds to provide meals to 400,000 hungry children and is committed to providing over a million meals by 2020."