Aplicația Answear a fost lansată în România în luna februarie a acestui an, mai întâi pentru iOS, în luna mai fiind publicată și versiunea de Android. App-ul a ajuns în premieră în România versus restul piețelor pe care activează grupului (Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Ucraina) în contextul unei creșteri a businessului local de peste 160% în anul 2017 față de 2016, la care se adaugă creșteri ale traficului, dar și ale comenzilor efectuate pe mobil de catre userii români. Milena Gîț (Marketing Manager, Answear România) ne spune că answear.ro s-a aflat anul trecut pe primul loc în clasamentul numărului de vizite provenite de pe mobil la nivelului grupului ANSWEAR. Creșterea a continuat, astfel, și în prima jumătate a lui 2018, când tranzacțiile din mobil au crescut cu 130% față de primele 6 luni ale lui 2017.
Aplicația, dezvoltată in-house și descărcată de peste 50.000 de ori în cele 3 luni de la lansarea pe iOS, are ca feature distinctiv integrarea programului de loializare ANSWEAR CLUB (o reducere de 10% la fiecare achiziție), spune Milena. Iar dacă, în medie, coșul de cumpărături pe iOS este semnificativ mai mare decât cel de pe Android sau Desktop, Answear România își propune până la finalul anului o creștere a comenzilor în special provenite de pe dispozitive Android.
Grupul polonez urmează să deschidă o filială și în Bulgaria în vara acestui an.
Fashion e-commerce în România: specificități
România se evidențiază prin preferințele consumatorilor mai apropiate de piața din Italia și cu anumite caracteristici specifice unei piețe de ecommerce în formare: rata foarte mare de plată cu ramburs, servicii de curierat în dezvoltare, cea mai mare parte de trafic vine din dispozitivele mobile.
Piața locală de e-commerce este în dezvoltare deci putem vorbi și despre o creștere organică, însă o caracteristică specifică României este tendința în creștere a vizitatorilor de a-și face cumpărăturile de pe terminalele mobile. Astfel că încercăm să le oferim cea mai bună experiență de navigare și finalizare a procesului de comandă.
În plus, creșterea de care m-ați întrebat (de 160% pentru România în 2017) se datorează și selecției de produse și branduri atent selectată pentru consumatorul român, dar și datorită strategiei de marketing și comunicare prin care oferim clienților cât mai multe informații despre produsele comercializate mai ales prin video-urile dedicate fiecărui produs.
Campanii pentru publicul român în 2017
În 2017 am început un amplu proces de rebranding pentru toate piețele în care suntem prezenți, rezultatul final fiind direcția de comunicare sub conceptul “We Are The Answear”. Campania a pornit și de la cele două valori care definesc Answear: experiența în domeniul fashion și atenția deosebită acordată styling-ului. În spotul TV difuzat pe cele mai mari canale de TV din România am evidențiat soluții practice pentru momente neașteptate, cu ajutorul produselor achiziționate de pe Answear.
Alte campanii demne de menționat sunt cele dedicate comunității Answear, ebookul despre tendințele în modă în 2017 realizat în colaborare cu Roxana Voloșeniuc, redactor-șef și publisher Elle Romania și challenge-ul #WeAreTheAnswear în urma căruia am oferit premiu o mașină Fiat 500.
O altă campanie de care suntem mândri este #AnswearTopLadies, prin care am reunit 10 femei de top din industrii conexe ce performează în domeniile lor de activitate, care promovează mediul de business și care reprezintă un model pentru noua și actuala generație de femei care doresc să se remarce atât prin rezultatele profesionale cât și printr-un stil de viață frumos și echilibrat.
Lansarea aplicației în premieră în Romania
Am observat o creștere semnificativă a traficului venit din dispozitivele mobile, dar și o creștere anuală a tranzacțiilor din mobil, site-ul din România fiind pe primul loc în clasamentul numărului de vizite din mobil din grupul ANSWEAR. Astfel că ne-am dorit să le oferim clienților o experiență mult mai bună și ușoară prin care să economisească timp, aplicația fiind dezvoltată pentru sistemele de operare iOS și Android.
În contextul în care în H1 2018 (n.r. half first /prima jumătate a anului) față de H1 2017 am avut o creștere de 130% a tranzacțiilor din mobil, decizia a fost cu siguranță cea mai bună.
Features
Am pus accent pe calitatea imaginilor și pe întreaga experiență de folosire, de la evidențierea celor mai bune oferte, livrarea și returul rapid și ușor, până la informații detaliate ale produselor (videouri dedicate, tabele de mărimi, culoarea produsului etc).
Spre deosebire de alte aplicații avem integrat și programul nostru de fidelizare, ANSWEAR CLUB, prin care la fiecare achiziție clientul primește 10% reducere.
Comportamentul consumatorului român de fashion online
Românii își doresc să învețe mai multe despre domeniul fashion, iar numărul bărbaților care fac cumpărături online a crescut în 2017 până la 35%. Odată cu această tendință de informare a apărut și o mai mare cunoaștere și fascinație pentru brandurile premium precum Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Guess Jeans, Liu Jo, Diesel sau Scotch & Soda.
La nivelul comportamentelor de consum desktop vs. mobile, valoarea medie a coșului de cumpărături pe sistemele iOS este semnificativ mai mare decât pe cele din Android și din desktop. O altă diferență constă în time lag-ul mult mai scurt în procesul de achiziție în aplicație față de versiunea desktop.
Cele mai vândute categorii de produse
Peste 65% dintre clienții Answear.ro sunt femei, astfel că produsele cele mai bine vândute sunt din categoriile preferate de femei. Noi acordăm o atenție deosebită în primul rând brandurilor comercializate, iar printre cele mai apreciate branduri sunt Tommy Hilfiger, Guess, Levis, Calvin Klein, New Balance, Under Armour, Adidas Originals, Nike.
Promovarea aplicației. Agențiile cu care lucrați
Am pregătit o strategie holistică de marketing și comunicare cu obiective de brand awareness, dar și de performance. Astfel că avem în derulare acțiuni de performance, dar și campanii cu influenceri și lideri de opinie.
Printre cei cu care lucrăm sunt Creative Market, mai mult decât o agenție, un partener de bază în activitățile de comunicare și PR și activările de brand. Alte colaborări de succes sunt cele cu iSense Solutions pentru realizarea studiilor de piață și Media Investment, partenerul nostru de încredere pentru planurile media și TV.
Obiectivele pentru finalul lui 2018
Ne dorim dublarea cifrei de afaceri și, astfel, depășirea obiectivelor de vânzări setate pentru 2018, iar în H2 față de H1, ne dorim o creștere semnificativă a instalărilor aplicației mobile și a tranzacțiilor venite din aplicație, în special cele venite din dispozitivele cu sistem de operare Android.