Multitasking la Kubo Investments: fatade pentru castele moderne, dar si branding pentru gelaterii

Multitasking la Kubo Investments: fatade pentru castele moderne, dar si branding pentru gelaterii

Nu stii de unde sare iepurele de aur. Cand te straduiesti sa inveti cat mai bine ce vrei sa faci, poti sa-l intalnesti mai repede decat te-astepti. Traian Dan Maxim a facut-o nu mult dupa ce-a terminat facultatea. A studiat Design la Cluj, perioada in care a si muncit ca freelacer si s-a inscris in tot soiul de concursuri online, dobandind astfel experienta in comunicarea cu clienti din afara. Dupa Cluj s-a dus la Baia Mare, tot cu munca, dar si-a facut si cativa prieteni, printre care Horatiu Sasaran, general manager Kubo Investments. In 2016 se intamplat asta. Timp in care Traian a primit functia de Head of Design si a dezvoltat o ramura noua - Kubo Visuals (design, branding). Iata, deci, o dovada de intraprenoriat.

In prezent, Kubo Investiments e o companie cu de toate, impartita pe 4 divizii mari (si 7 mai mici): Kubo Scale Models, Kubo Creative, Kubo Engineering si Kubo Visuals. Adica design interior, branding, arhitectura, modelarea 3D dar si constructii. Echipa care are grija sa livreze pe toate planurile si briefurile este formata din 14 oameni. Cat despre clienti, ei provin din domenii de activitate variate, atat din Romania, cat si din alte tari ca Franta, UK si Emiratele Arabe (unde au si sediu). 

 

Backgroundul lui Traian

Incepand cu parcursul meu de pana acum, am absolvit Liceul de Arte din Suceava, mai departe am urmat studiile la Universitatea de Arte si Design din Cluj-Napoca. In timpul facultatii am incercat sa lucrez ca freelancer in diverse proiecte si concursuri de design preluate din mediul online, dobandind experienta in comunicarea cu clientii din diferite zone internationale.

Mi-am propus sa nu ma opresc la Cluj si sa caut noi oportunitati, iar o varianta potrivita pentru mine a fost sa lucrez la cateva proiecte de design in Baia Mare. Mi-a placut foarte mult Maramuresul, iar dupa o perioada de cateva luni am decis sa ma mut. Dupa o perioada de acomodare, in care mi-am facut prieteni si am inceput sa cunosc orasul, l-am cunoscut pe Horatiu Sasaran, managerul Kubo Investments.

 

Diviziile Kubo Investments

In 2013, activitatea firmei era de design interior si machetare imobiliara, ceea ce m-a atras fiindca ca era o noua latura pentru mine si aveam de invatat ceva diferit. Pe parcursul anilor am invatat ce inseamna lucrul practic si eficient, iar din experienta proiectelor am inteles ce vreau sa fac mai departe si anume design grafic. Intre timp Kubo Investments s-a specializat pe mai multe categorii de design, timp in care am venit cu propunerea de parteneriat pentru a crea Kubo Visuals.

Asa cum ai observat, diferentele intre paginile Kubo si pagina de facebook s-au produs deoarece ne-am adaptat cerintelor pietei si ne-am dezvoltat odata cu clientii nostri. Kubo Creative cuprinde latura de arhitectura si design interior/produs. Kubo Engineering a preluat partea de inginerie si constructii, Kubo Scale Models se preocupa in principal de machetare, iar Kubo Visuals a adoptat tot ceea ce inseamna design grafic.

 

Schite, planuri, feedback

In prima faza a procesului nostru de lucru incercam sa ne cunoastem cat mai bine clientul si sa abordam fiecare proiect cat mai personal avand tot timpul in vedere unghiul din care doreste el sa priveasca proiectul. Astfel reusim sa ne conectam destul de bine pe tema de proiectare, iar majoritatea proiectelor sunt primite pozitiv de la prima propunere.

La inceput compunem o tema de proiectare bazata pe idei si cerinte ale clientului dupa care facem o documentare cu imagini; in mare, ce merge si ce nu merge. De aici pornim cu schite/concept. Propunerile noastre se fac in softuri 3D, intr-o faza ulterioara fiind randate intr-un mod reprezentativ cat mai realist. Aici reusim sa "explicam" ideile noastre celor mai putin avizati si care au dificultati in a intelege conceptul arhitectural sau de design.

Ca dificultate, ea variaza in functie de client. Fiecare proiect are cursul sau. Incercam sa intelegem si sa oferim ceea ce isi doreste fiecare fara a altera procesul creativ. Scopul nostru este sa finalizam proiectul si clientul sa fie multumit.

 

Un tur al proiectelor misto

Din proiectele la care am lucrat, pot sa zic ca preferatele mele au fost pentru clienti ca:

- UACE - machetarea unei aeronave hybrid (cred ca titlul spune destul despre complexitatea proiectului, ceea ce l-a facut sa fie unul memorabil datorita gradului de dificultate si solutionare)

- Ramira - rebranding (companie preluata de catre un shareholder international, a caror aspiratii de "remodelare" a imaginii s-a sincronizat cu stilul nostru de abordare si creatie grafica)

- Buonissimo - foto, branding, design interior (a fost un proiect de care ne-am ocupat in proportie totala, de la proiect interior/exterior pana la cele mai mici detalii grafice)

Alte proiecte se pot vizualiza pe website-uri, pentru ca ar fi cam mult sa le enumar aici, cu toate ca ar mai fi proiecte pe plan national si international pentru companii si clienti privati.

 

Clientul Kubo

Clientii sunt altfel de la un proiect la altul. Diverse medii cu background diferit. Proiecte mici sau mari din partea companiilor sau persoanelor private. Sunt clienti cu care ne-am intalnit doar o data sau cu care am creat o conexiune si am dezvoltat o relatie. Asa am reusit sa iesim si pe piata din Londra, unde avem mai multe proiecte de amenajare interioara, arhitectura sau design peisagistic.

Dupa o prima colaborare am creat o conexiune cu cativa clienti care activeaza in domeniul constructiilor sau amenajarilor si care ne prefera nu doar datorita preturilor mai mici, ci si viziunii diferite fata de firmele de design si designerii londonezi. E o abordare diferita cu care am reusit sa ne facem loc pe piata.

 

Ro vs. afara

In ceea ce priveste mentalitatea, clientii europeni sunt educati si stiu de ce au nevoie de serviciile design si de ce platesc pentru asta. Revenind la clientii romani, judecand dupa numarul cererilor din ultimii ani, pot spune ca si piata autohtona s-a educat sau este in proces de educare. Am avut destule cazuri in care am proiectat si s-a executat conform, dobandind increderea deplina a beneficiarului. Bineinteles, au fost si cazuri in care proiectele au suferit, iar rezultatul nu a fost cel dorit; pe acestea nu o sa le gasesti in portofoliul nostru :).

In mare, piata romaneasca se dezvolta si se maturizeaza, ceea ce ne-a oferit posibilitatea sa crestem, ajungand in termen de 5 ani sa fim o echipa de 14 colegi, formata din arhitecti, ingineri structuristi, interior designeri, grafic designeri si mai nou sa incercam prin intermediul unui mic atelier, sa acoperim si partea de productie, unde executam acele lucrari pe care consideram ca le putem realiza cu mai multa atentie.

 

Acum si mai incolo

In lucru avem numeroase proiecte precum: un hotel in Cluj cu spatii anexe, extinderea si reabilitarea Universitatii din Arad, o macheta pentru un proiect din Bucuresti, amenajari de curte in Windsor UK, pe care tocmai l-am incheiat, o casa in Franta pe culmile orasului Grenoble, un apartament/penthouse in Cluj si un proiect proiect de suflet – KiBO, continuand cu proiecte de branding pentru clienti ca Asociatia Intreprinzatorilor Maramures, Verdelectro, Ramira.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related