Manuela Ciugudean și Pinguinii ei: ”Imediat după naștere, dintr-un om foarte activ social, am devenit casnică. Din vara lui 2017, sunt mama-antreprenor”

Manuela Ciugudean și Pinguinii ei: ”Imediat după naștere, dintr-un om foarte activ social, am devenit casnică. Din vara lui 2017, sunt mama-antreprenor”

După 10 ani în corporație, Manuela Ciugudean s-a făcut, în 2017, mamă-antreprenor. A terminat Jurnalism și Științele comunicării și a lucrat ca jurnalist în timpul facultății. Apoi a trecut în PR: de la Grayling, la un proiect al Băncii Mondiale și apoi în Guvernul României. Au urmat corporațiile: Director de Marketing al companiei Intel în Europa de Est și PriceWaterhouseCoopers. 

Zilele acestea a lansat Pinguinii, o platformă "big mama" care se adreseaza mamelor și familiilor acestora. Unde familie, că tot se dezbate intens acest termen în România, înseamnă pentru Manuela: o comunitate de viitori și actuali părinți, bunici, frați, surori, mătuși, unchi și prieteni.

Publicul-țintă sunt mamele. În sens mai larg, publicul este orice familie din România, indiferent câți membri are, care crede în puterea lui “împreună”, spune Manuela

Pinguinii conțin un magazin online, un concept store, cafenea pentru mame și spațiu de evenimente pentru comunitatea de părinți. Platforma acționează și ca un market-place pentru business-uri mici, de familie, iar 10% din profitul liniei Clubul Pinguinilor se va duce anual către ONG-ul pentru mame aflate la început de drum, La Primul Bebe.

Manuela povestește cum i-a venit ideea unei astfel de platforme, în timpul sarcinii, și cum a evoluat și s-a transformat această idee, o dată cu etapele prin care a trecut, ca mamă, dar vorbește și despre noile generații de părinți din România, despre fenomenul de mom-shaming și presiunea perfecțiunii. 

 

De la corporație la Pinguini

Am 36 de ani, sunt căsătorită și am un băiețel de 2 ani și jumătate, Andrei. Sunt pasionată de modă de când mă știu. Iubesc copiii. Sunt foarte curioasă din fire și mă plictisesc repede, mai ales dacă stau. Am mers la birou până pe 4 noiembrie, iar pe 14 am născut.

Am lucrat un deceniu în corporație, unde consider că am acționat ca un antreprenor. Testez idei noi, nu mi-e frică de necunoscut, dimpotrivă. Am fost angajatul care deja trecea la treabă, în timp ce colegii mei abia decideau dacă pot sau nu să facă un terț proiect. Râd mult, râd din inimă.

Am nevoie să fiu înconjurată de oameni, ca să fiu bine. Sunt instructor de “confruntare constructivă”, veșnic (dar veșnic!) optimist și am un profil de pedagog înnăscut, fără să am cursuri de specialitate. Îmi plac tinerii, îmi place să fiu printre ei și, atât cât pot, să fac ceva pentru ei.

Sunt comunicator din pasiune și profesie. Sunt absolventă a Universității din București, Facultatea de Jurnalism și Stiințele Comunicării, licențiată în Relații Publice și Publicitate.

În timpul facultății, am lucrat ca jurnalist. După absolivre, am început ca PR Manager în agenția Grayling, apoi am lucrat pentru un proiect al Băncii Mondiale, apoi la Guvernul României, unde am condus biroul de presă al Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației.

Ultimul deceniu l-am petrecut în mediul corporate, întâi ca Director de PR, apoi Director de Marketing al companiei Intel în Europa de Est. În primăvara anului 2017 m-am alăturat echipei PriceWaterhouseCoopers, ca Director de Marketing & Business Development pentru Europa de Est. A fost ultimul job ca angajat.

Din vara lui 2017, sunt mama-antreprenor, iar proiectul meu de lifestyle se numește, într-adevăr, Pinguinii.

Lansez această afacere

1) din nevoie. Ca gravidă, nu am avut de unde să mă îmbrac elegant, chic, cu haine de calitate, având în vedere că proporțiile corpului mi s-au schimbat, iar jobul meu a presupus evenimente formale, petreceri de companie, conferințe de presă, precum și multe călătorii și ședințe, etc.

2) din pasiune pentru copii. Iubesc copiii și tot ceea ce ține de ei

3) din mândria de a fi mama. Vreau să îmi celebrez maternitatea, să pot să port produse și accesorii care să mă ajute să “show off my fierce mama pride”.

4) din grija pentru ceilalți și convingerea că trebuie să lăsăm ceva în urmă. 10% din profitul liniei Clubul Pinguinilor, al cărei design îmi aparține, se va întoarce anual către ONG-ul pentru mame aflate la început de drum, La Primul Bebe. În plus, Pinguinii acționează ca un market-place pentru business-uri mici, de familie.

 

Ideea

Ideația s-a produs în timpul sarcinii, când nu am avut de unde să mă îmbrac elegant, ca gravidă, în România. Mi-am zis atunci că dacă vreodată voi porni pe cont propriu, voi avea o afacere cu haine de calitate, chic, pentru gravide. Nevoia de astfel de haine mi-a fost confirmată de multe colege și prietene, gravide și ele. Mi-am împrumutat hainele de gravidă altor 4 mame ulterior, pe altele le-am donat la licitații caritabile. Și anul acesta voi dona o parte, cu același scop.

Apoi, când am devenit mamă, am început să îmi doresc să mă îmbrac la fel cu băiețelul și soțul meu, în varii ocazii. Nu am găsit haine de calitate, cu imprimeuri simpatice, care să ne aducă împreună, ca familie. S-a adăugat așadar încă un gând pe lista de posibile produse pentru businessul meu.

Ca gravidă, mi-am dorit petrecere baby shower, însă am avut rețineri la gândul să fie organizată într-un pub, și până la urmă nici nu s-a mai întâmplat. Folosindu-mă de “ADN-ul meu” PR-istic, mi-a fost clar ca afacerea pentru gravide va avea și o componentă de evenimente intime, realizate cu gust, profesionist. La Pinguinii, vom organiza Baby Showers “ca la carte”.

Imediat după naștere, dintr-un om foarte activ social, am devenit casnică. Eu sunt una din mamele norocoase care nu au suferit de depresie post-partum. Am avut ajutor de la soț, bunici și bonă. Cu toate astea, alienarea de prieteni și colegi tot s-a produs.

Pe măsură ce treceau zilele, bebe venea cu noi provocări. De ce plânge? De ce nu plânge? De ce nu doarme sau nu mănâncă? Aveam întrebări și îmi doream să am alături multe mame, să ne consultăm împreună. Simțeam nevoia să fiu cu mame ca mine, și cu mame diferite de mine: mai curajoase, mai puțin fricoase, mai experimentate etc. Așa mi-a apărut în minte ideea unei cafenele a mamelor, un loc intim și cochet, unde să ne putem strange cu copiii. Ei să se joace sau să se relaxeze, iar noi să dezbatem idei și subiecte care ne preocupă. Să plecăm acasă mai liniștite, să știm că ne putem baza una pe cealaltă.

Să fac bine și să las ceva în urmă e mantra mea. Vreau să dăruiesc celorlalți părinți puțin din Manuela: timp, experiența ca mama, dar și ca antreprenor, sfaturi de marketing și PR pentru cei care doresc să înceapă o afacere. Să fiu sprijin pentru alte mame care doresc să ia calea antreprenoriatului. De aceea, la Pinguinii vom organiza seminarii, sesiuni de grup, dezbateri pentru comunitatea de părinți.

 

Serviciile Pinguinilor

Pinguinii reprezintă un concept diferit, cu 4 elemente: magazin online, concept store, cafenea pentru mame și spațiu de evenimente pentru comunitatea de părinți.

Ceea ce este esențial diferit este concept store-ul din centrul Capitalei, unde am re-creat un apartament elegant și confortabil. Casa Pinguinilor, cum îi spun eu, a rezultat într-un spațiu “cozy” și feminin, foarte prietenos cu copiii. Pentru ca mamele să poată proba în voie, avem pătuț în care cei mici se pot odihni, balansoar electric, scăunel-balansoar, scaun de alăptare, salteluță de schimb cu aleză la grupul sanitar.

Pentru toddleri (copiii între 1-3 ani), există un spațiu creat special, unde se pot juca sau colora sau chiar pot citi cărți. Pentru copiii mai mari, avem masa cu scaune, cărți și diferite jocuri pe terasă. Cărucioarele clientelor pot sta pe terasă, iar accesul se face direct din stradă. Mamele sunt servite cu cafea fără cofeină, compatibilă cu sarcina sau alăptarea, iar cei mici, cu dulciuri sănătoase.

L-am gândit de la început să fie diferit, și să răspundă mai multor nevoi ale mamelor și familiilor actuale.

Produsele de îmbrăcăminte pentru gravide și mame care alăptează sunt calitative, din materiale trainice și fibre naturale, au design modern, acoperă o plajă amplă de măsuri (de la XS la XXXL) și sunt colorate. Având Concept store-ul în centrul Bucureștiului, oferim clientelor posibilitatea de a testa și proba produsele. Oferim posibilitate mare de retur, la 30 de zile. Asigurăm și servicii de retuș la hainele de gravide, cu croitorii-partenere.

La cerere, pentru mamele care doresc să își dezvolte garderoba-capsulă a gravidei sau să facă sesiuni de shopping asistat de stilist personal, există și aceste beneficii. La Concept store, sfătuim clientele să se programeze dinainte. Astfel, ne vom putea concentra doar pe nevoile lor și vor avea toată atenția noastră.

În Concept store vor fi periodic oferte speciale. Pe site, livrăm oriunde în România.

 

Targetul

Publicul-țintă sunt mamele. În sens mai larg, publicul este orice familie din România, indiferent câți membri are, care crede în puterea lui “împreună”.

Sunt părinte de doi ani și jumătate. Cred că suntem o generație de mame și tați tot mai informați, conștienți de rolul nostru și conștiincioși să creștem copii fericiți.

 

Noile generații de părinți

Așa cum spuneam, eu îi văd pe “noii părinți” tot mai implicați și conștiincioși, își pun întrebări, citesc literatură de specialitate, participă la seminarii, lucrează mult cu ei înșiși să nu repete greșelie altora, se familiarizează cu conceptul de “parenting”, sunt alături de copii etc.

 

Nișa magazinelor online pentru părinți

O să îți ofer punctul meu de vedere referitor la nișa magazinelor online cu haine de gravidă. E bine că sunt multe, ca să aibă clientele de unde să aleagă.

Când am fost clientă, le-am luat pe toate la rând, și greu spre imposibil mi-a fost să găsesc haine de calitate, pe care să le port 9 luni și ulterior, în lăuzie. Haine care să nu mă facă să arăt “ca o mamică (apropos de stereotipuri!)”, ci să îmi pună corpul și starea de spirit în evidență. Nu am găsit haine din fibre și materiale naturale, colorate și cu design modern.

Pinguinii tocmai cu aceasta promisiune de brand vine: să comercializăm doar haine de calitate, trainice, frumos colorate.

 

Polarizarea diferitelor tipuri de părinți

Desigur, odată deveniți părinți, copiii sunt cele mai mari realizări ale noastre. Vrem să le fim repere perfecte. Fiecare știe cel mai bine ce trebuie să facă pentru copilul lui. Asta n-ar fi rău, dacă nu am vedea că unii știu mai bine și ce trebuie pentru copiii celorlalți. Ne ciocnim cu ceilalți părinți, perfecți și ei de altfel… Cam câtă perfecțiune să încapă pe lume?

Femomenul mom-shaming nu e inventat de români, dar din păcate, l-am îmbrățișat și ni l-am apropriat în ultimii ani. E mai ușor să jignești în online, unde nu poți fi văzut sau confruntat față-în-față, și fără să cunoști curcumstanțele ceiluialt.

Mai știu și că noi, românii, suntem pătimași.

E nevoie de mult autocontrol și lucru cu sinele să ne dăm seama când și unde greșim.

Eu sunt adepta echilibrului și așa încerc să îl educ și pe Andrei. Îmi ascult instinctul de mama și mă informez. Îl iubesc enorm, îl ascult și îi prețuiesc unicitatea. Consult specialiști pentru a lua deciziile corecte pentru el.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related