Familia Skoda: tații la volan, mamele la cafeluțe

Familia Skoda: tații la volan, mamele la cafeluțe

[UPDATE #2] Intr-o declaratie pentru IQads, Patricia Zegreanu (Marketing & Communication Manager SKODA) a precizat ca in timp ce conceptul evenimentului apartine brandului, organizarea si comunicarea evenimentului este descentralizata catre cei 14 distribuitori Skoda, unul dintre ei facandu-se responsabil de reprezentarea eronata a valorilor brandului: 

SKODA Romania organizeaza pentru al doilea an consecutiv, in reteaua sa de distribuitori, Ziua Familiei, propunandu-si ca in aceasta zi sa sarbatoreasca spiritul de aventura si bucuria in familie, oricum ar fi ea.

Studiile noastre arata ca decizia de cumparare a unui automobil SKODA este influentata si determinata in proportie de 80% de catre femei. Astfel, test drive-ul este, evident, oferit atat doamnelor, cat si domnilor, adica tuturor celor care-si doresc si detin un permis de conducere valabil.

Evenimentul contine activari diferentiate doar pentru copii, pentru care am pregatit o serie intreaga de experiente dedicate.

In timp ce conceptul „Ziua Familiei la SKODA” apartine marcii, distribuitorii SKODA au intotdeauna libertatea sa comunice clientilor lor acest eveniment asa cum doresc. Exista 14 distribuitori care organizeaza acest eveniment, iar unul dintre ei a iesit din liniile de comunicare standard impuse de marca, nereflectand corect valorile marcii SKODA. Distribuitorul respectiv si-a cerut scuze publice fata de comunicarea facuta si va reflecta in viitor corect valorile marcii in actiunile si comunicarea sa.

Toti cei care isi doresc sa celebreze alaturi de noi Ziua Internationala a Familiei si sa afle mai multe despre marca SKODA sunt bineveniti.

 

Textul original

Nu trece bine ziua si ecourile unei controverse de comunicare, ca un alt scandal ii ia locul. Scandaluri care vor fi din ce in ce in ce mai frecvente, credem noi. Si asta e un lucru bun. Cu cat discutam mai mult despre familie, drepturile omului, discriminare de gen sau imaginea femeii, cu cat ne punem mai multe intrebari si comentam incongruentele, cu atat sunt mai multe sanse sa si intelegem contextul social. Si oamenii, si brandurile.

Dupa trebsoara de la Hollywood Multiplex, a urmat ieri cazul Skoda, in aceeasi zona sensibila a familiei. Ceea ce parea un eveniment inofensiv de promovare, respectiv Ziua Familiei la Skoda, s-a transformat repede in WTF.

[UPDATE #1] Necazul a venit pe calea newsletterului de promovare a evenimentului, in care Skoda programase suplimentar bucurii pentru fiecare membru in parte - si, cu aceasta ocazie, distribuise si rolurile exacte in familie: test drive pentru tata si cafeluta pentru mama.

Femeile din Romania au avut ceva de obiectat in legatura cu asta. Dar nu numai femeile:

 

 

De data asta, scuzele companiei au venit la doar cateva ore:

In primul rand, dorim sa ne cerem scuze pentru exprimarea nefericita din newsletter-ul de promovare a Skoda Family Day. Ii asiguram pe toti clientii si prietenii marcii Skoda ca orice membru al familiei ce detine un permis auto este binevenit la evenimentele noastre de driving si incurajat sa testeze cele mai noi modele din showroom-urile noastre.

De altfel, o mare parte dintre clientii nostri sunt femei si, la Skoda Family Day, doamnele s-au inscris si au participat la test drive-uri in egala masura cu domnii - o traditie pe care ne dorim s-o pastram in fiecare an.

Evenimentul se adreseaza tuturor familiilor, fie ele ”traditionale” sau nu, iar in cadrul lui pregatim activitati dedicate atat adultilor, cat si copiilor. Este doar o ocazie in care discutam, intr-un mediu relaxat, de weekend, despre pasiunea noastra comuna pentru masini.

Unii au fost multumiti de reactia companiei, altii nu:

Au mai existat si voci care spuneau ca razboaiele, coruptii, DNA, etc sunt mai importante decat cafelutele la care sunt poftite mamele. Noi spunem ca prioritatile nu se mananca unele pe altele si ca fiecare astfel de caz poate ajuta brandurile sa inteleaga noua sensibilitate a consumatorilor fata de schimbarile sociale care au loc in acest moment. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related