Suntem în țara în care nu mai merge și-așa. "Bine nu e suficient", o campanie cu traiectorie socială de la Regina Maria și CAP

Suntem în țara în care nu mai merge și-așa. "Bine nu e suficient", o campanie cu traiectorie socială de la Regina Maria și CAP

"Daca vrei sa-ti fie bine, stai in banca ta", "vezi-ti de-ale tale, altfel n-ai nicio sansa, "lasa-i pe altii, nu te baga tu". O serie de atitudini familiare, venite dintr-o vreme in care scopul era supravietuirea - iar nepasarea, o metoda dovedita de reusita. Caramida cu caramida, ele par sa fi construit o cultura a indiferentei, vizibila cu ochiul liber in societatea romaneasca de astazi. Inclusiv pentru un brand, care alege sa o si adreseze in comunicare. Intr-o noua campanie de imagine "Bine nu e suficient", Reteaua de sanatate Regina Maria vorbeste raspicat despre o realitate sociala in care linia de plutire nu trebuie sa fie suficienta pentru nimeni: dincolo de medici si pacienti, aici sunt adusi in focus simpli cetateni. 

 

De regula concentrata fie pe facilitati (excelenta serviciilor si profesionalismul medicilor, cazuri reusite si povesti ale pacientilor), fie pe campanii de preventie, comunicarea din zona serviciilor medicale private depaseste odata cu proiectul Regina Maria spectrul medical, aruncand o privire asupra starii de sanatate a societatii ca intreg. 

In Romania (si nu numai), societatea devine din ce in ce mai polarizata, diferentele de opinii se transforma tot mai frecvent in conflicte, iar consensul pare dificil de ajuns din urma, cu toate ca, in esenta, toti impartasim aceeasi dorinta de mai bine. Si cu atat mai evident se arata, in 2018, faptul ca mai binele individual nu poate exista fara un mai bine comun, care necesita cel putin la fel de mult efort ca primul. Lucru (re)cunoscut, deocamdata, de o minoritate a romanilor, ce se inscrie insa intr-un val crescand al civismului si participarii publice; dovada cresterii rezida chiar in implicarea tot mai pronuntata a brandurilor in zonele sociale, ca parte a obiectivelor de relevanta in raporturile cu consumatorii.

 

 

Inspirata de cei care depun eforturi aparent irationale pentru mai binele comun, campania "Bine nu e suficient" nu are ca scop doar generarea de conversatii; se vizeaza in fapt un proces de "contaminare" a societatii cu fapte bune, pornit cu exemple din imediata apropiere a brandului - medicii si angajatii companiei Regina Maria - si continuat tot mai rasfirat, prin povestile unor oameni oarecare, mai mult sau mai putin cunoscuti, care actioneaza la scara mica, dar care au potentialul de a inspira pe o raza mult mai larga.

Povestile tuturor acestora sunt prezentate in campania declinata pe TV, radio, outdoor si online. De pilda, Dr. Mihai Cristescu (Coordonatorul sectiei de Neurochirurgie Ponderas) este protagonistul spotului TV, Dr. Dana Zaciu (Medic Primar Neonatologie) sau Dr. Bogdan Barta (Seful sectiei Chirurgie Generala Euroclinic) se afla in centrul altor materiale de comunicare, alaturi de Cristina Boar (asistent de laborator, Laboratorul Regina Maria) sau Simona Teodoroiu (Digital Marketing Manager, Regina Maria). Lor li se alatura Alin Vorniceanu, fost sportiv de performanta care a alergat un maraton de 24 de ore pentru o tanara cu probleme de sanatate, Beard Brothers, un ONG clujean demarat spontan, Cristina Hurdubaia, fosta jurnalista si fondatoare Copacul cu Haine sau Corina Puiu, reprezentanta Teach for Romania, organizatie care lupta impotriva inegalitatii in educatie. 

 

„Intr-un context social in care Binele – individual si colectiv – este uitat sau ignorat, Reteaua REGINA MARIA alege sa vorbeasca romanilor despre mai binele comun. O conversatie pozitiva, menita sa trezeasca in noi toti dorinta de mai bine. O conversatie care contrazice indiferenta, prin povestile romanilor care nu-l accepta pe  <<doar atat se poate>>. Medici, prieteni, parteneri de business, colegi – va invitam pe toti, prin aceasta campanie, sa transmitem binele de la om la om. Pentru ca faptele bune sunt molipsitoare.”, explica Greta Redeleanu, Marketing Director al Retelei REGINA MARIA.

Indiferenta nu este nici pe departe incurabila, ne transmite asadar campania "Bine nu e suficient", iar forta inertiei poate fi pusa in slujba mai binelui. Lista povestilor capabile sa-i schimbe traiectoria este deschisa

 

Echipele participante la campanie

- Din partea REGINA MARIA: Alina Chelu – Corporate Brand Manager; Raluca Stincescu – Jr. Digital Marketing Specialist; Cristiana Vago – Communication Manager; Greta Redeleanu – Marketing Director;
- Din partea CAP: Radu Rapeanu – Sr. Copywriter, Attila Hun – Sr. Art Director, Marius Aldea – Copywriter, Sanziana Serbanescu - Account Director, Claudia Nicolae – Sr. Account Manager, Dorin Ilie – DTP, Codin Caradimu – Creative Partner, Cristina Purcarea - Managing Partner;
- Din partea McCannPR:  Silvia Parpala – Account Manager; Ana Poiana – Account Manager; Ruxandra Vasilescu – Business Director;
- Agentie media: Media-Tique;
- Casa de productie Multi Media Est: Radu Muntean – regizor, Tudor Lucaciu – DOP, Andu Radu – editor, Cristian „Electric Brother” Stefanescu – Music & Sound Design, Dragos Valcu – Producator General, Dragos Potop – Producator.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Branded


Related