Agenția de strategie și manifestare creativă de brand Rusu+Borțun Brand Growers semnează identitatea și campania de comunicare ”Birou pentru un om”, un apel către arhitecți pentru proiectarea noului sediu ING Tech.
Într-un context în care media abundă de clișee legate de companiile și angajații din IT&C, campania își propune să creeze o legătură directă între omul care proiectează și omul care codează. De aceea, apelul către arhitecți aduce în discuție stilurile de viață și personalitățile diferite a trei oameni reali: Florina Cîrlan, Mihai Mogoș și Lucian Pena, programatori la ING Tech.
Conceptul prezintă o abordare mai personală, transformând clădirea de birouri într-un spațiu individual, centrat pe om. Întreg proiectul își propune personalizarea acestui spațiu în funcție de stilul de viață al fiecărui programator ING Tech. Întoarcerea la individ este provocarea lansată arhitecților. Prin campanie, arhitecții află despre nevoia Florinei pentru claritate și structură, în contrast cu spiritul ei liber, află că Lucian e pasionat de neurohacking și își dorește ca spațiul său să fie ergonomic, sau că Mihai e un hedonist care îl admiră pe Banksy.
„Proiectul vizează două tipuri de public: pe de-o parte, arhitecții și beneficiarii lor din acest context, pe de altă parte, cei 500 de programatori de la ING Tech. Mi-a plăcut abordarea personalizată, human centric, într-un context corporatist. Atunci când un arhitect lucrează la o casă, stă de vorbă cu membrii familiei, îi întreabă ce fac zilnic, cum trăiesc, cum le-ar plăcea să se simtă în noua casă și tot așa. De ce nu s-ar întâmpla la fel și când proiectează un loc de muncă? În acest call for architects, am prezentat 3 beneficiari reali ai proiectului de arhitectură: Florina, Lucian si Mihai. Cu pasiunile și preocupările lor, nu cu fișe de post. Naming-ul vorbește despre personalizare, identitatea vizuală, despre proiectare, iar prin toată campania încercăm să facilităm întâlnirea dintre arhitect și programator. Ne-am gândit ca numele să nu rămână doar metaforic și chiar am transformat un panou stradal într-un birou pentru un om,”, povestește Cătălin Rusu (Chief Creative Partner & CEO la Rusu+Borțun).
Comunicarea proiectului “Birou pentru un om” are o componentă internă destinată celor 500 de angajați ING Tech și una externă declinată în panotaj stradal, digital display, social media, direct mailing către comunitatea de designeri și arhitecți. În plus, identitatea vizuală a proiectului a căpătat volum, devenind primul billboard în care poți lucra. Biroul pentru un om a fost amplasat în diverse spații de co-working, ca Apollo111 (Palatul Universul) sau The Institute și putea fi închiriat de oricine căuta un spațiu de lucru doar pentru el. Acest spatiu neconvențional a fost promovat și închiriat cu ajutorul mai multor site-uri de imobiliare.
„Noi credem în talentul local, în industriile creative și în valoarea pe care o aduc proiectele interdisciplinare, construite prin colaborare. Prin acest proiect ne-am dorit să aducem împreună creativitatea a două industrii aparent separate: tehnologia și arhitectura.
ING Tech este o companie de tehnologie, însă cultura sa este profund umană. Este esențial ca oamenii care lucrează cu noi să simtă că le este respectată identitatea înainte de orice - libertatea de a crea, de a se exprima, de a a lucra în elementul lor natural.
Credem că arhitectura și design-ul joacă un rol important în a construi un mediu de lucru care stimulează gândirea creativă și inovația,” a adăugat Tatiana Marin (Communication Manager ING Tech Romania).
Din partea Rusu+Borțun s-au implicat: Chief Creative Partner/CEO: Catalin Rusu; CSD: Miruna Macsoda; CD: Bob Toma; GCD: Mircea Crăciun, AD/Creative Partner: Marc Borțun, Cyber Grower: Ruxandra Oprea, AD: Bogdan Pop, Cyber Grower: Simona Oprea, Graphic Designer/DTP: Anca Uscătescu, Project Manager: Alexandru Ose, Senior CW: Marius Tudor, Cyber Grower: Isabelle Dandoczi. Alături de designer & letterer: Bianca Dumitrașcu.
Din partea ING Tech, au luat parte Tatiana Marin, Ioana Aciocoiței și Cătălina Bolozan.