Dragos Stanca, noul Presedinte BRAT: "Singura sansa a industriei locale este consolidarea politicilor si strategiilor comune pentru a face fata tendintei de globalizare"

Dragos Stanca, noul Presedinte BRAT: "Singura sansa a industriei locale este consolidarea politicilor si strategiilor comune pentru a face fata tendintei de globalizare"

Intre rolul de Managing Partner ThinkDigital, organizarea iCEEfest si analizele spiralelor online-ului pe care promite sa le posteze mai des, Dragos Stanca ocupa pana in 2020 si functia de Presedinte al Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT), in urma votului Adunarii Generale (AGA) a asociatiei de la finalul lunii martie. 

Structura actuala asociatiei cuprinde 4 departamente - Online, Radio, Presa Scrisa si OOH - in fruntea carora AGA a numit si un nou Consiliu Director: Silviu Ispas (Development Director, Best Advertising) a devenit Vicepresedintele Departamentului Presa Scrisa, Mihai Trandafir (Managing Director, UM Romania) este Vicepresedintele Departamentului Radio, iar Elvira Munteanu (Director General, Universal Solution), Vicepresedintele Departamentului OOH.  Departamentul Online va fi condus tot de catre Dragos Stanca.

Pe langa intarirea proiectelor BRAT - o serie de 10 studii si masuratori ale audientelor, tirajelor si investitiilor in publicitatea online, print, radio si OOH - Dragos spune ca si-ar dori o mai buna cooperare cu alte organizatii complementare din industrie cum sunt Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), Asociatia pentru Radio Audienta (ARA), IAB sau IAA.

Rolul BRAT este extrem de important in stabilirea unor standarde de masurare, a unor recomandari si bune practici, precum si rol de reprezentare a industriei si rol consultativ atunci cand vine vorba de initiative legislative care impacteaza industria. In plus, imi doresc sa jucam un rol mai activ in zona de lobby, pentru apararea intereselor industriei locale de media.

Dragos Stanca ocupa pozitia anterior detinuta pe o perioada de 11 ani de Silviu Ispas, numit acum si Presedinte Onorific in cadrul AGA. Despre proiectele si obiectivele BRAT - pe care o asteapta curand un rebranding aniversar al celor 20 de ani de existenta - imediat mai jos. 

 

Decizia de a te inscrie in cursa pentru Presedintia BRAT

Decizia nu am luat-o eu direct, ci am raspuns mai multor invitatii din industrie din partea unor oameni pe care ii respect si care au insistat ca ar fi o idee buna sa incercam sa ducem BRAT, impreuna, spre un nivel mai avansat.

Avem deja o premiera la nivel global in BRAT: nu mai exista niciunde un data management system programmatic-ready facut de o organizatie profesionala de acest tip, asociatia acopera deja prin studii avansate de audienta zonele de digital, print si in curand outdoor (deci cam tot ce conteaza, extra-TV), la care se adauga monitorizarea publicitatii radio.

BRAT e una dintre cele mai vechi si mai stabile si serioase organizatii de acest tip de la noi - asa ca increderea si votul colegilor furnizori media, a agentiilor si clientilor m-au onorat si obligat sa aloc timp si pentru acest proiect. In plus, cred ca singura sansa a industriei locale este consolidarea si gasirea politicilor si strategiilor comune pentru a face fata tendintei de globalizare din domeniul nostru de business.

Am initiat deja cu ani in urma iCEEfest - ca un element important de educare si conectare a playerilor locali cu tendintele globale, am lansat si Project Agora primul marketplace programmatic unde colaboreaza retele online altminteri concurente (asa cum si Google si Facebook coopereaza in zonele care impun asta), asadar pozitia de presedinte BRAT ma ajuta sa continui aceasta viziune: focus pe lucrurile care unesc, nu pe cele care ii despart pe playerii din industria locala.

 

Alegerile. Ai avut parte de vreo campanie? :)

Adunarea Generala a membrilor BRAT voteaza oamenii care sunt propusi sau se inscriu, prin vot secret. Decizia apartine deci, in cazul alegerii presedintelui si a Consiliului Director, celor 154 de membri pe care ii avem in prezent. Membrii Consiliului Director sunt votati intai la nivelul departamentelor de specialitate (outdoor, radio, print si online) si validati apoi de AGA.

Nu am avut o campanie. Nu am ce sa promit in afara de corectitudine si echilibru si nu am ce sa ofer in afara timpului si ideilor mele. E prima data cand in alegeri am avut 3 candidati iar colegii mei Silviu Ispas, presedinte BRAT inaintea mea si fondator al organizatiei, ales de altfel Presedinte Onorific in AGA, si Dan Balotescu de la Media Investment au fost alternative foarte valoroase pentru pozitia aceasta. M-am simtit deci onorat de increderea colegilor mei, de faptul ca Silviu s-a retras si m-a sustinut, chiar daca nu ma consider neaparat un om pe profilul clasic de presedinte al unei organizatii atat de importante. 

 

Consiliul Director: departamentele Radio / OOH / Presa Scrisa

E o idee care a aparut natural, o data cu cresterea organizatiei, nevoia de focus mai mare pe verticale. Teoretic sunt 4 vicepresedinti (eu cumuland si pozitia de vicepresedinte al zonei de online), alaturi de Silviu Ispas (print), Mihai Trandafir (radio) si Elvira Munteanu (outdoor).

Rolul lor e de a avea leadership atunci cand sunt probleme care privesc mai indeaproape un domeniu sau altul, e vorba de lucrul in echipa. 

 

Statusul BRAT ca organizatie

BRAT este o asociatie multimedia in acest moment, evoluand de la Biroul Roman de Audit al Tirajelor la Biroul Roman de Audit Transmedia (rebotezarea a venit ca urmare a propunerii mele, cu cativa ani in urma) acoperind in totalitate studiile tactice pentru digital, presa tiparita si mediul OOH, studiul de strategie multimedia si monitorizarea investitiilor in publicitate pentru 4 medii (din 5 monitorizate).

BRAT ofera singurul studiu de strategie, multimedia, utilizat de agentii in stabilirea strategiilor pentru proprii clienti, chiar daca acesta nu serveste doar intereselor celor 3 medii masurate sub aspectul studiilor tactice de BRAT.

Avem 10 proiecte in asociatie: SATI, SATI Data Management Platform si Monitorizarea Investitiilor in Publicitate (MIP) pentru online; Studiu National de Audienta (SNA), audit de tiraje si MIP pentru presa scrisa, Studiul de Audienta OOH (SAO) si MIP pentru panotaj, MIP pentru radio si studiul de strategie (SNA) FOCUS. 

 

Cum vezi rolul si responsabilitatea BRAT in piata?

Rolul BRAT este extrem de important in stabilirea unor standarde de masurare, a unor recomandari si bune practici, precum si rol de reprezentare a industriei si rol consultativ atunci cand vine vorba de initiative legislative care impacteaza industria. In plus, imi doresc sa jucam un rol mai activ in zona de lobby, pentru apararea intereselor industriei locale de media.

 

Obiective principale pentru 2020

Impunerea in piata a standardelor de masurare pentru OOH, intarirea BRAT si a cifrelor auditate ca etalon (de exemplu, in alocarea banilor publici in presa locala, unde e o problema majora in acest sens), continuarea studiilor radio si, pe partea de SATI, aducerea DMP-ului ca etalon al industriei, precum si evolutia acestuia in directia potrivita pentru ca media locala sa poata concura cu tehnologie si principii comparabile cu gigantii globali.

In plus, mi-as dori o mai buna cooperare si proiecte comune cu organizatii complementare, precum ARMA, IAB sau IAA, ARA si intarirea relatiilor internationale.

 

Tool-uri si studii necesare pietei de publicitate 

Data Management Platform-ul abia a fost lansat si cred ca e un pas urias pentru industrie. Proiectul e in curs de maturizare si impunere in piata, e esential. Studiul outdoor, dupa cum spuneam, e de asemenea important. Se pot face progrese si in zona radio, cred. Printul trebuie mentinut cat mai e posibil pe piata actuala cu actualele obisnuinte de consum. Eu vin din presa locala, deci am speranta ca voi putea ajuta si aceasta zona “persecutata” cumva pe nedrept in acest moment.

 

Cele mai vulnerabile zone din media & publicitate

In mod evident, cea mai expusa zona e chiar digitalul - presiunea Facebook, Google si a playerilor globali este uriasa. Radioul imi pare o piata consolidata si in crestere, OOH-ul are un drum de facut spre modernizare si BRAT va incerca sa sprijine asta, iar presa scrisa nu si-a spus, sper, ultimul cuvant - iar BRAT datoreaza enorm acestei industrii deci are o datorie morala sa faca eforturi sa o sprijine cat mai eficient.

 

Cu ce incepi treaba in viitorul imediat?

Urmeaza primele sedinte de Consiliu Director in formula noua si vom stabili impreuna prioritatile. BRAT implineste anul acesta 20 de ani si are nevoie de o imagine improspatata, proiect demarat deja de fosta conducere, pe care il vom lansa curand. Voi incerca sa imi aduc contributia aici, sa nu fie vorba doar de un logo nou, ci si de o abordare mai dinamica a rolului si locului asociatiei in ecosistemul media local.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related