[Flori, fete, feminism] Alina Stanciu: "Atata timp cat noi, femeile, ne pozitionam pe o treapta inferioara fata de sexul opus, ne cream singure, mental aceasta bariera"

[Flori, fete, feminism] Alina Stanciu: "Atata timp cat noi, femeile, ne pozitionam pe o treapta inferioara fata de sexul opus, ne cream singure, mental aceasta bariera"

Se vorbeste intens despre egalitatea de gen, dar sa schimbi lucrurile, asta e mai greu, crede Alina Stanciu, Managing Partner JustAd. #metoo a scos la iveala nedreptati sunt fantastice. Dar cat de importanta a fost miscarea in Romania?

Ca orice "stire" a creat un val urias de reactii imediate, ca apoi sa se dezumfle ca un balon. Daca nimeni nu a mai alimentat cu picanterii, oamenii si presa au catalogat deja actiunea la "deleted".

Alina imbratiseaza miscarile de empowerment ale brandurilor, cand sunt facute sincer si nu vin de dragul trendului. Despre feminism, campanii sociale si barbati, in randurile de mai jos.

 

Conversatia despre drepturile femeilor 

Despre egalitatea de gen si feminism se vorbeste deja intens de foarte mult timp. Daca lucrurile se schimba atat de repede... greu de zis.

Miscarile de empowerment ale brandurilor sunt bine venite atat timp cat sunt facute sincer si nu de dragul trendului. Abia atunci ar fi cu adevarat empowering.

De participat activ la discutii despre feminism, nu as putea spune ca o fac. Sunt membra mai multor organizatii de business cu member exclusiv femei, dar si a organizatiilor mixte. Incerc sa imi creez un echilibru, observand si actionand daca si unde cred ca am valoare adaugata, fara a imbratisa in mod evident un trend.

 

Cui ii e frica de feminism

Nu faptul ca evita cuvantul feminism, ci ca sunt concentrate in a fi ele insele, asa cum sunt de fapt, unice si fantastice. Sunt mai degraba adepta faptului ca atat timp cat noi, femeile, ne pozitionam pe o treapta inferioara fata de sexul opus, ne cream singure, mental aceasta bariera. Ceea ce noi gandim despre noi este ceea ce transmitem in exterior si ceea ce exteriorul va lua de drept.

Eu cred cu tarie ca toti suntem unici, si ca in business nu trebuie sa gandim in termeni de feminin sau masculin ci de competente, performanta si implicare. Ca fiecare din noi are atuuri diferite. Perfect, sa le exploatam la maxim.

Da, noi femeile suntem mai emotionale si de regula deciziile sunt mult mai bazate pe instinct, in timp ce de partea cealalta domnii sunt mai logici si actioneaza mult mai axat pe mental. Asta ne face mai presus pe unii fata de altii? In niciun caz. Fiecare din noi isi poate exersa abilitatile, creand un echilibru permanent intre emotional si mental.

Si mai cred ca, daca am gandi si transmite in exterior doar in termeni de capabilitati si expertiza, atunci s-ar crea mult mai usor aceasta egalitate de sanse. Stii cum este? 

 

#metoo

#metoo sau orice alte initiative care scot la iveala, de fapt, nedreptati sunt fantastice. Cat de importanta a fost miscarea in Romania? Ca orice "stire" a creat un val urias de reactii imediate, ca apoi sa se dezumfle ca un balon. Daca nimeni nu a mai alimentat cu picanterii, oamenii si presa au catalogat deja actiunea la "deleted".

#metoo in jurul meu nu a fost extrem de activ. In cercul social restrans nici macar o stire. In publicitate, in afara de binecunoscutul "scandal" nu am interferat cu alte cazuri. Ca efect in acest moment, cared ca este mult diminuat decat ar fi trebuit sa fie, daca nu ar fi disparut si aceasta miscare ca orice alta care genereaza doar soc imediat, nu si consistenta. Pentru a crea consistenta trebuie sa existe nu o miscare sau doua ci o sanctionare permanenta a unor astfel de situatii.

 

Miscarea pentru egalitatea de gen 

Si in industria noastra, ca si in altele, cred ca sunt atat de multe femei talentate care au reusit sa depaseasca aceasta bariera si care sunt in pozitii de top management. Au reusit acest lucru demonstrandu-si capacitatile de leadership si profesionalismul indiferent de situatie.

 

Inflatie de campanii sociale?

Spuneam mai devreme de trend. Asta demonstreaza ca este un trend si brandurile incearca sa profite de acest lucru. Pe de o parte este normal sa o faca, as acum exploateaza si alte trenduri sau miscari. Nu stiu daca sunt prea multe sau prea putine. Stiu doar ca nu am vazut campanii sociale care sa aiba barbatii in prim plan. Oare de ce?

 

In Romania

Cred ca Romania nu face exceptie de la situatia globala. Nu as vrea sa dau un singur nume pentru ca sunt convinsa ca fiecare campanie sociala care are in prim plan femeia a fost gandita in beneficiul acestora, cu intentii pozitive. Cele mai eficiente in schimb sunt cele care nu sunt doar de informare ci care au fie un call to action real fie au o finalitate cuantificabila, la final.

 

Cand lucrezi la o campanie legata de femei

Chiar daca lucrez permanent in crearea acelui echilibru intre emotional si mental/logic, sunt pe cat de pragmatica pe atat de emotionala. Poate ca am avut sansa sa nu lucrez la campanii dedicate strict femeilor si am scapat mai usor. Dar da, latura emotionala este prezenta in forme diferite in campanii care nu sunt doar despre femei. Doua campanii pe care in urmatoarele luni va invit sa le urmariti, cu puternic impact emotional dar si rational, care demonstreaza exact acest echilibru.

Cand am lucrat la Campania de Preventie a cancerului de col uterin "Alege Viata", latura emotionala a fost una semnificativa. Recunosc am plans cand am creat conceptul si copy-ul pentru spotul TV. La fel cum am plans sic and am creat una din cele doua campanii de care povesteam mai sus. Dar asta a fost la implementare, gandirea strategica de a folosi emotia, a fost una strict rationala.

 

Misoginismul din campanii

Sincer nu cred ca s-au schimbat dramatic prea multe. In schimb am vazut introdusi si cativa domni la spalatul rufelor. Poate ar trebui schimbata paradigma cu totul, pentru ca pana la urma realitatea fiecaruia este data de perceptia fiecaruia asupra aceluiasi lucru sau aceleiasi situatii.

 

Cum ai sarbatorit 8 martie

Uff aici m-ati prins. Nu prea sarbatoresc 8 Martie cum nici 1 Martie sau 14 Februarie. Si nu pentru ca nu cred in 'girl power", ci pentru ca am alta perceptie. Cred ca zilnic trebuie sa ne bucuram de faptul ca suntem femei, ca suntem diferiti, si putem crea momente unice pentru suflete unice fie ele pentru a celebra feminitatea sau iubirea. Sunt femeie zilnic si iubesc zilnic deci sarbatoresc zilnic aceste lucruri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related