Pentru a marca inca o data importanta experientei user-ului in relatie cu brandurile si fara a parasi aria digitalului, Syscom Digital a oferit participantilor la Digital Marketing Forum noi posibilitati de interactiune creativa si brand engagement la standul Experiential by Syscom Digital organizat pentru eveniment, unde participantii au avut la dispozitie experiente realizate pe display-urile speciale 3D, device-uri cu componente multisenzoriale si totemuri interactive. Cei peste 300 de specialisti de marketing prezenti la eveniment au avut astfel posibilitatea sa experimenteze si sa intre in contact direct cu inovatia tehnologica prin intermediul produselor digitale create pentru a oferi experiente de brand memorabile, imbinand interactiunea la fata locului cu share-abilitatea ce o permite mediul digital.
Prin divizia de proiecte speciale infiintata in 2015, agentia Syscom Digital, specializata in proiecte de consumer interactions, amplifica interactiunea dintre brand si consumatori si aduce noi perspective in comunicarea dintre acestia prin implementarea proiectelor de digital experiential marketing cu componente inovative si device-uri personalizate, ce duc experienta la cel mai inalt grad de memorabilitate pentru branduri.
„Tehnologia interactiva OOH interconectata cu mediul online este una dintre cele mai eficiente si creative metode de a-i conecta pe consumatori si de a creste interactiunea acestora cu brandurile. In ziua de astazi cand online-ul este mediul foarte frecventat de catre populatia activa, experientialul devine o metoda excelenta de a genera continut, ducand la alt nivel UGC-ul. Contentul generat de catre utilizator nu mai este doar despre el, consumatorul, ci despre el si brand. Practic orice activare experientiala pe care o dezvoltam are ca si finalitate generarea de continut atat offline, cat mai ales online. Consumatorii nu mai sunt “vanati” sa participe la activitatile promotionale, ci, prin simpla atractivitate a activarii, devin singuri interesati si isi doresc sa exploreze ei insisi experientele de produs.”, explica Maia Novolan, managing director Syscom Digital.
La Digital Marketing Forum participantii au testat mai multe device-uri interactive si indiferent de experienta pe care au incercat-o, fie prin scanare de QR coduri, fie intrand in competitii de tip joc sau interactionand cu produsele de pe raftul interactiv RFID Digital Retail Solution, la final s-au inscris in “TombolaAntrenament” a evenimentului. Au putut astfel castiga numeroase premii, de la kit camera actiune, la bratara fitness sau boxa Bluetooth & powerbank, precum si zeci de alte produse oferite de clientii agentiei.
Pe langa participarea la tombola, totemurile touch interactive le-au oferit participantilor experiente de gaming amuzante si creative. Fie ca faceai parte din echipa Clientului, fie din cea a Agentiei, jocul interactiv de tip ping-pong Client-Agentie a fost distractiv, mai ales din perspectiva elementului-surpriza al jocului: Clientul castiga intotdeauna :).
Photo-booth-ul senzorial a fost apreciat si testat mai ales de participantele care s-au bucurat de o experienta interactiva cu “pletele in vant” recreand look&feel-ul unei sesiuni foto profesioniste, mai ales ca la final te alegeai si cu imaginile dorite si captate in timpul interactiunii, atat ca fotografie de album printata, cat si ca gif sau video slow motion primite sub forma de link personalizat prin SMS si e-mail, tocmai bune pentru share in social media.
Pasul firesc in dezvoltarea si imbunatatirea activitatilor de interactiune cu consumatorii sunt actiunile de tip digital experiential marketing, care genereaza nu doar continut, word-of-mouth si viralitate online, dar si un set de stari pe care marketingul traditional nu le atinge: emotii, apropiere de brand, cunoasterea produsului intr-un context placut, legaturi emotionale deosebite si memorabile, care au ca rezultat final loialitatea consumatorului pe termen lung. Indiferent de piata pe care activeaza brandurile, studiile arata cifre similare: peste 70% dintre consumatori au o impresie mult mai buna dupa ce au au avut o legatura de tip experiential cu un brand si peste 90% dintre acestia (fie clienti anteriori ai brandului, fie ai competitorilor) sunt dispusi sa cumpere produsul sau marca respectiva indiferent de optiunea avuta anterior.
“Mizam pe faptul ca piata din Romania va adopta la nivel tot mai larg activarile digitale de tip experiential marketing care au un succes indiscutabil pe pietele in care experientialul nu mai este doar ceva inovativ, ci o componenta fireasca din pool-ul de activitati de marketing, motiv pentru care noi investim permanent in tehnologie, in infrastructura si device-uri de ultima generatie.
Ne dezvoltam atat la nivel de know-how pe componenta de dezvoltare soft si aplicatii unde avem deja o experienta vasta inclusiv pe creatie, cat si la nivel de logistica prin recuzita de device-uri si tool-uri cu cele mai noi aparitii. Investim in prezent in videowall-uri interactive de dimensiuni mari, displayuri 3D si wall-uri animate, construim totemuri personalizate din care ecranul de tip touch este nelipsit, combinam cele mai interesante componente, de la senzori de tot felul, la Kinect, softuri cu capabilitati de recognition, proiectii interactive, componente RFID, constructii speciale din LED s.a.m.d.. Avem tot ce ne trebuie pentru a fi capabili sa punem in practica orice idei creative mai mult sau mai putin traznite venite de la clienti”, completeaza Maia Novolan.
Experential by Syscom Digital
Pentru a continua experientele declansate in mediul online de tip brand engagement, Syscom Digital dezvolta concepte creative autentice si mecanici de interactiune cu consumatorii de tip online2offline si oofline2online, cu focus pe rezultate (vanzari). Mecanismele de activare urmaresc fie aducerea consumatorilor din mediul online pentru a finaliza experienta (achizitia) in magazine, fie “ating” consumatorii in mediul offline (galerii comerciale, evenimente, localuri) si duc finalitatea in mediul online in functie de obiectivele directe ale responsabililor de brand. Agentia dezvolta proiectele in-house, utilizand device-uri digitale speciale – ecrane de tip touch, totemuri digitale, vitrine interactive, flote de tablete cu aplicatii mobile de brand enagement si de tip realitate augmentata, mecanisme cu componente Kinect, proiectii interactive, experiente video 360 s.a.m.d.
Din recuzita proprie a agentiei fac parte si infochioscuri special concepute pentru afisajul dinamic cu continut personalizat; diverse booth-uri experientiale senzoriale, totemuri Display Touch (TDT), dispozitive digitale interactive proiectate pentru a fi expuse in zone publice pentru brand engagement, proiectii interactive ce permit utilizatorilor sa interactioneze in timp real cu o imagine proiectata, ochelari VR care aduc in prim plan senzatiile puternice plasand utilizatorul in mijlocul evenimentelor, caruseluri foto 360°, dar si drone pentru activari de marketing „la inaltime".
Syscom Digital a gestionat pana acum proiecte digitale de tip Experiential Marketing la evenimente indoor si outdoor, la conferinte, in magazine si in galerii comerciale, aceasta fiind noua directie in care compania investeste.