În 2011, în Liban, Nadine Labaki (actriță și regizoare) mergea înainte, marcând o premieră pentru Johnnie Walker. Apoi, o femeie a mers și în Brazilia, anul trecut. Nu mai era o personalitate, ci o femeie obișnuită, care devenea personaj. De unde s-a ajuns la concluzia că și femeile pot să meargă înainte. Suntem puțin ironici, deși știm că nu ar trebui. Astfel de demersuri ale brandurilor sunt necesare pentru a câștiga normalitatea (de care avem nevoie, cum spuneam și aici). Continuă să fie ironic, totuși, că atunci când femeile ajung lângă personaje iconice masculine, inițiativa e privită ca o știre spectaculoasă.
Dar dezbaterea despre empowerment e în toi și nu o rezolvăm noi acum. Aducem doar știri de pe front.
După cele două premiere cu femei, brandul Johnnie Walker adaugă acum și o femeie, alături de celebra ilustrație cu bărbatul care merge pe etichetă. O face pentru a continua conversația despre egalitatea de gen, după cum spune reprezentanții companiei.
Eticheta “Jane Walker Edition” va debuta în martie, cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii. Iar compania va dona un dolar pentru fiecare sticlă vândută unor ONG-uri care militează pentru drepturile femeilor. Campania e creată de Anomaly.