Mulți dintre noi ne bucurăm de afecțiune în această perioadă a anului, fie că dăruim cadouri, fie că doar transmitem un gând către cei dragi.
Pentru chirurgii cardiologi aduși în misiuni medicale de către Asociația Inima Copiilor la secția de cardiochirurgie pediatrică de la Marie Curie și specialiștii români atât de dedicați, luna iubirii se intinde tot anul și înseamnă o luptă asiduă pentru salvarea vieților copiilor cu malformații cardiace congenitale.
Din păcate, în România, din cei peste 1500 de copii cu boli cardiace care ar trebui să fie operați în fiecare an, mai puțin de jumătate chiar ajung să fie operați. Asociația Inima Copiilor îi ajută pe aceștia printr-o serie de misiuni medicale: medici străini îi operează pro bono pe cei mici, alături de specialiști români. Deși se depun toate eforturile, numărul misiunilor este insuficient, iar sute de copii încă se află pe lista de așteptare.
Cu un istoric însemnat în zona cauzelor sociale și cu inima deschisă, noi, Mercury360, ne-am alăturat acestei lupte, printr-o donație ce a acoperit costul câtorva operații. Însă, „câteva” înseamnă prea puțin. Ne-am dorit să ducem mai departe dorința de a face bine. Am vrut să vedem copiii de la Marie Curie. Imediat ce am pășit înăuntru, ni s-a strâns inima. Atunci am realizat cât de diferită este realitatea noastră, de afară, de realitatea dintre zidurile spitalului. Brusc, „hai să facem bine” a devenit puțin, mult prea puțin. Am plecat în tăcere, dar cu dorința de „a face mai mult”.
Într-o mare de cauze și drame care urlă după atenția și ajutorul nostru, aveam nevoie de o idee puternică și de o abordare nouă. Ne apropiam cu pași repezi de „luna iubirii” și atunci ne-am dat seama că, inima, cel mai utilizat simbol, poate susține cauza Asociației Inima Copiilor. Am decis atunci să creăm un produs, o inimă imperfectă, o reprezentare metaforică a inimii copiilor cu afecțiuni cardiace.
Aveam acum nevoie să o aducem la viață și așa, cu ajutorul Laurei Leonte de la Cosânzeana, inima imperfectă a devenit o broșă de lemn pe care, pentru a o întregi, trebuie să o coși, iar apoi să o porți.
Tot profitul rezultat din vânzarea acestor broșe merge către Asociația Inima Copiilor.
Nu ii putem înlocui pe specialiștii care ii operează pe cei mici, dar, achiziționând kit-ul de pe inimicusute.ro poți ajuta și tu Asociația Inima Copiilor să organizeze și mai multe misiuni medicale, să salveze și mai mulți copii.
Poți ajuta și mai mult prin participarea sau organizarea unei șezători în care să cumperi și să coși inimi alături de alți donatori.
"De câteva săptămâni dăruim timp, efort și suflet pentru ca această campanie să prindă viață. Mulțumim colegilor, prietenilor, partenerilor și clienților noștri pentru suport, pentru implicare, ne bucurăm că lista e lungă și ne dorim să crească în continuare!", Mihaela Bourceanu (Client Service Director, Mercury360).
"170 de copii au fost salvați in 2017 în Secția de Cardiochirurgie de la Marie Curie pe care am construit-o din donații. Sute de copii rămân pe lista de așteptare. Lista aceasta de nume pare ceva abstract, dar copiii sunt reali, sunt mulți și au mare nevoie de noi! Cei care vor cumpăra și purta o inimă cusută ne ajută să creștem numărul de operații, să salvăm mai mulți copii! Lor și inimoșilor de la Mercury360 si Cosânzeana, care au gândit tot proiectul acesta, le mulțumim din toată inima!", Alexandru Popa (Președinte Asociația Inima Copiilor).
"Suntem profund emoționați de însemnătatea proiectului care ne-a fost încredințat. Se potrivește atât de bine cu misiunea noastră încât pare un basm. Impactul social este multiplicat până la ceruri pe 3 direcții: îi încurajăm pe românii de la oraș să păstreze tradiția cusutului, am mai angajat o persoană din sat datorită campaniei și ajutăm pentru salvarea vieților unor copiii. Suntem recunoscători că am fost aleși să ajutăm la transformarea artizanatului în speranță la viață, a artizanului în chirurg metaforic.", Laura Leonte (fondator Cosânzeana)
Te așteptăm și pe tine pe inimicusute.ro, să cumperi un kit și astfel să donezi pentru ca inimile a sute de copii să bată în continuare!
Hai să coasem inimi pentru inimi!
Echipele participante:
Asociația Inima Copiilor: Enona Chiriac, Alexandru Popa, Robert Miklos.
Cosânzeana: Laura Leonte și cosânzenele sale de la Aninoasa, Dambovița.
Mercury360: Alexandra Jitărel – copywriter, Andreea Roșcan – Art Director, Liviu Țurcanu – Creative Director, Loredana Hatingher – Account Manager, Diana Carla Benea – Senior Account Manager, Mihaela Bourceanu – Client Service Director, Cristina Iacobu – Jr. Activation Manager, Alex Moldoveanu – Activation Area Coordinator, Andreea Mangu – Production Manager, Liviu Tănase – DTP Manager.
Outbox: Andrei Busuioc – Digital Art Director, Andreea Siran – Digital Copywriter, Sonia Ardelean – Digital Copywriter, Andrei Sagatovici – Media Planner.
Mulțumiri din inimă merg și către MME, Andrei Mândru – Regizor, Florin Neagu – Producție, Ruxi Stănescu – Post-producție și către actorul Petru Ciobanu, nu am fi reușit fără voi.