The Mansion Advertising a realizat rebrandingul pentru Regio - Programul Operațional Regional (POR), cel mai vast program de finanțări europene din România, care acoperă cea mai mare varietate de obiective tematice în domenii-cheie pentru dezvoltarea regională.
După o analiză aprofundată a brandului Regio – context socio-economic, analiza percepției publicului, contextul național, comunicarea acestuia în diverse medii, analiza competiției - The Mansion Advertising a realizat strategia de rebranding cu ajutorul căreia Regio și-a propus să înregistreze, până în 2023, sfârșitul perioadei actuale de alocare, o creștere de 60% a gradului de cunoaștere în rândul publicului
“Am fost încântat de inițiativa partenerilor din cadrul Autorității de Management a Regio, aceea de a duce acest proiect strategic la nivelul următor. Rebrandingul Regio a reprezentat o provocare pentru The Mansion Advertising, având în vedere anvergura acestui program de finanțare, notorietatea pe care și-a câștigat-o deja și importanța pe care o are pentru dezvoltarea României. Totul a fost posibil datorită unei echipe dedicate și profesionalismului de care au dat dovadă partenerii de la autoritatea contractantă”, a declarat Victor Pantea, managing partner The Mansion Advertising.
În realizarea rebrandingului Regio, având în vedere multitudinea de axe prioritare acoperite și publicul extrem de divers, The Mansion Advertising a avut în vedere comunicarea scopului lor comun: dezvoltarea regională. Agenția a luat în calcul rezultatele studiilor efectuate păentru măsurarea gradului de conștientizare și nivelului de informare al publicului țintă, avantajul competiției pe anumite sectoare, tendințele actuale în branding și în comunicarea de identitate, dar și problemele de natură birocratică și tehnică a produsului de finanțare.
The Mansion Advertising împreună cu echipa de proiect din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, a constatat că brandul are nevoie de un logo facelift, care să fie mai prietenos, mai actual; de păstrarea numelui, deoarece acesta beneficia de notorietate, care să reflecte cea de-a doua etapă a programului; de strategii de comunicare de brand actuale în mediul online; de schimbarea “tone of voice” și a vizualului, pentru ca acestea să fie atractive, ușor de înțeles, prietenoase.
“În căutarea unei identități vizuale optime, am realizat multe variante până la soluția finală: un simbol direct şi clar, cu declinări pentru fiecare regiune, culori mai puternice și o imagine generală optimistă”, a precizat Bogdan Csapo, Creative Director The Mansion Advertising.
Noul Regio reprezintă o continuare a vechiului brand, varianta 2.0: un logo modern și vechiul slogan integrat în logo care transpun brandul în cea de-a doua etapă de viaţă. Simbolul stilizat în litera “o” reprezintă un buton de “ON”, cu ajutorul căruia pornim un dispozitiv electric, îl alimentăm cu energie, cele opt regiuni fiind reprezentate prin cele opt elemente grafice din simbol. În funcție de regiunea care utilizează logo-ul, numele acesteia va apărea sub simbol. Noul logo Regio este uşor de înţeles de public, răspunde nevoii acestuia de a diferenţia cele două identități vizuale în funcţie de cele două etape ale Regio, fără, însă, a pierde esenţa.
Poziţionarea ca lider a programelor europene este acum bine definită şi corespunde cu percepţia publicului. Noul brand Regio reprezintă startul pentru cea de a doua etapă, butonul de pornire a motorului de finanţare, fără, însă, a pierde din imaginea şi awareness-ul vechiului brand Regio.
Prin acest proces de rebranding, The Mansion Advertising și-a dorit ca Regio să devină un brand mai puternic, mai clar, mai consecvent și cu un awareness mai ridicat. Baza acestui proces este dată de vechiul brand, însă noua imagine reflectă mai exact POR 2014-2020. Împreună cu poziţionarea și tonul din comunicare, a fost creat brand unitar și consecvent, s-a dat un restart puternic pentru un program la fel de puternic.