Despre Children's Museum, ultima productie interactiva Colorbitor. "Dincolo de advertising, ne atrage in continuare colaborarea cu institutii de arta"

Despre Children's Museum, ultima productie interactiva Colorbitor. "Dincolo de advertising, ne atrage in continuare colaborarea cu institutii de arta"

Anul 2016 a fost unul bun pentru Colorbitor si cei care-l cresc, dar noi am vrut sa stim exact *cat* de bun si de ce. Asa ca l-am scos la tabla pe Daniel Gontz, Directorul Creativ al media lab-ului. Ne spunea atunci Daniel ca "nu exista piata pentru instalatii interactive in Romania". Zilele astea, am facut un follow-up rapid cu el si suntem bucurosi sa raportam ca s-au mai schimbat chestii de atunci si pana acum:

A inceput sa apara o crestere pe zona de AR/VR si un interes crescut pentru AI powered devices.

Intre timp, echipa Colorbitor a deschis un birou la Amsterdam. Pentru ca, dincolo de advertising, oamenii de acolo sunt interesati de proiecte alaturi de institutii de arta, "dar in Romania nu vedeam nivelul de bugete necesare".

Cel mai recent proiect este Children's Museum, dezvoltat pentru Louvre Abu Dhabi , care a durat 6 luni pentru a fi implementat si a implicat echipa de programare, plus echipa de creatie content vizual.

O parte dintre instalatii au fost colaborative, combinand lucrarile create de copii in workshopuri. O parte au augmentat anumite obiecte cu stiluri diferite de design, fie prin expunere prin comparatie fie prin interactiune si customizare.  

Ne spune mai multe Daniel despre acest proiect al carui scop principal este acela de a ajuta copiii sa priveasca arta in diferite forme si de a-i ajuta sa descopere exponate in moduri suprinzatoare.

 

Biroul din Amsterdam

Conservatorismul din piata romaneasca ne-a facut sa cautam si alte piete. Dincolo de advertising, ne atrage in continuare colaborarea cu institutii de arta, dar in Romania nu vedeam nivelul de bugete necesare. De aici interesul pentru capitala designului, Amsterdam. Ne doream sa ne apropiem de studiourile de design de aici pentru a incepe colaborari noi. 

Astfel am inceput colaborari foarte stranse cu birouri de design expozitional din Amsterdam. Cred ca relatiile personale sunt foarte importante in aceasta cultura. Lumea incepe sa lucreze cu tine dupa ce au vazut ca ai facut ceva pe piata locala. 

 

Evolutia businesului

A fost un an bun cu o crestere naturala, clienti noi si provocari frumoase.

Proiectul anului in Amsterdam a fost Louvre AbuDhabi Children Museum; si in Bucuresti, Techroom Hospice Casa Sperantei.

 

Children's museum

Totul a pornit de la relatia nostra cu un birou de design din Amsterdam, ei ne cunosteau deja, lucrasem cu ei la expozitia lui Bosch si cea din Aruba. 

Ei au inceput sa ne spuna despre proiect inca din momentul licitatiei la care au participat. In momentul in care s-a finalizat partea de contracte intre ei si Louvre, am inceput si noi sa participam la sedintele de design si sa cautam impreuna cele mai bune solutii pentru proiectele propuse. 

Obiectivul fundamental al museului este de a invata familiile si copiii cum sa priveasca arta. Tinta noastra esta de a ajuta vizitatorii sa descopere exponate in moduri suprinzatoare, distractive si educative. 

Am introdus fiecare instalatie printr-o intrebare, care ii invita pe copii sa vina mai aproape, sa atinga obiectele. Am cautat o abordare prin care sa depasim clasicul muzeu in care doar te uiti la exponate.

 

Productia celor 8 instalatii 

Implementarea a durat circa 6 luni, a implicat echipa de programare si echipa de creatie content vizual. O parte dintre instalatii au fost colaborative, combinand lucrarile create de copii in workshopuri. O parte au augmentat anumite obiecte cu stiluri diferite de design, fie prin expunere prin comparatie fie prin interactiune si customizare. 

Am creat animatii care ii duceau pe copii printr-o poveste pe care si-o dezvaluiau singuri in functie de alegerile facute, accentuand procesul de invatare prin implicare directa. Instalatii interactive cu diverse fenomene optice, de exemplu, crearea unor culori noi prin mixul culorilor primare.

Nu stim inca cifre, insa tot ce pot spune este ca se folosesc la greu. Proiectele au fost primite cu mare entuziasm de catre copii. Se genereaza zilnic sute de desene colaborative. 

 

Planuri pentru 2018

Avem cateva proiecte in cercetare si dezvoltare pe care intentionam sa le lansam ca businessuri separate.

Continuam cercetarea si dezvoltarea pentru maturizarea unor tehnologii inca in fasa si incercam sa intuim urmatoarele trenduri in aplicabilitate comerciala. Fie ca vorbim de AI, machine learning, zona de content vizual, VR sau AR, continut generativ, instalatii de toate felurile si formele, pe care vrem sa le aducem in advertising, muzee, teatre si mai orice zona cu potential de business.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related