Despre creativitate, in primii trei ani de Digital Friday

Despre creativitate, in primii trei ani de Digital Friday

In general, companiile atrag de partea lor oameni de marketing si comunicare. Foarte rar, intalnesti departamente de creatie la client. Asa incepe povestea noastra.

Digital Friday a pornit la drum acum trei ani, trecand direct de la client la agentie, in sens invers. Este un drum atipic pentru piata locala, dar de mare ajutor pentru a face diferenta. Sunt trei ani in care experienta de partea cealalta a barierei a ajutat si a sustinut un business pornit cu capul in nori, dar cu o gandire cu picioarele pe pamant.

 

Pe scurt, cum abordam creativitatea la Digital Friday:

1. Intelegem clientii si task-urile care au sens pentru clientii nostri (chiar daca, uneori, par absurde pentru noi)

Avand perspectiva lucrului la client, ne dam seama de importanta task-urilor pentru client, indiferent de complexitatea lor. Stim ca exista niste obiective si masuratori dincolo de creativitate si incercam sa vedem lucrurile in ansamblu, nu doar ceea ce intra in gradina noastra.

 

2. Scoatem creativii dintre cei patru pereti.

In general, departamentul creativ este unul stand-alone, nimeni nu are voie sa il atinga :).  La noi, creatia nu este izolata, ci lucreaza intr-o echipa extinsa, intelegand toate etapele unui proiect, nu doar ceea ce tine de concept si de idei creative. Ajuta super mult, ca si creativ, sa ti se explice cum ajung ideile tale sa prinda forma si cum targetezi cu ele publicul tinta.

 

3. Transformam ziua de vineri in zi de learning.

Digital Friday este un mix intre proiecte de digital si de learning, care ne ajuta sa crestem si sa fim tot timpul updated. Vinerea este cea mai cool zi a saptamanii, este ziua in care ne reincarcam bateriile pentru saptamana care urmeaza si ne gandim la petrecerea din weekend. Pe langa task-uri, este ziua in care socializam, radem mai mult si invatam impreuna. Si aici nu vorbim doar de exercitii care stimuleaza creativitatea, vorbim de intelegerea domeniului in ansamblu: impreuna cu colegii de la The Good Company organizam training-uri interne de public speaking, vorbim despre ultimele tendinte in tehnologie, despre ce inseamna un plan de marketing si comunicare si care este rolul nostru in crearea lui, etc. Aparent, par extra-info care doar incarca mintea unui creativ insa, din punctul nostru de vedere, sunt exact informatiile de care are nevoie pentru a nu fi creativ de dragul creativitatii.

 

4. In joaca sau nu, ne dezvoltam abilitatile de creativi si le extindem catre noi zone

Chiar daca, zi de zi, crearea de materiale vizuale ne ocupa o mare parte din timp, suntem deschisi catre noi zone pe care le experimentam. In 2017, am dat startul unor proiecte in zona video, lucrate 100% in-house, in agentie. And this is just the beginning :).

 

5. Creativitatea este o lupta pe termen lung si suntem constienti de asta

Nu exista solutii instantanee pentru a fi creativ, nu asteptam solutii pentru a deveni mai buni. Singurul mod de a invata este prin incercare si eroare, nu degeaba se spune ca este 1% talent, 99% transpiratie. O idee buna, fara o implementare pe masura, valoreaza aproape zero. Este foarte usor sa gasim scuze de genul: brieful a fost groaznic, bugetul este prea mic, am facut ce a zis account-ul, n-am avut timp, clientul a refuzat cele mai bune idei si lista poate continua. Este mult mai greu sa ne asezam din nou la birou si sa propunem ceva cu adevarat valoros pentru client si pentru proiect in sine. Dar asta facem. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related