Si-au inceput istoria in 2002 ca agentie de BTL, activitatea principala fiind atunci creatia si implementarea campaniilor promotionale in sectorul FMCG.
“Am evoluat foarte mult, motorul principal al performantei fiind dorinta de a inova, de a implementa mecanisme noi, cu adevarat eficiente. Simteam nevoia organica din piata de a crea strategii si abordari consistente in ce priveste comunicarea directa cu consumatorii, care devenisera mai selectivi, mai interesati de calitate, de beneficiile produselor si, in acelasi timp, mai reticenti la avalansele de reduceri care nu aduceau o valoare adaugata reala stilului lor de viata.”, detaliaza Cristina Iliescu, Group Account Manager.
In 2006-2007, s-a cristalizat foarte bine si diferentiatorul Clock, moment cand a fost lansat conceptul de CONSULTANTA 121, concept primit cu bratele deschise de catre clienti, mare parte companii multinationale interesate in aceeasi propozitie de awareness, vanzari si eficienta a costurilor. 2007 a fost deasemenea anul in care s-a demarat primul proiect national de consultanta 121 pe segmentul de beauty, alaturi de clientul agentiei de la momentul respectiv, Procter&Gamble.
“Ne-am adaptat perfect fenomenului de transformare a consumatorilor in shopperi si am fost prima agentie care a inceput implementarea sustinuta a campaniilor cu o componenta importanta de “educare” a consumatorului din FMCG si proaspatul nostru concept de consultanta 121 s-a potrivit ca o manusa.”, adauga Cristina Iliescu.
De atunci si pana in prezent Clock se poate lauda cu multe proiecte de 121, in domenii de activitate total diferite: auto, electro-IT, constructii, cosmetice, food si altele, care au adus rezultate remarcabile, depasirea cifrelor de vanzari promise, momente memorabile, insa cel mai important, cu faptul ca au reusit sa shifteze calitatea comunicarii brandurilor pe un segment inca bazat pe “discount/cadou/reducere”.
Ce este acest program de consultanta 121 si cu ce vine in plus?
“Simplu de povestit si complex de implementat. Analizam brieful clientului, discutam strategia generala a brandului pe care o desfacem in bucati, analizam segmentul de consumatori caruia se adreseaza si “croim” puntea dintre produs si consumator. Aici intervine complexitatea fenomenului si aici se vede si unicitatea acestui program pentru ca este un tool cu ajutorul caruia simplificam mult flow-ul comunicarii promotionale obisnuite.
Focusul este pe calitatea si complexitatea informatiei din mesajele pe care le livram si crearea memorabilitatii de brand exact in momentul si la locul achizitiei. Abordarile au tactici bine stabilite in functie de branduri, produse si asa mai departe.”, declara Alexandra Ionescu, Client Service Director.
Evolutiv a urmat varianta 2.0 a acestui program de consultanta 121, program derulat pentru, in numele si alaturi de British American Tobacco, in care agentia s-a focusat mult pe detaliile care fac tabloul general al imaginii brandului in fata consumatorilor.
“Abordam strategic diferit fiecare canal in parte si suntem foarte atenti la calitatea comunicarii. Primeaza felul in care concepem abordarea si contextul de livrare a mesajului pentru ca este crucial sa discutam, prin cei peste 300 de Brand Ambassadori, “pe limba” fiecarui consumator in parte astfel incat experienta cu brandul ales sa fie cu adevarat memorabilia. Este un proiect amplu, cu statut de permanenta, cu adevarat complex, pe care in dezvoltam si il upgradam permanent de aproximativ 10 ani. Cu siguranta la momentul acesta, este cel mai longeviv si cel mai puternic proiect de acest fel din piata.”, detaliaza Laura Tudorache, Group Account Manager.
Dorinta de awareness, produsele de calitate, viziunea clientului si standardul foarte ridicat al livrabilelor Brand Amabasadorilor, au dus si duc in continuare la rezultate incredibile: ~ 60% Market Share intr-o piata supusa schimbarilor de la o zi la alta, dezvoltarea de platforme de comunicare proprii, evenimentele organizate cu un public de peste 50000 oameni, vorbesc de la sine cand este vorba de rezultate performante si Program de Consultanta 121 cu adevarat de success, fiind chiar cartea de vizita Clock in acest moment.
“Pe langa un efort sustinut si bine coordonat, succesul stim ca vine si din alte instante mai putin vizibile: din gandire strategica, eficientizare a proceselor si foarte important, din sentimentul de parteneriat real si family spirit-ul pe care il infuzam in fiecare lucru pe care Clock Advertising il face si in fiecare relatie dintre oamenii din agentie.”, continua Laura Tudorache.