Dragoș Rusu dă un refresh la The Attic Magazine: "Am decis să trecem site-ul printr-un proces complet de redesign"

Dragoș Rusu dă un refresh la The Attic Magazine: "Am decis să trecem site-ul printr-un proces complet de redesign"

S-au strâns la un loc câțiva prieteni și au făcut echipă editorială. Interviuri, recenzii, podcasturi, articole de la festivaluri de muzică - au luat-o-n serios chiar de la început. Așa începea anul trecut Dragoș Rusu povestea proiectului The Attic, o revistă online creată împreună cu fratele lui, Andrei.

Au trecut 3 ani și-un pic, timp în care au strâns o arhivă de materiale consistentă și au gândit și organizat un festival: două ediții de Outernational Days, sub umbrela The Attic. Dar parcă era momentul pentru un refresh. Am povestit despre asta cu Dragoș. Și am aflat că scopul revistei nu se schimbă. Analiza întreg mediului muzical și a influențelor socio-culturale rămân pilonii în jurul cărora se desfășoară acțiunea. Cât despre direcția editorială, planul e să:

”(...) balanseze mult mai bine analiza și investigația, în raport cu produsele culturale pe care le prezintă și să urmărească anumite teme generale trimestriale care se vor regăsi într-o mai mică sau mai mare măsură în conținutul publicat.”

Toate astea, pe o platformă cu o interfață cu alt colorit și mai user-friendly. De menționat că această versiune a platformei a primit finanțare de la AFCN, în urma unui concurs de proiecte editoriale new media. Cu prima temă abordată - Failurile - lucrurile au început deja să o ia din loc. Trebuia, având în vedere că echipa de contributori cuprinde în jur de 25 de oameni, de prin mai multe colțuri ale lumii: Chicago, Londra, Kiev, Berlin, Los Angeles, Viena, Beirut. 

Așadar, The Attic v2 s-a acomodat deja cu refreshul primit și are în plan ca în viitorul apropiat să devină un business autosustenabil. 

 

Schimbarea la față a The Attic

The Attic este o platformă de analiză, studiu, reprezentare, arhivare și diseminare a unor produse culturale muzicale specifice, disponibilă sub forma unei reviste online în limba engleză.

Deși subiectul comun este muzica, scopul nostru este de a transcende mediul și de a investiga modul în care sunetul este modelat de contextul socio-cultural specific. Ne interesează produsul autentic, original, inovator și cu substanță. Muzica este cel mai prezent mediu artistic de exprimare și cel mai ușor de asimilat de către culturi diferite.

The Attic urmărește cu precădere cazurile în care muzica nu a beneficiat de expunere în rândul publicului larg, în ciuda conținutului sau a tehnicilor inovatoare. Considerăm că o prezentare a acestor cazuri este mai mult decât necesară pentru a contribui la întregirea perspectivei asupra universului muzical și a reflexiei acestuia în cotidian.

După doi ani am decis să trecem website-ul printr-un proces complet de redesign (de la schimbat fonturi, logo-ul, culori, nuanțe, așezarea textului în pagină, așezarea pozelor în cadrul site-ului, etc) și funcționalitate mai facilă pentru utilizatori.

Odată cu o nouă interfață, am decis să ducem site-ul într-o direcție editorială care să balanseze mult mai bine analiza și investigația, în raport cu produsele culturale pe care le prezintă și să urmărească anumite teme generale trimestriale care se vor regăsi într-o mai mică sau mai mare măsură în conținutul publicat. Proiectul a fost câștigător în cadrul unei sesiuni de concurs de proiecte editoriale new media lansat de AFCN.

 

Direcțiile editoriale și temele

Prima temă pe care am decis să o explorăm este "Failure". Cum se ajunge la eșec? Există un proces prin care un potențial succes poate deveni un eșec? Ce înțelege fiecare persoană prin eșec? În ce măsură un eșec poate fi transformat într-un succes și viceversa? Cred că eșecul este o noțiune extrem de importantă și o temă extraordinar de complexă, despre care nu se vorbește aproape deloc în spațiul public. Eșecul are foarte multe tentacule. Poate fi fals sau adevărat și este adesea încărcat cu o doză de fatalitate, care îi și conferă de altfel acest aer aparte.

Ne-am propus să explorăm această temă și să o întoarcem pe toate părțile, să includem cât de multe perspective posibile venite de la oameni din domenii extrem de diferite. Astfel, avem deja publicate o serie de eseuri pe tema eșecului scrise de diferite persoane foarte importante pentru noi, precum Alan Bishop (US) și Sam Shalabi (Canada), ambii relocați în Beirut, muzicieni din clasa greilor, probabil unii din cei mai inspiraționali oameni pe care am avut ocazia să-i cunosc.

Pe lângă materialele care sunt încă în curs de realizare, la această serie de eseuri despre eșec a mai contribuit și doamna Margaret Beissinger (etnomuzicolog american și profesor la Universitatea din Princeton), iar chiar acum transcriu de zor la un interviu luat recent lui Mitoș Micleușanu pe tema eșecului.

Mai există un interviu consistent cu Eldritch Priest, scriitor și profesor de arte contemporane la Simon Fraser University din Canada, care identifică o estetică a eșecului în cartea sa Boring Formless Nonsense: Experimental Music and The Aesthetics of Failure. În plus, un colaborator din Londra vorbește într-un eseu despre un eșec al afectului în muzica clasică contemporană, iar muzicianul german Novo Line vorbește într-un interviu despre o perspectivă mai tehnică a conceptului de trial & error. Avem și niște mixuri pe tema eșecului în secțiunea Audio, nu ratați.

 

Contributorii

Lista de contribuitori la The Attic este numeroasă (20-25 de persoane), însă fluxul de conținut nu este atât de constant pe cât mi-aș dori, astfel încât să fie capabil de a produce un impact semnificativ.

Vestea bună e că în urma unui call editorial pe care l-am făcut toamna trecută, am găsit mai mulți colaboratori din toată lumea (Chicago, Londra, Kiev, Berlin, Los Angeles, Viena, Beirut). Iar invitația de a contribui pe plan editorial este deschisă oricui, atâta timp cât poate să facă distincția între Sun Ra, Sandra și San Proper.

Sub umbrela The Attic s-au adunat, de-a lungul a trei ani de existență și activitate, jurnaliști, artiști și specialiști din domenii artistice și creative, sociologi, antropologi, experți în comunicare, muzicologi, manageri culturali cu experiență relevantă și cu o afinitate asumată și probabil obsesivă pentru muzică și preocupați de nevoia de înțelegere a fenomenelor sociale care derivă din acest mediu atât de versatil.

 

Targetul

Întrucât website-ul este în limba engleză, avem vizitatori din întreaga lume. Iar noi ne adresăm, deopotrivă, tuturor iubitorilor de muzică din întreaga lume, fie ei tineri sau mai în vârstă, cu sau fără prejudecăți, dornici să descopere lucruri noi sau prinși cu capul într-o cutie, dornici să înțeleagă mai bine lumea în care trăiesc (cel puțin în raport cu muzica) sau pierduți în atemporalitate.

Ce îi unește pe toți aceștia? Muzica. Este cel mai prezent mediu artistic de exprimare și cel mai ușor de asimilat de către culturi diferite.

 

Posibilitate de business

Întreaga platformă The Attic poate fi considerată un business, căci operează juridic sub forma unei firme și dispune de mai multe produse culturale, o parte din ele deja autosustenabile, iar altele în curs de a deveni autosustenabile.

Deși ne luptăm adesea cu ideea că autosustenabilitatea în spațiul cultural românesc e o utopie, cred că o viziune clară a ceea ce vrei să faci, plus un mecanism eficient de pus în aplicare a viziunii, plus pasiune, toate acestea înving până la urmă. Asta e și adevărata provocare.

 

Așteptări de la The Attic v.2

Pe plan local, în România, The Attic își propune să devină un reper real pentru diferite tipuri de generații interesate de muzică și artele conexe, precum și de fenomenele sociale care derivă din aceasta.

Pe plan internațional, The Attic își propune să devină pe termen lung o instituție culturală cu impact, care înglobează mai multe tipuri de culturi și operează prin mai multe produse culturale, își propune să creeze punți între grupuri sociale diferite, să încurajeze și să sprijine debutul cultural, să încurajeze schimbul cultural internațional, cu preponderență în domeniul muzical.

Pentru acest an, ne propunem ca în cadrul The Attic v2 să mai explorăm încă două teme în plan editorial. În paralel, urmează să dezvoltăm niște proiecte noi, precum o rezidență de creație, și să le continuăm pe cele inițiate deja: a treia ediție a festivalului Outernational Days, seria de concerte Outernational, sesiunile de livestream de la postul de radio Intergalactic FM. Unul din obiectivele principale pe 2018 este ca întreaga platformă The Attic să devină autosustenabilă.

 

În viitorul apropiat 

În viitorul apropiat urmează să relansăm seria de livestream-uri pe Intergalactic FM. Întrucât o parte din noi va fi la festivalul CTM/Transmediale din Berlin, pe 3 februarie vom face un livestream din clubul Arkaoda, de la 8 PM - 12 AM, pe www.intergalactic.fm.

Avem multe materiale în lucru; interviuri, articole, mixuri. Și trebuie să găsim cât mai curând o redacție.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related