Creativii au intrat într-o nouă etapă conceptuală. Nu toți, bineînțeles. Aici, în România, femeile încă își petrec toată ziua curățând wc-ul și uitându-se la restul familiei cum mănâncă. Dar în alte părți ale lumii, acolo unde oamenii au timp mai mult să se gândească la chestii abstracte, pentru că nu completează sute de formulare de la ANAF și nici nu își petrec serile protestând, ei, acolo, pe planeta lor, au apărut semne firave a ceea ce noi numim reclame împotriva lor.
Mai întâi, spoturi despre nimic, apoi, de sărbători, reclame în care companiile de telefonie mobilă ne spun să nu ne petrecem timpul pe telefon, sau altele care ne spun să nu pierdem timpul în general, uitându-ne la reclame, sau reclame la companii auto în care se promovează alte branduri.
Și acum, un spot la Volvo, care încurajează oamenii să nu mai dețină lucruri sau, și mai rău, să nu mai fie sclavii lor. Mesajul de la finalul reclamei, făcută de Forsman & Bodenfors, este chiar acesta: "By not owning things, you are not owned by things."
Asta nu înseamnă că oamenii nu ar trebui să închirieze lucruri, ceea ce propune, de fapt, noul serviciu al companiei auto: