Olimpia Melinte, Ana Udroiu, Romina Sehlanec si Andreea Sovan. Prima data si-au spus ca vor sa lucreze impreuna. Si au scris un scurtmetraj. Cu sinceritate, despre culisele actoriei si prietenie, inspirandu-se din vietile si incercarile lor. Scenariul a umblat prin lista de prieteni o perioada, pana a ajuns la Andrei Gheorghe. El a spus ca e gata sa faca un serial. Independent, pe internet. Primul sezon vedea deja pe Youtube, iar al doilea este in pregatire.
Olimpia Melinte, actrita si scenarista, si Andrei Gheorghe, regizor si producator, povestesc drumul de la idee la serial: 30 de zile de filmare, cate 12 ore pe zi, 6 regizori implicati, buget din resurse proprii, o echipa de 40 de persoane. Reactiile arata ca a meritat.
Inspirat din viata
Olimpia: Primul rol al meu in cadrul serialului "Casting" a fost cel de scenarista. Impreuna cu Ana Udroiu, Andreea Sovan si Romina Sehlanec am pus bazele si am costruit universul acestui proiect, inspirandu-ne atat din vietile si incercarile noastre cat si ale prietenilor nostri, in ale actoriei.
Gina a fost construita de mine de la zero, mi-am dorit sa joc o naiva, o prostuta pierduta in ezoterie, yoga si un stil de viata sanatos, si asta mi-a fost si documentarea.
Am invatat multe, de la miscarea "rainbow hair" pana la citatele lui Osho si retete vegane, unele mi-au fost utile, altele m-au surprins, dar toate au reusit sa o transforme pe Gina Vieru intr-un om cat se poate de real si de aerian, in acelasi timp.
Un serial diferit
Olimpia Totul e special la proiectul acesta! Ca e scris de 4 actrite, ca e independent si e facut fix asa cum ne-am dorit noi, ca este despre prietenie, ca vorbeste despre lumea din culisele actoriei, ca e o felie de viata si, cel mai important: ca este sincer!
Ideea ne-a venit in clipa in care ne-am dat seama ca am vrea foarte mult sa lucram impreuna si uite asa, am scris un scurt-metraj, iar textul asta, dupa ce a facut inconjurul listei noastre de prieteni, a ajuns in mainile lui Andrei, iar el a spus ca e gata sa faca un serial daca si noi suntem gata sa dezvoltam ideea celor patru fete in 9 episoade. Zis si facut, dupa jumatate de an il puteti vedea pe canalul nostru de YouTube: Casting series.
Andrei: Ideea serialului a venit intr-un moment de maxima sincronicitate. Initial, Olimpia Melinte, Andreea Sovan, Romina Sehlanec si Ana Udroiu, cele patru actrite care interpreteaza personajele principale, au scris un scenariu de scurtmetraj.
Mi-au propus sa colaboram tocmai in perioada in care Diud planuia sa-nceapa sa dezvolte continut video original pentru online. Asa ca ideea lor mi-a dat idei.
Printr-o simpla discutie am transformat proiectul de scurtmetraj in primul serial romanesc de comedie 100% online. Chiar din ziua urmatoare, fetele s-au apucat de scris, iar noi am inceput productia.
A urmat o perioada intensa, dar foarte frumoasa. Energia si entuziasmul actritelor si numarul mare de oameni care au ales sa se implice in proiect au facut ca drumul de la idee la produs sa fie o calatorie productiva din care am invatat o multime de lucruri.
Cea mai grea parte
Olimpia: Momentele de indoiala, crizele, frica, toate setimentele astea le-am simtit, ca orice om la inceput de drum. Dar toate s-au spulberat in prima zi de filmare, cand am vazut o intreaga echipa care munceste la realizarea visului nostru, care intre timp devenise si al lor, atunci am inteles ca a fost bine ce-am facut pana acolo, si ca de aici inainte nu ne mai ramane decat sa ne bucuram si sa ne exploram personajele.
Cred ca proiectul asta pur si simplu trebuia facut, pentru ca toate s-au asezat in timp asa cum ni le-am proiectat.
Andrei: Procesul in sine a fost unul destul de intens. Am filmat aproape o luna de zile, in plina vara, de dimineata pana noaptea. Din perspectiva producatorului, as spune ca a fost putin mai dificil logistic. Avand 6 regizori implicati, a trebuit sa acordam fiecaruia dintre ei cate 3 zile de filmare si nu am putut filma intreg sezonul in functie de locatie. A fost o provocare.
Echipa
Olimpia: La filmari eram multi, n-am un numar, dar stiu ca toata lumea venea cu drag si curiozitate zi de zi. Pe set au fost doar oameni foarte tineri si pasionati, si atmosfera asta ne-a inspirat si ne-a prins tare bine!
Andrei: Am reusit sa angrenam peste 40 de persoane in proiect. In perioada in care s-au desfasurat filmarile, eram 20-25 de persoane on set, zilnic.
Am reusit sa vedem cu totii potentialul proiectului si asta ne-a apropiat mult. Cu multi dintre ei mai lucrasem inainte, cu altii colaborez pentru prima data. Fiecare dintre noi crede in potentialul proiectului si asta a facut lucrurile sa functioneze atat de bine.
Numele
Olimpia: Initial, numele propus de noi a fost "Calea victoriei", asta pentru ca am scris tot scenariul intr-un apartament de pe Calea victoriei si ni se parea ca ar functiona si din punct de vedere stilistic, fiind o metafora a incercarilor prin care trec protagonistele.
Andrei, producatorul nostru, nu era foarte convins de numele asta, asa ca am venit si cu altele, "Scheme urbane"," Fete misto", dar in cele din urma "Casting" a fost castigatorul, si, desi initial nu eram foarte convinse, acum am senzatia ca nu ar fi putut sa se numeasca altfel!
Andrei: In faza initiala, pe vremea cand avea forma unui scurtmetraj, CASTiNG se numea Calea Victoriei. Am trecut si prin ,,Scheme urbane’’, ne-am gandit si la ,,Fete misto’’. Anca Maco l-a botezat, intr-un final. A venit cu atat de multe argumente ca ne-a facut sa ne indragostim de el.
Finantare
Andrei: Intreg sezonul a fost produs din resurse proprii. Am ales sa fac asta pentru ca vad potentialul continutului video online de calitate si am simtit ca acest proiect va pozitiona Diud in zona asta.
Am calculat recent toata investitia si-am realizat ca banii si resursele implicate in CASTiNG ar fi mai mult decat suficiente pentru un lungmetraj.
Pe platoul de filmare
Olimpia: Filmarie au durat in jur de 30 de zile, dar ideal cred ca ar fi fost sa avem dublu. Lipsa fondurilor a fost resimtita, pentru ca nu am avut timpul necesar pentru a filma cat ne-am propus, am reusit sa filmam doar 8 episoade din 9, asa ca nu a fost asa simplu, dar faptul ca am lucrat intre prieteni, ca ne-am avut unii pe altii ne-a facut sa trecem mai usor prin greutatile unei astfel de productii.
Am filmat multe ore pe zi, intre 12 si 18, dar eram pregatite sa ne ducem visul pana la capat. Asa ca nu am simtit oboseala. Ci ne-am concentrat toata energia sa ducem proiectul asta pana la capat.
Andrei: 28 de zile am filmat la foc automat. Nu pot sa spun ca n-a fost obositor si ca experienta asta nu ne-a consumat foarte multe resurse, dar timpul petrecut impreuna si fazele funny de pe set ne-au hranit in tot acest timp.
Reactii
Olimpia: Cel mai frumos compliment a venit din partea unor colegi de breasla care ne-au spus ca in sezonu doi isi doresc si ei sa joace in "Casting". Pana acum am primit multe mesaje de sustinere, au mai fost si pareri contra, dar din toate am incercat sa luam ce e mai bun, ca pe viitor sa crestem si sa avem un produs mai bun.
Andrei: Am stiut de la bun inceput ca e un produs neobisnuit pentru online-ul romanesc. Desi ne doream foarte mult ca serialul sa fie bine primit, nu ne-am creat asteptari extraordinare. Cu toate astea, am avut parte de multe surprize. Multi oameni din industria de film ne-au scris si ne-au spus ca sunt interesati sa se implice in sezonul 2. Chiar si cateva televiziuni s-au aratat interesate de serial.
Publicul de pe YouTube este format deopotriva din femei si barbati, cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani. Ne urmaresc multi oameni din zona de teatru si film, dar CASTiNG e genul de produs de divertisment care ajunge la un public destul de variat. Pentru ca e funny si pentru ca este inspirat din fapte reale.
Promovare
Olimpia: Am avut noroc sa lucram impreuna cu Micutzu si cei de la BT, de aici am avut un capital de imagine serios. Spatiul virtual e baza, in momentul de fata, pentru ca, oricum, este un proiect care isi are publicul aici, si ar mai fi iesirile la diferite emisiuni TV, care au avut o influenta benefica asupra noastra.
Andrei: Dincolo de interventiile radio si aparitiile televizate, suntem foarte prezenti in online. Bugetul de promovare e tot o investitie proprie si avem norocul sa ne bucuram de sustinerea prietenilor nostri cu mai multa vizibilitate in zona asta.
Am avut parte de un boost considerabil chiar inainte de lansare, cand Micutzu a ales sa promoveze Diud in campania Bucurestiul Intreprinzator. Asa a ajuns CASTiNG pe cladiri, in cele mai circulate zone din capitala.
Incercam sa aducem know-howul din film si publicitate in continutul online, pentru ca publicul isi petrece majoritatea timpului acolo. Asta se reflecta destul de mult si in promovarea serialului.
Planuri
Olimpia: Am inceput sa scriem sezonul 2, asa ca ramaneti cu ochii pe noi!
Andrei: Suntem deja setati pe sezonul 2. Am inceput demersurile. Ne-am prins ce a functionat si ce nu. Clar nu vom renunta la calitatea produsului. E important pentru noi ca serialul sa arate bine si nu vom face niciun compromis in acest sens.
Ne-am bucura sa atragem atentia brandurilor si sa le convingem sa investeasca in continut online original. Oricum, pana sa ajungem acolo, stati cu ochii pe canalul castingseries. Aventurile nebune prin care trec Gina, Carmen, Miss si Vali, cele 4 actrite in cautarea succesului, continua si intre cele doua sezoane.