Tabatha Bundesen tocmai a câștigat în instanță 710.001 de dolari de la compania Granada Beverage. Numele Tabathei s-ar putea să nu vi se pară cunoscut, dar sigur ați auzit de ea. Este posesoarea unei pisici speciale:
Atât de speciale încât internetul a luat-o în brațe și a făcut-o legendă. Apoi a apărut la TV, în reviste, documentare premiate la Tibeca, are o carte și o statuie la Muzeul Madame Tussaud din Washington. Grumpy Cat a avut și contract de publicitate cu Granada Beverage, imaginea ei fiind folosită pentru a vinde Grumppuccino. Compania a folosit-o, însă, și pentru alte produse, drept urmare procesul pe care l-a pierdut.
”Este „prima dată când un «fenomen pe internet» câştigă în instanţă”, a declarat avocatul pisicii.
Nu e singura reclamă cu ea:
Un articol din Forbes scria recent că meme-urile sunt chestii vechi în istoria omenirii. În 1976, în cartea The Selfish Gene, Dawkins vorbea de ideea de viral ca un sistem biologic al societății: "an idea, behaviour, or style that spreads from person to person within a culture.”
Ei dădeau exemplu de reclamele Gucci care reimaginau meme-uri:
Moment în care ne-am adus aminte și de alte fenomene online care au devenit reclame. Începem cu Chuck Norris, pentru că așa e firesc. Meme-urile lui, care au pornit prin 2005, au fost folosite în reclamele World of Warcraft:
Virgin Media l-a folosit pe Success Kid pe billboardurile din UK:
Tron Guy a ajuns în Duck Tape:
Planking în reclamele unui dealer Nissan:
Meme cu pisici în Wonderful Pistachios:
Vitamin Water încerca, în 2012, să facă o colecție cu meme-uri: