La începutul fiecărui an, YouTube trage linie și prezintă reclamele cele mai populare ale anului care tocmai a trecut. Acestea sunt reclamele care au captat interesul publicului YouTube din România, creații video care s-au remarcat prin conținutul original, forța de a menține privitorul în fața ecranului și a de reacționa.
Topul YouTube Ads Leaderboard 2017 este creat printr-un algoritm care măsoară intenția utilizatorului de a vedea un anumit clip și interacțiunea cu videoul respectiv - timpul de vizionare, numărul de share-uri, numărul de vizualizări organice în comparație cu cele plătite. Pentru topul din acest an a fost acceptat un singur spot din partea fiecărui brand, pentru a evidenția mai bine diversitatea, calitatea și popularitatea reclamelor de pe YouTube.
„Vedeta” incontestabilă a publicității pe YouTube în 2017 a fost OLX și a sa reclamă „Indemnizația de #bebebine”. Spotul cu pricina este nu doar pe primul loc în România, însă a intrat și în top 10 cele mai populare reclame pe YouTube în 2017 la nivelul tuturor țărilor Uniunii Europene, top dominat de creații din Germania și Marea Britanie.
YouTube Ads Leaderboard 2017 – România
1. [OLX Romania] OLX.ro - Indemnizatia de #bebebine
Agenție de creație: Saatchi & Saatchi + The Geeks
Agenție media: Conversion
2. [Lays Romania] Gustul Lay’s te cucereste cu zambete & premii!
Agenție de creație: Jazz Communication
Agenție media: OMD
3. [ETI Romania] ETI Puf – Puf-Hop
Agenție de creație: Ogilvy & Mather România
Agenție media: United Media
4. [Kinder Romania] Kinder Schoko Bons
Agenție de creație: n.a.
Agenție media: Starcom
5. [LidlRomania] Pentru ca acasa e mereu pe primul loc • Meriti sa fii surprins
Agenție de creație: MRM Worldwide
Agenție media: Wavemaker
6. [NIVEA ROMANIA] Andreea Esca are un mesaj pentru tine!
Agenție de creație: Republika Interactive
Agenție media: Wavemaker
7. [ING Bank Romania] ING Card Complet - Cautare ATM
Agenție de creație: Headvertising
Agenție media: Zenith
8. [AvonCosmeticsRomania] Timp din timpul tau feat. Antonia - episodul 1
Agenție de creație: Jazz Communication
Agenție media: Starcom
9. [KAFUNE] KAFUNE the fun coffee!
Agenție de creație: GAV
Agenție media: Media Investment
10. [Vodafone Romania] Vodafone – In roaming, ca acasa
Agenție de creație: McCann
Agenție media: Wavemaker
YouTube Ads Leaderboard 2017 - Uniunea Europeană
1. [Immowelt] Wohne wie auch immo du willst! #fuerimmo | Vollversion | immowelt.de
Țara de origine a videoului: Germania
Agenție de creație: FYFF AG
Agenție media: In-house
2. [YouTube Spotlight] #MoreThanARefugee
Țara de origine a videoului: Statele Unite
Agenție de creație: We are social
Agenție media: Essence
3. [Netto] Die Oster-Überraschung – #DerWahreOsterhase
Țara de origine a videoului: Germania
Agenție de creație: Jung von Matt
Agenție media: OMD
4. [Supercell] Clash of Clans: How Do We Get Over There? (Update Teaser)
Țara de origine a videoului: Finlanda
Agenție de creație: Barton F. Graf
Agenție media: In-house
5. [John Lewis] John Lewis Christmas Ad 2017 - #MozTheMonster
Țara de origine a videoului: Marea Britanie
Agenție de creație: adam&eveDDB
Agenție media: Manninh Gottlieb OMD
6. [OLX Romania] OLX.ro - Indemnizatia de #bebebine
Țara de origine a videoului: România
Agenție de creație: Saatchi & Saatchi + The Geeks
Agenție media: Conversion
7. [Marks & Spencer] M&S Christmas TV Ad 2017 | Paddington & The Christmas Visitor #LoveTheBear
Țara de origine a videoului: Marea Britanie
Agenție de creație: Grey London
Agenție media: Mindshare
8. [Samsung] Samsung Galaxy S8 and S8+: Official Introduction
Țara de origine a videoului: Coreea de Sud
Agenție de creație: Cheil
Agenție media: Starcom Worldwide
9. [Heineken] Heineken | Worlds Apart | #OpenYourWorld
Țara de origine a videoului: Olanda
Agenție de creație: Publicis London
Agenție media: Mediavest Spark
10. [EDEKA] EATKARUS – EDEKA Werbung #issso
Țara de origine a videoului: Germania
Agenție de creație: Jung von Matt
Agenție media: OMD
Notă: Topul YouTube Ads Leaderboard pentru UE28 este realizat pe aceleași repere ca și cel din România, luându-se în considerare vizualizările și interacțiunile la nivelul tuturor țărilor Uniunii Europene.
Aneta Pleșa (Analytical Consultant Google): "Ne bucurăm să avem singurul spot din Europa Centrală și de Est prezent în topul european al celor mai populare anunțuri video promovate pe YouTube în 2017. În ambele topuri, atât cel românesc, cât și cel la nivelul întregii Uniuni Europene, predomină două direcții de transmitere a mesajului. Pe de o parte se remarcă poveștile cu latura emoțională, de obicei legate de familie și copii, iar de cealaltă, muzica: sunt utilizate piese sau fragmente originale create special pentru campania respectivă. Lista europeană conține și două spoturi care au abordat teme sociale - situația refugiaților sau problemele legate de percepțiile stereotipe despre gen și rolurile în societate. Ingredientul succesului pentru brandurile câștigătoare a fost evident arta de a genera interes și emoții."
Vlad Petre (Managing Director Saatchi&Saatchi + The Geeks): "Vestea prezenței în acest top ne onorează și ne bucură foarte mult, cu atât mai mult cu cât nu este o distincție subiectivă acordată de un juriu de festival, ci un rezultat bazat pe indicatori clari și un algoritm bine pus la punct. Noi, la Saatchi&Saatchi + The Geeks nu ne-am propus, așa cum de altfel nu ne propunem niciodată, doar “să facem un viral”, ci să producem o campanie care să aducă rezultatele de business agreate în brieful clientului. Ne-am propus, desigur, și să avem o execuție interesantă pentru oamenii care o privesc, care să le dea motive să o trimită mai departe și la care să se uite cu plăcere de mai multe ori. Dar viralizarea nu a fost principalul obiectiv. Consideram ca popularitatea este un atribut pe care o campanie îl dobândește dacă se respecta și se aplică corect toate principiile enumerate anterior. Faptul că #bebebine a reușit să depășească obiectivele de business și, în plus, să fie între primele 10 reclame video din Europa este încă o confirmare binevenită a faptului că, într-o lume a sharing-ului, a încerca să faci conținut de calitate și nu simple reclame este o cale către succes."
Marius Funie (Brand Manager OLX): "Succesul #Bebebine a însemnat pentru noi o confirmare că nu există ceva mai important într-o campanie decât timpul dedicat cunoașterii targetului, cu cât îți aloci mai mult timp în etapa aceasta, cu atât îți crești șansele de reușită. Odată ce ne-am asumat lucrul acesta, cu un plus de curaj și cu încredere în agenția noastră, am ajuns să ne bucurăm de 40% creștere în categorie, de cea mai virală campanie a brandului și de gândul că am strecurat un scurt moment de relaxare în viața mămicilor."