A fost odata ca niciodata (si inca mai este) Campania #SuntSuperDonator, unde zeci de vedete, artisti, scriitori, bloggeri, sportivi, Armata si Jandarmeria Romana, precum si alte institutii publice s-au intalnit la portile retelelor sociale si si-au dat tag in cor la SuperDonatori.ro. Nu este nici pe departe inceputul vreunui basm modern, ci o Campanie a Fundatiei HOSPICE Casa Sperantei si a Agentiei de Marketing 909 care a avut succes inca din primele 24 de ore de la demarare. Scopul? Fondurile stranse vor fi redirectionate integral catre fundatie pentru a oferi #SuperZambete copiilor si adultilor care sufera de boli terminale.
#SuperPoveste egal #SuperMarketing
SuperDonatori.ro este un charity-shop online care contine in acest moment peste o suta de obiecte pline de #SuperAmintiri, toate depanate pe Facebook/Instagram/YouTube de oamenii implicati in campanie. O campanie de Influencer Marketing bazata pe storytelling, care a pus foarte bine accent pe cativa oameni cu influenta in mediul online, din diverse domenii de activitate.
Acestia au devenit peste noapte #SuperEroi printr-o postare foto/video vazuta de miile sau milioanele lor de prieteni.
Storytellingul cantareste mult intr-o astfel de campanie: influencerii au spus povestea obiectului pe care l-au donat, oferindu-i valoare. La fel si brandului. Impreuna au creat o poveste cu emotie, invitand oamenii sa se implice in campanie, sa aleaga intre a dona sau de a cumpara ceva ce a fost deja donat.
“Donez acest tablou care contine o fotografie facuta de mine intr-una dintre calatoriile in Cambodgia. Este vorba despre o supravietuitoare, o fata absolut minunata care lucra la fabrica de caramizi impreuna cu parintii ei. Chiar m-a impresionat povestea ei. ”
Dana Rogoz“Am primit acest stilou cu drag de la colegii mei, de ziua mea, anul acesta, si sunt sigura ca si ei vor fi fericiti cand vor afla ca il voi dona.”
Andreea Esca“Am ales pentru voi un SuperScut care pe noi ne protejeaza in orice SuperMisiune si ne ajuta sa ne intoarcem teferi acasa. SuperEroii folosesc SuperScutul!”
Jandarmeria Romana
#SuperEroii si #SuperLeapsa
SuperPovestea a mers mai departe prin Tag: influencerii au mentionat in postarile lor o alta persoana care sa faca urmatoarea donatie si, implicit, a urmat o campanie secundara care a indus mai mult awareness catre un public si mai larg. Nu s-a inventat apa calda, dar se pare ca publicul e tot mai activ cand vine vorba despre provocari online tip #IceBucketChallenge, iar numarul influencerilor implicati devine din ce in ce mai mare intr-un timp scurt, ca in povesti - dupa trei zile si trei nopti.
“Ne-am implicat in proiectul Super Donatori pentru ca este o idee in care cred. Acest tip de platforma care ajuta HOSPICE sa se autofinanteze demonstreaza ca gesturile mici pot avea un impact foarte mare. Este o sansa de a le arata oamenilor ca implicandu-se pot schimba ceva."
Laurentiu Pop, CEO 909
In mai putin de 24 de ore, campania s-a dovedit a fi una de succes, iar pana in acest moment sunt:
- Peste 80 de influenceri implicati printre care Andreea Esca, Dana Rogoz, Marian Dragulescu, Monica Rosu, Catalina Ponor, Ciprian Marica, Daniel Osmanovici, Anca Lungu, Ela Craciun, Diana Bart, Razvan Banica, Laura Musuroaea, Bobita Catusanu, Iulian Tanase, Xonia, dar si institutii publice precum Armata Romana, Jandarmeria Capitalei si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta
- Peste 100 de obiecte donate printre care un laptop, o chitara, un stilou personalizat, carti, un scut de protectie (de la Jandarmeria Romana), diverse articole vestimentare si accesorii
#VaSuperContinua…
Campania SuperDonatori are #SuperPuteri asa ca nu se stie deocamdata cand vraja se va risipi. Insa pana atunci, si tu poti fi SuperErou: fie prin cumpararea unuia dintre obiectele existente pe site, fie prin donarea unui obiect completand formularul de aici. Proiectul a fost lansat doar in Bucuresti si in zonele limitrofe, iar echipa SuperDonatori se deplaseaza personal la domiciliul/ biroul celor care vor sa doneze. Pentru ca vorba copywriter-ului caruia ii sta bine cu sloganul: Ataseaza-te de oameni, nu de lucruri.
“ #SuperDonatori inseamna de fapt #SuperPovesti spuse de #SuperOameni, iar copiii si adultii de la HOSPICE au mare nevoie de asta, de prieteni, de povesti frumoase si de oameni de bine care sa-i faca sa zambeasca si sa ii ajute in cea mai grea perioada a vietii lor. “
Mirela Nemtanu, CEO HOSPICE
#SuperEchipa de lucru pentru dezvoltarea Campaniei
- Raluca Barchi, coordinator HOSPICE Casa Sperantei
- Partener fondator al proiectului SuperDonatori: Rompetrol
- Laurentiu Pop, CEO Agentia de Marketing 909
- Irina Sauca, PR & Social Media Operator, Agentia de Marketing 909
- Adina Hariuc, Graphic Designer, Agentia de Marketing 909
- Ana Ionescu, Copywriter, Agentia de Marketing 909