A plecat pentru că tîtîtîtî tîtîtîtî, toți au super idei, dar ajungi la Cannes, vezi lucruri și spui: FUUUUUCK. Și vrei să faci și tu. Și se poate și în România, dar mai încet. Iar Mihnea Gheorghiu nu a mai avut răbdare, așa că a sărit puțin peste granițe, s-a făcut Global Digital Creative Director la Publicis Italia, ca să vadă care e treaba cu craftul. Iar acolo nu a mai dormit din august. Pentru că imaginea cu oameni care își savurează espresso la terasă, în timp ce porumbeii mănâncă firimituri de croissant la picioarele lor și la vita e bella nu funcționează în agenții. Despre plecarea din România, nerăbdare, frustrări, Italia și craft, ne-a povestit Mihnea într-o pauză la FIBRA #2.
Rolul festivalurilor de creație
Un festival de creație e foarte important pentru că poate să ridice standardele industriei, pentru că nu e vorba doar despre alți creativi care se uită la alt work și zic ”fuck, uite”, ci e vorba de clienți care vin și văd work pe care l-ar fi putut aproba ei. În momentul în care vezi ceva care ți-ar fi plăcut să faci și tu o să încerci să faci și tu cel puțin la fel de bine.
Progresul asta înseamnă. Nu să stau eu aici singur și să zic uite ce șmecher sunt eu, ci să stau aici și să întind o mână în jos ca și alții să se ridice. Și tot așa. Creativitatea în sinea ei devine mai bună datorită lucrurilor care se întâmplă în jur. Tu ai făcut mai bine, eu o să încerc să fac mai bine.
De asta e foarte important un festival de creativitate mai ales în România, care are o grămadă de potențial.
Ce te sperie în publicitate
Nu mă sperie nimic din publicitate. Nu ar trebui să ne sperie niciodată nimic, mai ales în publicitate.
Iubesc România. Nu am plecat din cauza României. Ce mi s-a întâmplat e că după 4 ani în care am lucrat cu cei mai mișto oameni cu care am avut ocazia să lucrez, am început să adun foarte multe frustrări pe care nu prea aveam cum să le rezolvăm local.
Și dacă ar fi să pun toate frustrările astea într-un cuvânt acesta ar fi craft, pentru că da, cu toții avem super idei, și facem lucruri și tîtîtî tîtîtî tîtîtî, uite ce drăguț e asta, dar apoi te duci la Cannes, la digital film, de exemplu, și zici: FUUUUCK. Când o să pot face și eu lucruri de genul ăsta? Și cred că se pot face și aici dar așa, ușor, ușor. Dar cum mie nu mi-a plăcut niciodată să stau și să aștept și să văd, am sărit și am vrut să văd care e treaba cu craftul. Și de asta am plecat. Tocmai pentru că mi-ar fi fost foarte ușor să mă complac aici în ”la noi nu se poate, noi nu avem bugetele alea”.
Și acolo, ce mă sperie, e că din august eu nu am mai dormit și nu mai m-am relaxat. Te gândești Italia, la vita e bella, toată lumea soarbe cafea. Nu. Toată lumea în agenția aia e o mașină. Toată lumea știe exact de ce e acolo și își dau weekendurile și sărbătorile ca să stea să lucreze. Ai 50 de oameni care știu exact de ce sunt acolo și ce vor să facă.
Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.
Festivalul este organizat de IQads, platforma media dedicata industriilor creative din Romania.