Cea mai bună parte a tehnologiei e că elimină granițele, spune Aitor Borras (Associate Creative Director, apple tree communications) și aduce democrația în publicitate. Până acum, doar brandurile mari își permiteau campanii masive, acum și brandurile mici își pot transmite mesaje. Aitor ne-a vorbit despre toate astea într-o pauză scurtă la FIBRA #2, înainte de panelul în care, alături de colegii din juriu, a arătat cum se vede publicitatea românească de pe partea cealaltă a granițelor.
România din reclame
Campanii foarte puternice în social media, în România. E nemaipomenit. M-a bucurat să văd legătura dintre branduri și cultura românească. E interesant să vezi o țară întreagă prin publicitatea ei. Am văzut, de exemplu, că în multe lucrări înscrise apărea diferența dintre sat și oraș.
Tehnologia
Cea mai bună chestie cu new media e că elimină granițele. E foarte democratic și universal. E interesant să urmărești aceste fire tehnologice și să apropii oamenii cu ajutorul lor.
Tehnologia ne ajută, clar. Ne transformă în creativi compleți. Acum câțiva ani ne gândeam la media, la 30 de secunde de spot. Nu era ușor, dar era mai comod. Acum trebuie să gândim interactiv.
Rămâne cel mai bune exemplu de democrație. Acum cativa ani, doar marile branduri isi permiteau o campanie masiva. Acum si branduri mai mici isi pot transmite mesajele. Asta e foarte cool. Trebuie să gândești media ca parte a creativității.
Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.
Festivalul este organizat de IQads, platforma media dedicata industriilor creative din Romania.