După ce a jurizat anul acesta campaniile de la FIBRA #2, Soomean Chang (Freelance Creative Director) vrea să se întoarcă in România neapărat și să meargă la un festival de muzică în Transilvania. Din reclamele românești transpare o stare relaxată, spune ea: românilor le place foarte mult să se distreze. Și să experimenteze în publicitate. Tocmai asta a și mirat-o: cum obțin creativii din România aprobări să creeze o sărbătoare, de exemplu, sau să convingă poliția să facă ceva. Soomean a mai vorbit, într-o discuție scurtă între panelurile de la FIBRA, despre tehnologie, creativitate și munca care nu se oprește niciodată.
Surpriza românească
A fost o surpriză bună. Am fost surprinsă de tipul de muncă și de gândire din lucrările înscrise. Au un vibe relevant și actual, pe care le-am vedea la orice alte premii internaționale.
Am învățat multe despre cultura voastră și despre cum românilor le place să se distreze, e o atitudine foarte relaxată, că le plac foarte mult festivalurile de muzică și acum vreau și eu să mă întorc să merg aici la un festival de muzică în Transilvania.
Invidie de new-yorkez
Chiar mă gândeam de dimineață că în termeni de a primi aprobare pentru anumite lucruri, creativii de aici au reușit că convingă oamenii să creeze o sărbătoare, de exemplu, sau să convingă poliția să facă ceva. Mi s-a părut interesant. Dacă ar fi trebuit să prezint aceeași idee în New York, nu aș fi reușit. Așa că am fost invidioasă.
Lupta creativității se dă la nivel personal, cred. Sunt zile foarte lungi în publicitate în New York. Muncă, muncă, muncă. Nu se oprește niciodată.
Premiile FIBRA reprezintă un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton și, totodată, pentru a-i susține dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoaștem, încurajăm și premiem valoarea creativității locale și readucem entuziasmul și curajul la masa dezbaterilor creative.
Festivalul este organizat de IQads, platforma media dedicată industriilor creative din Romănia.