[Interviurile FIBRA #2] Casey Bird (Freelance Copywriter & President SheSays London): "Ne-am întrebat de multe ori -- asta e o chestie specifică pentru România?"

[Interviurile FIBRA #2] Casey Bird (Freelance Copywriter & President SheSays London): "Ne-am întrebat de multe ori -- asta e o chestie specifică pentru România?"

Lumea devine tot mai mică, ne-a spus Casey Bird, Freelance Conceptual Writer & President al SheSays London și membru al juriului FIBRA #2, într-o discuție avută într-un din pauzele festivalului. Și atunci, e important să folosești referințe culturale și să celebrezi spiritul local. Iar culoarea românească distilată în campaniile pe care le-a văzut ca jurat are legătură cu umorul de calitate. Dar și cu tehnologia și inovația, spre surprinderea ei. 

Casey mai vorbește în interviul de față despre rasism, sexism, mișcările sociale, dar și despre faptul că nu, nu totul a fost deja făcut.

 

 

Surpriza românească

Am fost impresionată de lucrările înscrise. Nu știam la ce să mă aștept. Am fost impresionată de tehnologia folosită inovativ să rezolve o problemă, să implice un brand. Chiar vorbeam cu ceilalți jurați că e un mod foarte bun de a cunoaște o țară, jurizând munca creativă.

Ne-am întrebat de multe ori: asta e o chestie specifică pentru România? Specific pentru această țară, am remarcat umorul de calitate.

Lumea devine tot mai mică parcă. Multe aspecte culturale sunt absorbite în alte zone. E important să folosești referințe culturale și să celebrezi spiritul local.

 

Granițele invizibile

Sunt rasismul si sexismul. Oamenii văd în continuare, în poziții importante în UK barbati albi care arată calea. Dar asta se schimbă. Despre granițele astea se vorbește mult, nu mai sunt invizibile, în orice revistă sau site pe care l-ai deschide. Oamenii încep să fie auziți.

 

Unde se dă lupta creativității

Ahh, parcă totul a fost făcut? Dar de fapt nu este deloc așa. În publicitatea tradițională, oamenii par că fac același lucru, bifează aceleași stereotipuri.

Dar oportunitățile sunt nelimitate acum, datorită inovațiilor și tehnologiei. Iar cine spune că ”nu îmi vine nicio idee” e pur și simplu leneș. Acum ne uităm la o problemă și o putem ataca în atât de multe feluri diferite.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Festivaluri

Pozitii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related